Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:55

Ik heb niet alles gelezen maar weet wel dat de mensen die nu in Nederland wonen sommig werk gewoon te goed voor zichzelf vinden want ze hebben een x een project opgezet dat de mensen uit Den Haag en omstreken die werkeloos waren in de tuinbouw aan het werk gezet zijn. van die duizenden mensen die dat probeerde er maar een paar bleven werken in de tuinbouw en dat derest gestopt was omdat ze het niet leuk vonden/ zich te goed ervoor voelde!! Het illigalen probleem is zoiezo in de tuinbouw al minder want als ze je komen comtroleren en hebt een illigale aan het werk dat krijg je ong € 8000 boete!!

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:56

russel schreef:
Fronton schreef:
Nou nou nou, over eenzijdige blik gesproken Russel.

Van jouw starheid kan ik geen andere reaktie verwachten, maar misschien heb ik meer contact met mensen die in dit schuitje zitten? Ach ja onderscheid moet er zijn, wellicht behoor ik wel tot die onderlaag??

Nou, je vindt het nodig om de Polen voor goedkope werk-pikkers uit te maken, maar je vraagt je kennelijk niet af hoe dat zo gekomen is? De geslagen hond uithangen en roepen dat het allemaal HUN schuld is, lijkt me beetje armelijke mentaliteit.

Hoe kan het trouwens dat men dit niet aan heeft zien komen? Die goedkope Polen lopen hier toch al een fiks aantal jaar rond, dacht ik zo.

Cer, ik werk in een sector waar allerlei mensen werken, van ongeschoold, lbo tot academisch niveau.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:57

Ik zie zelf geen slecht in de Polen.
Integendeel zelfs.

Ik zie wel slecht in de regering die het toelaat.
In de bedrijven die de Polen uitbuiten en daarom de Nederlanders niet meer willen.

Maar hoe je ze ook ziet, het eindresultaaat is wel hetzelfde.
Nederlanders op straat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:59

Er liepen Polen met een duits parpoort rond Fronton.
Niet de Polen waar het over gaat als de grenzen open gaan.

Wel opletten hè

En jij werkt met, bla bla
Maar doet niet het werk van ongeschoold personeel

Klein verschilletje...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:00

Wie heeft het over illegalen peetjuh?

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:03

Daarbij is het ook nog eens zo dat de polen meestal werk doen waar geen diploma's enz voor nodig zijn, dus als jij er zelf gewoon ervoor zorgt (ik weet het klinkt makkelijker dan het is ) dat jij een goed diploma op zak hebt, je veel minder makkelijk op straat word gezet of ingeruild word door een pool want die hebben helemaal niets (nu ken ik toevallig wel weer een Pool die Ingieur is in de landbouw)

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:04

Bij ons in de tuinbouw lopen er heel veel Poolse illigalen rond, hoe dat verder in Nederland is weet ik niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:05

Goh en niet iedereen heeft ook in Nl de kans gehad te gaan leren

wat zijn we toch weer allemaal makkelijk bevooroordelend in dit topic.

Verder bestaan er mensen die graag met de handen werken en niet graag suf op een kantoor hangen.
Voor ieder wat wils (tot dit jaar)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:05

OP het bedrijf waar ik werk(te), loopt geen 1 illegaal.
WEl kloppen de tijden voor geen meter, maar dat is niet te controleren.

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:07

runningkawa schreef:
Goh en niet iedereen heeft ook in Nl de kans gehad te gaan leren

wat zijn we toch weer allemaal makkelijk bevooroordelend in dit topic.

Verder bestaan er mensen die graag met de handen werken en niet graag suf op een kantoor hangen.
Voor ieder wat wils (tot dit jaar)

Ik zei er OOK bij dat dat niet zo makkelijk is voor iedereen! maar ik ken ook genoeg mensen die er geen ene reet voor doen!!en als dan je, je baantje kwijt raakt is het eigen schuld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:12

Dan is het zeker je eigen schuld

Maar helaas zijn er mensen, zoals ik,
Ik werk vanaf dat ik 16 jaar oud ben, in de tuinbouw.
Ben ondertussen 32.
Ik heb nooit een dag thuis gezeten.
Ook niet als het bedrijf er mee stopte oid.
En nu word je eruit gewerkt voor goedkope polen, want je hebt opgebouwde functie jaren en bent dus te duur.
Verder laat je je niet uitbuiten, dus dubbel duur.

En goh. zo ben ik niet de enige die ze er nu uit proberen te werken.
En dan durven sommige hier te posten
Nederlandes zijn te lui, willen die werk niet doen, is eigen schuld enz

Laat ik zeggen, sommige mogen blij zijn dat ze dan niet tegenover me staan...

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:15

Bij mij in de straat staan meerdere huizen leeg, voor de verkoop maar geen geschikte kopers nog. Die worden nu tijdelijk bewoond door Polen. Heb nu dus poolse buren en heb er beslist geen last van!!

Lekker makklijk trouwens, allemaal de schuld van de Polen. Ik geef ze geen ongelijk dat ze hier komen werken. Geloof me, ze werken en zitten thuis. Ze maken er echt geen gezellige vakantie van of iets. Poolse werkers zijn geen immigranten, ze komen zonder gezin hierheen. Werken om geld te verdienen en na een aantal maanden vertrekken ze weer en komen er nieuwe. Ik zie het niet als geluk voor ze dat ze geen andere mogelijkheid zien dan tijdelijk in een land als NL te wonen en werken, omdat ze anders moeite hebben met rondkomen in hun eigen land.

Polen doen volgens mij ook werk (denk aan zwaar fysiek werk in de tuinbouw en lopende bandwerk) waar nogal wat Nederlanders met een uitkering zich te goed voor voelen.. (En ja, uiteraard zijn er uitzonderingen natuurlijk. Gelukkig maar ook trouwens )

Heel Polen hoeft natuurlijk niet naar Nederland te komen. Das niet de bedoeling lijkt me. Maar zoals de TS het verhaal neerzet is alles behalve objectief denk ik

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:18

Dankzij de goedkope polen staan nu veel ongeschoolde maar toch duurdere medelanders op straat, was laatst op tv. En mijn man werkt in de bouw in Duitsland, nou die heeft zogenaamd de grenzen dicht, maar hun bedrijf wordt eruit gewerkt door andere bedrijven met goedkope Polen in dienst.
Dat is de enige manier om goedkoper te zijn dan je concurrent, dor goedkope werknemers te nemen.

En controle .....HAHA!

lizjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:21

Hmzz interessante discussie
Ik vind dat het de taak is van de overheid om te zorgen dat de mensen die hetzelfde werk doen, hetzelfde betaald krijgen. En iemand die langer in een bedrijf is en wat jaren heeft opgebouwd krijgt natuurlijk meer.
Wat ik om mij heen zie gebeuren, zijn mensen met een uitkering die te beroerd zijn om tomaten te plukken. En de bedrijven die zijn maar op zoek naar mensen...
Als die mensen er dan niet zijn, hoe kan je ze het dan kwalijk nemen dat ze mensen uit het buitenland nemen...
Dat ze duurdere mensen eruit werken om goedkopere aan te nemen dat ligt naar mijn idee niet specifiek aan de Polen want dat gebeurt overal. Dat heeft dan te maken met de leeftijd, want bedrijven willen dan jongere goedkopere mensen ipv oudere duurdere.

Ik heb niet alles gelezen uit dit topic, maar het is wel interessant

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:25

Ik vind het raar dat mensen die te beroerd zijn om te werken wel een uitkering krijgen, met name bijstand. Bijstand is een tijdelijke oplossing en geen vast inkomen.

Maar wat er met "De Polen" fout gaat is de controle, in feite moeten de Polen het zelfde loon krijgen als andere werknemers en controle hierop deugt gewoon niet.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:27

Je mag niet zeggen dat het de schuld van de Polen is, maar je mag blijkbaar wel zeggen dat de Nederlanders te lui zijn om dat soort werk te doen, terwijl er in dit topic al een aantal mensen voorbij komen die dat soort werk doen. Dat is een lekkere klap in hun gezicht zeg..

Een beetje omgekeerde discriminatie ...

Het ligt ook niet aan de Polen, maar het ligt zeer zeker OOK niet aan de nederlandse werknemers...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:29

Dank je Cer, iemand met begrip
Want ja zo voelt het elke keer

het is dom werk
nederlanders zijn lui
eigen schuld

nou dank je wel allemaal

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:32

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het dus maar de schuld van TS zelf ik, ik vroeg me wel een aantal dingen af. Zo onverwacht en oneerlijk is het allemaal niet, tenminste niet zoals de TS het stelt en ook niet zoals RK het neerzet. Alles heeft 2 kanten en dus ook dit verhaal.
Tuurlijk is het banketstaaf voor de mensen in de tuinbouw, maar ik heb gewoon een hekel aan dat geblaat dat het ze allemaal maar overkomt, want dat is niet zo. Dan vind ik Born een beter voorbeeld van dat het de werknemers door de vingers glipt.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:36

runningkawa schreef:
Ik zie wel slecht in de regering die het toelaat.

De regering gaat er juist wat aan doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:37

En ik hou niet van geblaat van mensen die maar half weten wat gebeurd. omdat het ver avn de bed show is
Mensen die blaten die zelf niet in de tuinbouw werken of bouwakker, vrachtwagenchaffeur, schilder enz zijn.

Mijn verhaal staat hier nu, niks niet nog een kant
was dat maar.
Dat is de kant, je bent te duur, je moet eruit.
Wat wil je nog meer horen?

En ja, wat er in Born gebeurd is ook verschrikkelijk
Maar dat maakt een ander ding niet minder erg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:37

ja de grenzen open gooien, dat is wat ze doen

als jij dat positief vind oke
Ik en vele niet
Want ons beschermen doen ze niet...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:39

Je baan verliezen l*llig..?? Dat is ook het understatement van het jaar .....

Boktpony

Re: Verschrikkelijk, grenzen open voor de polen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:43

alles heeft 2 kanten! ik geef de polen geen ongelijk dat ze hier even snel een hoop geld komen verdienen voor hun doen! maar mensen die wel willen werken komen af ent oe niet eens aan het werk! ken zelfs een bedrijf dat zich faiiliet heeft laten verklaren en alle werknemeners dus ontslagen en ze zijn opnieuw gestart onder een net iets andere naam met allemaal poolse werknemers! sorry maar ik vind gewoon dat ze eerst moeten kijken of ze de nederlandse werkloosheid niet een beetje op kunnen lossen! over een paar jaar is half nederland ontslagen bij hun baas omdat ze te duur zijn!
ken trouwens al verschillende mensen hoor die terug in functie zijn gezet en daardoor ook geld mislopen! en dat komt echt niet omdat hun niet functioneren ofzo!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:46

Ik geef die Polen ook geen ongelijk.
Kijk ze er ook niet lelijk op aan.
Die doen gewoon wat mag.

Maar dat voorbeeld wat jij noemt, heb ik tig pagina's terug ook al genoemd. Want dat is hier in de buurt ook al op een paar plekken gebeurd.
Veel Nederlanders die daar nu zonder baan zitten.
En dat mag allemaal gewoon, kan allemaal gewoon en de regering die daar niets aan doet.

En nee, al die mensen werkte hard en deden hun werk al jaren goed.
Maar zijn door opgebouwde functie jaren te duur
En willen geen 7 dagen in de week werken
Ja schiet ze maar lek, duidelijke gevalletjes van niet willen werken en lui zijn toch?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:01

Precies en de regering moet de werkgevers aanpakken die dit soort kunstjes flikken! Het is belachelijk. En waarom? Om nog meer winst om nog meer geld voor de werkgever...