Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:24

iedereen doet hier net of dat als je rookt/meerookt dat je dan 100% kanker krijgt.
Maar er zijn zat mensen die doodgaan aan kanker die nog nooit gerookt hebben of mensen die al jaren roken en die in de 90 worden.
Maar er zijn zat andere dingen in dit topic genoemd waar je dus ook kanker van kan krijgen, waaronder ook de PIL.
Nou ik denk dat zat van jullie die PIL slikken.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:29

Klopt ninja.... feit is wel dat ik zelf bewust voor die pil kies en niet voor de sigaret van de buurman naast me in het restaurant

Maar het gaat me niet om de kanker, wel om het feit dat ik het gewoon smerig vind tijdens m'n eten. Na het eten vind ik het al een stuk minder probleem. Alleen in restaurants eet je nou eenmaal niet allemaal tegelijk. Misschien roken tot 21:00 verbieden ofzo. Ik denk dat er eigenlijk geen goede oplossing voor is.

Scum

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:48

ninja2 schreef:
iedereen doet hier net of dat als je rookt/meerookt dat je dan 100% kanker krijgt.
Maar er zijn zat mensen die doodgaan aan kanker die nog nooit gerookt hebben of mensen die al jaren roken en die in de 90 worden.
Maar er zijn zat andere dingen in dit topic genoemd waar je dus ook kanker van kan krijgen, waaronder ook de PIL.

Dit topic gaat niet over "oorzaken om kanker te krijgen". Dit topic gaat over Rookvrije horeca.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:43

Scum schreef:
ninja2 schreef:

Dit topic gaat niet over "oorzaken om kanker te krijgen". Dit topic gaat over Rookvrije horeca.

Dan geven de niet-rokers er wel een hele aparte wending aan

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:50

Citaat:
Dan geven de niet-rokers er wel een hele aparte wending aan
Niet alle niet rokers ook over één kam scheren

En het gaat niet over wel of geen k..er krijgen het gaat over lekker en luchtig uit eten gaan.

Begrip voor anderen en het eventueel 3 uur kunnen laten staan van je verslaving.
(als je s.x verslaafd bent doe je dat ook niet in een restaurant,)

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:50

wie drinkt er graag een glaasje bij het eten

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:52

Laten we nu even buiten beschouwing laten hoe slecht het voor je is. Daar gaat de hele discussie niet over. Indirect wellicht (want de handtekeningenactie voor de rookvrije horeca is bedoeld om personeel van de horeca een rookvrije werkplek te kunnen bieden, ivm gezondhied). Maar de discussie die wij voeren heeft meer betrekking op dat sommige mensen last hebben dat sommige anderen mensen roken. En dat 'last hebben' heeft betrekking op stank, luchtwegproblemen en verhinderd worden in hun vrijheid (bv astmapatienten die niet uit kunnen gaan vanwege het roken).

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:57

terorita schreef:
wie drinkt er graag een glaasje bij het eten

glaasje water of rode wijn (goed voor je hart )

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:00

net zo als veel mensen het lekker vinden om een lekker wijntje of biertje of wat dan ook te drinken tijdens het eten,
vind ik (en met mij meerdre mensen) het lekker om na het eten of tussen de gangen door een peukie te roken

stel het is mooi weer
en er wordt lekker buiten op het terras gedineerd.
is het dan ook een probleem dat daar gerookt word

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:05

Ik snap heel goed dat mensen dáárom roken hoor. Neem toch aan dat het niet is om een ander te pesten. Alleen feit blijft dat anderen wel last hebben van roken. Van iets drinken (wat dan ook) heeft de ander geen overlast (tenzij mensen dronken worden, maar dat is een heel ander verhaal... over het algemeen drink ik fris/water, dus niemand heeft last van mij wat dat betreft).

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:06

Kayla schreef:
Ik vind het vies, slecht voor de gezondheid (mijne, ook natuurlijk voor dat van de rokers, maar ik kies er niet voor en meeroken is net zo slecht)

IK VIND is niet IEDEREEN VINDT
Wat is niet slecht voor de gezondheid? Als je zo gaat denken, wat kan je dan nog wel? Autorijden? In een drukke stad lopen? En ga zo maar even door.
Kayla schreef:
en mijn kleren gaan er zo van stinken

Als je in een restaurant hebt gegeten stink je zowiezo na de tijd al van het eten

Kayla schreef:
Natuurlijk snap ik dat het voor rokers heel vervelend zou zijn, maar ik heb toch een stuk liever dat ze roken waar andere mensen er geen of minder last van hebben.

Je kan ook ergens heen gaan waar ze rekening met de niet-rokers houden

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:09

Een rookvrije werkplek? Als ik bij de clienten thuis kom om ze helpen met opstarten van de dag,of douchen ect.,kom ik ook in een huis wat vol staat met rook en soms al maanden niet gelucht is. Moet ik dan tegen die mensen zeggen jullie mogen niet roken in je eigen huis,want doe je dat wel dan kom ik je niet helpen,dan blijf je maar in bed? Dus hoezo rookvrije werkplek.

Ik ga hier verder ook niet op door in dit topic,vindt het erg overtrokken allemaal,we hebben weer iets om over te zeuren en een groep mensen te discrimineren,dat wordt al genoeg gedaan op deze aardbodem,dus laten we ons aub met belangrijkere dingen bezig houden dan met rookvrije horeca,zo kan je nog wel meer rookvrije ruimtes bedenken,dat ook ik mijn werk kan doen op een rookvrije werkplek. Hoe willen jullie dat dan oplossen?Mensen laten barsten omdat ze roken? Toe nou,waar zijn we mee bezig zeg.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:10

Juist, laat de horeca maar het initiatief nemen en zorgen dat er keuzes komen. Dat de horeca dat tot nu toe nog niet doeltreffend heeft aangepakt en daar zal dus ook wel een reden voor zijn. Drie maal raden wat dat is.....................

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:11

@jaila..........waar haal je opeens de discussie over een rookvrije werkplek vandaan? Daar gaat dit topic niet eens over

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:11

Fronton schreef:
Juist, laat de horeca maar het initiatief nemen en zorgen dat er keuzes komen. Dat de horeca dat tot nu toe nog niet doeltreffend heeft aangepakt en daar zal dus ook wel een reden voor zijn. Drie maal raden wat dat is.....................

..... inkomen!!!

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:13

manzano, inderdaad. En de antirooklobby wil graag dat horecapersoneel ook rookvrij kan werken, dat is de aanleiding van het nieuws over de rookvrije horeca.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:18

Ach, deze burgeractie noemt missch dat argument wel, maar als het echt zo erg zou zijn voor de medewerkers zou de vakbond wel wat doen. Het gaat echt wel om hun eigen belang in dit geval....

Maar goed.... dit zijn volgens mij meningen die altijd blijven botsen. Maar ja.. toch is het krom. Ik hou van een lekker muziekje bij mijn drankje en hapje op het terras, maar als ik mijn draagbare radio/cd speler mee zou nemen zou ik toch echt weggestuurd worden hoor..... "omdat overige klanten er last van hebben".

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:23

het ziet ernaar uit dat de rokers steeds meer in de minderheid raken zou het dan niet een idee zijn roken in horeca af te schaffen en een paar rook cafes en restaurants maken ? Ipv van nietrokers in een hoekje te stoppen..

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:26

seren schreef:
het ziet ernaar uit dat de rokers steeds meer in de minderheid raken zou het dan niet een idee zijn roken in horeca af te schaffen en een paar rook cafes en restaurants maken ? Ipv van nietrokers in een hoekje te stoppen..

ja en aparte bussen, en aparte bankjes in het park enzo...

Goh, waar heb ik zoiets eerder gezien of gehoord...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:27

manzano schreef:
@jaila..........waar haal je opeens de discussie over een rookvrije werkplek vandaan? Daar gaat dit topic niet eens over

Het gaat hier over alles om de rokers onderuit te beuken, dus waarom niet ook over een rookvrije werkplek? Die heb ik immers ook voorbij zien komen en ik vind dat Jaila juist een heel sterk punt heeft

@ San, laat me raden... WO II?

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:34

[quote="Duke"]Laten we nu even buiten beschouwing laten hoe slecht het voor je is. Daar gaat de hele discussie niet over. Indirect wellicht (want de handtekeningenactie voor de rookvrije horeca is bedoeld om personeel van de horeca een rookvrije werkplek te kunnen bieden, ivm gezondhied).

Ik dacht toch echt dat het over een rookvrije werkplek ging voor het personeel wat daar werkt.

Maar er zijn nu ineens zoveel niet rokers die het aangrijpen,om eens flink de rokers onderuit te halen.
Gegrijp best dat er mensen zijn die niet tegen rook kunnen,maar waarom is het nodig om de rokers zo onderuit te halen,met alles wat er gezegd wordt over rokers.

Er wordt al genoeg gediscrimineerd in dit land,waar zijn we mee bezig in vredesnaam.

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:36

sans6 schreef:
seren schreef:

ja en aparte bussen, en aparte bankjes in het park enzo...

Goh, waar heb ik zoiets eerder gezien of gehoord...

Jeetje je doet net of rokers gediscrimineerd worden.. zoals dit hele topic door lopen de rokers alleen over zichzelf te zeuren en hoe zielig het wel niet is dat ze niet meer kunnen roken.. Terwijl mensen die niet roken geen last hebben van Jou als persoon maar van die verschrikkelijke stank die je om de 5 minuten uitblaast..

En als je het even hebt over aparte bankjes enzo.. waar worden de nietrokers gestop idd in een hoekje van een restaurent.. En oleee dat dit nu omgedraait wordt.

En nog niet eens voor mezelf dan voor mensen met astma en COPD, vind ik rookvrije horeace een erg goed idee.. En als je je dan nog aangesproken voelt over roken denk er eens overna dat hier in het topic precies hetzelfde genoemd word..
Mensen met astma moeten maar naar een rookvrij restaurant ( herken je de aparte bankjes enz enz?? )

Maar goed dat is dan anders he?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:38

Quellian schreef:
manzano schreef:

Het gaat hier over alles om de rokers onderuit te beuken, dus waarom niet ook over een rookvrije werkplek? Die heb ik immers ook voorbij zien komen en ik vind dat Jaila juist een heel sterk punt heeft

@ San, laat me raden... WO II?

Uhm volgens mij niet WO2 Tenminste het doet mij denken aan de apartheid (blanken/zwarten).

En nee, ik wil de rokers niet onderuit trappen, maar wel graag mijn duur betaalde eten kunnen eten zonder dat ik misselijk wordt van andermans rook!
Dus als ze niet stinkende sigaretten kunnen maken vind ik het ook best.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:38

Ik zou zeggen: wees eens een pionier en open het eerste rookvrije restaurant!

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:40

Hallo, IK heb nooit gezegd dat nietrokers dan maar ergens anders moeten gaan zitten, heb al herhaaldelijk gezegd dat ik REKENING MET ZE WIL HOUDEN!!!!!
VRAAG gewoon even of ik ergens anders wil staan, of mijn peuk uitmaak, en dan heb ik daar GEEN probleem mee.

Ik voel me óók niet zielig als ik niet kan roken (waar haal je dat vandaan???) en ik blaas NIET om de 5 min stank uit.

OOk heb ik nooit gezegd of zelfs maar gesuggereerd dat niet rokers in een achteraf hoekje gestopt moeten worden, en al helemaal niet dat ze maar een rookvrije horeca-gelegenheid moeten zoeken. HEtgeen wel over de rokers gezegd word.