Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Douce schreef:2. Gaat dit zorgen voor extra PVV stemmers? Zo jammer voor de rest die zich goed gedraagt .. laten we niet vergeten dat de laatste femicide zaken gepleegd zijn door witte mannen..
Douce schreef:Wat een klote situatie. Krijg hier diverse vragen wel van...
1. Als ze de verdachte van 15 augustus al snel in beeld hadden, had dit dan voorkomen kunnen worden? (Krijg spontaan bijna een hekel aan onze rechtsstaat, waarschijnlijk waren ze nog extra bewijs aan het verzamelen voor een aanhouding, maar dat is maar 1 van de mogelijkheden).
2. Gaat dit zorgen voor extra PVV stemmers? Zo jammer voor de rest die zich goed gedraagt .. laten we niet vergeten dat de laatste femicide zaken gepleegd zijn door witte mannen..
Popstra schreef:Toevallig dan dat afgelopen week de delicten door immigranten gepleegd zijn. De man die in Zeist vrouwen aanrande was een grote oostblokker. Daar begin je ook niks tegen als vrouw zijnde.
Nu dan die 22 jarige uit???
Je haalt wat binnen ja hier. Je weet niet waarom ze precies gevlucht zijn. Wellicht voor zelfde soort delicten in eigen land.
Er is voor gewaarschuwd....
Freya6 schreef:Ik hoop dat deze hele week vol geweld tegen vrouwen een kentering betekent in alle geweld tegen vrouwen klein of groot. We mogen als samen- leving hier allemaal een rol in spelen.
Tegelijkertijd vindt ik niet dat we alle mannen over 1 kam moeten scheren, helaas zijn er tussen een heleboel goede mannen
Benzz schreef:Freya6 schreef:Ik hoop dat deze hele week vol geweld tegen vrouwen een kentering betekent in alle geweld tegen vrouwen klein of groot. We mogen als samen- leving hier allemaal een rol in spelen.
Tegelijkertijd vindt ik niet dat we alle mannen over 1 kam moeten scheren, helaas zijn er tussen een heleboel goede mannen
Klopt, maar die mogen zich weleens wat harder laten horen.
denisesilver schreef:Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan. Fijn dat ze deze man hebben opgepakt, maar ik hoop toch wel dat er een hele fikse straf op komt. Al is het alleen al om een signaal af te geven.
Die hele immigrantendiscussie maakt alleen maar dat witte/autochtone mannen vrijgesproken worden van enige vorm van zelfreflectie. Terwijl de mannen die op social media "Wat was de afkomst?" onder dit soort nieuwsberichten reageren, dezelfde zijn als die "Wat heb je gedaan om het uit te lokken?" reageren onder een video van een verkrachte of mishandelde vrouw. Ik ben geen fan van censuur, maar ergens sta ik wel achter een wetsvoorstel dat kinderen tot 16 jaar weert van social media gebruik. Laat ze eerst maar eens empathie ontwikkelen, voordat ze anoniem overal en nergens kunnen reageren op mensen, en slechte beeldvorming van inderdaad zo'n Andrew Tate meekrijgen.
denisesilver schreef:Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan. Fijn dat ze deze man hebben opgepakt, maar ik hoop toch wel dat er een hele fikse straf op komt. Al is het alleen al om een signaal af te geven.
Die hele immigrantendiscussie maakt alleen maar dat witte/autochtone mannen vrijgesproken worden van enige vorm van zelfreflectie. Terwijl de mannen die op social media "Wat was de afkomst?" onder dit soort nieuwsberichten reageren, dezelfde zijn als die "Wat heb je gedaan om het uit te lokken?" reageren onder een video van een verkrachte of mishandelde vrouw. Ik ben geen fan van censuur, maar ergens sta ik wel achter een wetsvoorstel dat kinderen tot 16 jaar weert van social media gebruik. Laat ze eerst maar eens empathie ontwikkelen, voordat ze anoniem overal en nergens kunnen reageren op mensen, en slechte beeldvorming van inderdaad zo'n Andrew Tate meekrijgen.