Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:07

Ik heb op een levensmiddelenfabriek gewerkt en daar moest er een groot wit pak over je kleding, dus of ik daar in mijn blote kont binnenkwam of in een boerka maakte niet uit

Over de regels voor de klas zijn de meningen wisselen: bij de ene school een rok tot over de knie en niet eens een broek toegestaan, bij de andere lopen de docenten er tamelijk frivool bij. Ja, dus ook met tattoos, naveltruitjes en piercings etc. Ligt aan de streek en het schoolbeleid.

Krijg jij dagelijkse controle op je identiteit? In grote bedrijven weten ze echt niet of X of Y binnenkomt

Zoals gezegd mag er geen fysiek contact zijn, de vrouw mag bijv. geen hand geven. An sich mag die gewoonte er van mij ook uit, vreselijk ranzig om op een ouderavond om de 7 minuten een hand te geven aan allerlei zweterige onhygienische mensen.

Bij draaiende delen wel, maar ik heb zelf bijv. op de inpak gestaan en daar maakte het niet uit. Bij levensmiddelen moet je een wijd pak aan over je kleren (hoe veilig )

Contact met collega's: ik heb zelf heel erg veel functies gehad zonder enig contact met collega's, op kantoor. Typen, typen, typen. Of functies waar je collega's aanwezig zijn, maar jij een op zich staande functie hebt, geen enkel teamwork nodig dus.

En nu ga ik echt proefwerken nakijken

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:07

Je hebt gelijk Schimmelig.. Dat is ook kenmerkend.. En als "wij" dat zijn, zijn we rechts..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:10

Rechts is weer iets anders dan patriotisch dacht ik hoor

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:14

Als ik met een rood wit blauw vlaggetje op mijn jas gespeld loop kom ik een houseparty niet binnen omdat je dan "rechts" zou zijn..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:16

CielitoLindo schreef:
Als ik met een rood wit blauw vlaggetje op mijn jas gespeld loop kom ik een houseparty niet binnen omdat je dan "rechts" zou zijn..

Nou ja een vlaggetje op een bomerjack.. daar zitten ook wel wat bedenkelijke ideen achter..

netzoals londsdale kleding..

Of leger kisten met witte veters...

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:16

CielitoLindo schreef:

Waarom heb je dat vlaggetje dan op je jas gespeld? (gewoon interesse hoor)

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:20

CielitoLindo schreef:

Het is vast een voorbeeld, dus niet zo zwaar opnemen mensen

Nee dat klopt, komt omdat er veel neo nazi mensen met dat soort uiterlijke kenmerken rond lopen en die zijn nooit zo gezellig op feestjes

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:22

Cayenne schreef:
.

13.45U
Als bijstandsmoeder mag je in Utrecht niet meer met een burka solliciteren.

Dus zo gek is Aboutaleb dan ook weer niet als het in Utrecht al verboden is. Waarom hebben we daar nooit wat over gehoord?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:24

Citaat:
Dus zo gek is Aboutaleb dan ook weer niet als het in Utrecht al verboden is. Waarom hebben we daar nooit wat over gehoord?

Stond vast in het utrechts dagblad

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:30

xjudithx schreef:
CielitoLindo schreef:

Waarom heb je dat vlaggetje dan op je jas gespeld? (gewoon interesse hoor)

Dat doe ik zelf niet, maar ik zit zelf best al lang in de housewereld en ik weet dat mensen met vlaggetjes geweigerd worden omdat het rechts zou zijn.. Die mensen dragen dat alleen maar omdat ze trots zijn hollander te zijn..

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:31

Whiz schreef:
CielitoLindo schreef:

Nou ja een vlaggetje op een bomerjack.. daar zitten ook wel wat bedenkelijke ideen achter..

netzoals londsdale kleding..

Of leger kisten met witte veters...

Zit toch ook een gedachte achter de burka.. Die gedachte kan voor een ander ook bedenkelijk zijn..

Misschien vind ik legerkisten met witte veters gewoon ontzettend mooi en wil ik graag voor banketstaaf lopen in mn lonsdaletopje en mn dr martens

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:33

@CielitoLindo

Uhm de gedachtengang die achter de burka schuilt is volgens mij niet rasistisch bedoelt.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:33

Pff, zoiets is best moeilijk, als je trots bent OP je eigen land IN je eigen land, is er een probleem
Ben je trots OP je eigen land IN EEN ANDER land, is dat minder erg en wordt het getolereerd.. ik weet ook niet helemaal wat ik hier van moet denken

NoaC

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:34

Ben het helemaal met de stelling eens!
Van mij mag je een Burka dragen, maar als je daardoor geen baan kan vinden moet je ook geen uitkering verwachten.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:36

Had trouwens wel een giller geweest.. Het thema van de Crazyland van afgelopen weekend was 1001 nacht.. Misschien leuk om dan met burka te verschijnen, al had je denk ik dood gegaan van de hitte daar in de hemkade

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:46

*stilte*

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:47

we zijn uitgepraat over de burka blijkbaar

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:48

xjudithx schreef:
@ whiz: mijn opmerkiong was een reactie op britty, niet op jou. Beetje verwarrend met die quote...

Je had het niet kunnen weten, mijn profiel is niet up to date, maar ik werk ondertussen al sinds juli 2005 bij sociale zaken...waar ze uitkeringen verstrekken...en ik zie dus dagelijk mensen met een uitkering. En van de een vind ik dat ze het wel verdienen, en van de andere niet, zo simpel is dat. Dus ik weet heel erg goed, hoe easy money een uitkering is, want ik weet exact wat mensen er voor moeten doen en laten.

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:53

@ britty: okee, je hebt er verstand van. Maar toch is het denk ik heel anders om een uitkering te 'ervaren'. Ik kan het alleen over mijn eigen ervaring hebben en die van mensen om mij heen. Ik heb gewoon echt geen makkelijke tijd gehad met de uitkering en de sociale dienst. Hoewel ik altijd heel dankbaar ben geweest dat ik geld kreeg. En daar ben ik nog steeds dankbaar om. Maar ik ben blij dat ik het nu niet meer nodig heb. En dat mijn vriend nu 400 euro in de maand verdiend en daar geen uitkering bij aanvraagt (waar hij wel recht op zou hebben) zegt ook genoeg over hoe hij er over denkt en wat hij erbij voelt.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:57

@ judith & britty: het zal in de grote steden wel anders zijn (de gedachten achter de uitkering, reden voor aanvragen, etc)
Zolang je kunt werken, heb je er volgens mij geen één nodig

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:59

Schimmelig schreef:
@ judith & britty: het zal in de grote steden wel anders zijn (de gedachten achter de uitkering, reden voor aanvragen, etc)

Moet er wel werk zijn. Uitzendbureaus wilden me niet eens inschrijven omdat ik te hoog opgeleid ben...

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:59

xjudithx schreef:
Schimmelig schreef:

Moet er wel werk zijn. Uitzendbureaus wilden me niet eens inschrijven omdat ik te hoog opgeleid ben...

Wat nou als ik ook nog een burka droeg?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:02

xjudithx schreef:
Schimmelig schreef:

Klinkt onlogisch... want zelfs voor hoger opgeleiden heb je uitzendbureaus... en je kunt altijd nog elders aan de slag, mits je een moeilijke opleiding hebt gekozen waar bijna geen baangarantie aan vast zit....
ipv van een uitkering te vangen had je ook bij de bakker kunnen werken e.d. als tijdelijke oplossing, of de horeca. Hoge opleiding of niet, daar kun je altijd wel terecht (alleen niet met burka)

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:04

Ja, ok, ik snap dat een uitkering frustrerend kan zijn, als je meer ambities hebt. Maar bedenk je wel dat er een hoop mensen zijn die het zo wel goed vinden. En een groep mensen die het gewoon keihard misbruikt en naast hun uitkering lekker bijverdienen enzo. En reken maar dat die paar honderd euro in de maand dan Easy Money is. Dat het niet gemakkelijk is om van rond te komen (als je het spel eerlijk speelt) geloof ik achter elkaar. Maar om nou te zeggen dat het moeilijk is om een uitkering te hebben?

Men zou er nog versteld van staan, hoeveel burka dragende vrouwen in de bijstand zitten. En dat zijn inderdaad niet allemaal alleenstaanden, vaak juist niet. Om een of andere redenen is de man niet in staat tot werken. Maar het komt dan niet in hun hoofd op om de vrouw aan het werk te sturen. Hele discussies krijg je dan met de man in kwestie, terwijl de vrouw de burka nog iets strakker om haar hoofd wikkelt in de hoop onzichtbaar te worden.

Om terug te komen op het onderwerp: Een burka kan gezien worden als een belemmering voor de arbeidsmarkt. En ik kan me goed voorstellen dat mensen de stelling aannemen: geen werk vanwege je burka? Dan geen uitkering vanwege je burka. Maar of dit ook te realiseren is? Ik denk dat het heel moeilijk is.

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:06

@ schimmelig: Ik heb vanalles geprobeerd (horeca, groentewinkels, fabriekswerk, etc.), maar omdat ik te hoog opgeleid ben waren ze bang dat ik weer snel weg zou zijn. En namen ze me dus niet aan. Ik heb uiteindelijk wel werk als secretaresse gevonden, maar voor slechts 2 dagen in de week. Ik deed wat ik kon met het zoeken naar werk. Ik had er toch echt een uitkering bij nodig. Of je het nu logisch vind klinken of niet. Ik deed het echt niet voor mijn lol.