17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:07

Ik word gewoon misselijk van die details over hoe Lisa om het leven is gekomen… |(

Benzz

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:13

Misselijkmakend. Wel goede woorden van alledrie.

En ook de woorden van Halsema vond ik erg goed.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:15

Haalde Halsema niet die post van Nienke aan?

Ik ben blij dat ik niet nog moet avondeten dat had ik wel kunnen vergeten.
Ook ik ben er misselijk van.
Arme Lisa.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:16

friezenfan2 schreef:
Haalde Halsema niet die post van Nienke aan?

Ik ben blij dat ik niet nog moet avondeten dat had ik wel kunnen vergeten.
Ook ik ben er misselijk van.
Arme Lisa.

Ja, deed ze inderdaad.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:18

Inderdaad, en vrouwenhaat. En als er iemand daarover mee kan praten is het Femke wel.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:20

Waarom heb ik het idee dat ze denken dat er meer incidenten zijn die nog niet gemeld zijn vanwege schaamte. Hebben jullie ook dat gevoel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:20

friezenfan2 schreef:
Waarom heb ik het idee dat ze denken dat er meer incidenten zijn die nog niet gemeld zijn vanwege schaamte. Hebben jullie ook dat gevoel?

In het geval van het incident in auguatus klopt dat, dus als er 1 is, waarom niet meer.

Dus dat gevoel snap ik wel.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:23

Wat een klote situatie. Krijg hier diverse vragen wel van...

1. Als ze de verdachte van 15 augustus al snel in beeld hadden, had dit dan voorkomen kunnen worden? (Krijg spontaan bijna een hekel aan onze rechtsstaat, waarschijnlijk waren ze nog extra bewijs aan het verzamelen voor een aanhouding, maar dat is maar 1 van de mogelijkheden).

2. Gaat dit zorgen voor extra PVV stemmers? Zo jammer voor de rest die zich goed gedraagt .. laten we niet vergeten dat de laatste femicide zaken gepleegd zijn door witte mannen..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:25

Hoe hard ik ook hoop dat er niet meer meldingen komen, het feit dat de man al gearresteerd is zal diegenen wel moed geven dat niks meer met hun zal gebeuren als ze een melding maken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:25

Ik hoop dat ze hem uitleveren aan land van herkomst. Daar zullen de straffen harder zijn. Anders zit hij hier op onze kosten in een gevangenis of in 't pbc
Laatst bijgewerkt door Rivendell op 22-08-25 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:26

Hij heeft al 3 slachtoffers gemaakt in korte tijd dat geeft hun ook het idee dat hij er op los ging.
Volgens mij is een ook poging tot. Kan ook zijn dan een ander ;;slachtoffer' niet door heeft gehad dat ze in contact is geweest met deze moordenaar/verkrachter. En de dans is ontsprongen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:27

Douce schreef:
2. Gaat dit zorgen voor extra PVV stemmers? Zo jammer voor de rest die zich goed gedraagt .. laten we niet vergeten dat de laatste femicide zaken gepleegd zijn door witte mannen..

Weet ik niet, als het een week voor de verkiezingen was gebeurd, dan was ik er wel bang voor. Maar nu duurt het nog vrij lang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:28

Douce schreef:
Wat een klote situatie. Krijg hier diverse vragen wel van...

1. Als ze de verdachte van 15 augustus al snel in beeld hadden, had dit dan voorkomen kunnen worden? (Krijg spontaan bijna een hekel aan onze rechtsstaat, waarschijnlijk waren ze nog extra bewijs aan het verzamelen voor een aanhouding, maar dat is maar 1 van de mogelijkheden).

Geert is al druk aan het twitteren :').

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:28

Het voordeel van golven van aandacht voor populistische partijen is dat ze ook snel voorbij kunnen zijn.

Er kan echt nog heel veel gebeuren in 2 maanden tijd.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:39

Jester_ schreef:
Ik mag het oprecht niet haha, al ben ik nu op de leeftijd dat ik dat natuurlijk zelf wel kan bepalen. Maar ik vind het zelf ook niet prettig

Dus je houdt het zelf in stand. Je kunt ook gewoon stoppen met vertellen wanneer je ergens heen gaat ...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:41

Ik hoop dat deze hele week vol geweld tegen vrouwen een kentering betekent in alle geweld tegen vrouwen klein of groot. We mogen als samen- leving hier allemaal een rol in spelen.

Tegelijkertijd vindt ik niet dat we alle mannen over 1 kam moeten scheren, helaas zijn er tussen een heleboel goede mannen helaas ook een aantal slechte die vanuit trauma, of stoornis ernstige feiten plegen.
Toch ervaar ik wel een tendens in grapjes, kijk op en praten over vrouwen als ik onder de mannen ben.
Ik hoop dat er een verandering plaats gaat vinden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:42

Popstra schreef:
Toevallig dan dat afgelopen week de delicten door immigranten gepleegd zijn. De man die in Zeist vrouwen aanrande was een grote oostblokker. Daar begin je ook niks tegen als vrouw zijnde.
Nu dan die 22 jarige uit???

Je haalt wat binnen ja hier. Je weet niet waarom ze precies gevlucht zijn. Wellicht voor zelfde soort delicten in eigen land.

Er is voor gewaarschuwd....

Oostblokkers zijn helemaal geen vluchtelingen. Het zijn arbeidsmigranten. Binnengehaald om jouw kipfilet in te pakken en jouw bloemkool te oogsten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:44

Freya6 schreef:
Ik hoop dat deze hele week vol geweld tegen vrouwen een kentering betekent in alle geweld tegen vrouwen klein of groot. We mogen als samen- leving hier allemaal een rol in spelen.

Tegelijkertijd vindt ik niet dat we alle mannen over 1 kam moeten scheren, helaas zijn er tussen een heleboel goede mannen

Klopt, maar die mogen zich weleens wat harder laten horen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:46

Ja ik ben bang dat het belangrijke punt ondergesneeuwd wordt. Het PVV racisme is erg schreeuwerig.

Terwijl het belangrijke is dat femicide aandacht krijgt. Het gaat over de veiligheid van vrouwen.

Femicide is GEEN brandstof voor populistische haat tegen moslims en andere migranten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:48

Benzz schreef:
Freya6 schreef:

Tegelijkertijd vindt ik niet dat we alle mannen over 1 kam moeten scheren, helaas zijn er tussen een heleboel goede mannen

Klopt, maar die mogen zich weleens wat harder laten horen.

Mijn partner zei gisteren exact hetzelfde.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:52

Ik hoop dat dit beest een enkeltje hiernamaals krijgt. Walgelijk gedrocht

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:52

Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan. Fijn dat ze deze man hebben opgepakt, maar ik hoop toch wel dat er een hele fikse straf op komt. Al is het alleen al om een signaal af te geven.

Die hele immigrantendiscussie maakt alleen maar dat witte/autochtone mannen vrijgesproken worden van enige vorm van zelfreflectie. Terwijl de mannen die op social media "Wat was de afkomst?" onder dit soort nieuwsberichten reageren, dezelfde zijn als die "Wat heb je gedaan om het uit te lokken?" reageren onder een video van een verkrachte of mishandelde vrouw. Ik ben geen fan van censuur, maar ergens sta ik wel achter een wetsvoorstel dat kinderen tot 16 jaar weert van social media gebruik. Laat ze eerst maar eens empathie ontwikkelen, voordat ze anoniem overal en nergens kunnen reageren op mensen, en slechte beeldvorming van inderdaad zo'n Andrew Tate meekrijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:55

denisesilver schreef:
Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan. Fijn dat ze deze man hebben opgepakt, maar ik hoop toch wel dat er een hele fikse straf op komt. Al is het alleen al om een signaal af te geven.

Die hele immigrantendiscussie maakt alleen maar dat witte/autochtone mannen vrijgesproken worden van enige vorm van zelfreflectie. Terwijl de mannen die op social media "Wat was de afkomst?" onder dit soort nieuwsberichten reageren, dezelfde zijn als die "Wat heb je gedaan om het uit te lokken?" reageren onder een video van een verkrachte of mishandelde vrouw. Ik ben geen fan van censuur, maar ergens sta ik wel achter een wetsvoorstel dat kinderen tot 16 jaar weert van social media gebruik. Laat ze eerst maar eens empathie ontwikkelen, voordat ze anoniem overal en nergens kunnen reageren op mensen, en slechte beeldvorming van inderdaad zo'n Andrew Tate meekrijgen.

Hoe bedoel je dat? Er werd volle bak gezocht na het geweld van vorige week, er werd volle bak gezocht na deze moord. Er is volle bak gezocht naar de Oostblokker die een vrouw verkrachtte.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:59

denisesilver schreef:

Ik zag net op FB nog voorbij komen dat een vrouw zei dat ze meerdere keren was aangerand door een witte man. Door een witte man werd er op gereageerd: Zet eerst de aangiftes maar eens online hier, want anders geloof ik je niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 19:00

Ik vond anders de oproep in de persconferentie erg sterk, maak overal melding van, want politie en justitie nemen vrouwenhaat tegenwoordig heel serieus.