Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
c_alsemgeest schreef:purny schreef:Dat je door vreemde nummers gebeld wordt, vreemde smsjes en mailtjes krijgt is van alle tijden. Dat het nu zo is ga je het idee krijgen dat het ermee te maken heeft.
Gewoon altijd op je hoede zijn voor dit soort praktijken.
Ik zat er niet bij, maar wordt ook continu gebeld en gesmst door vreemde nummers en buitenlandse nummers.
Lieser schreef:Evercreek schreef:Ik geloof ook niet dat ze telefoonnummers hebben gehackt toch?
Jawel.
Ik werd laatst gebeld door iemand die beweerde dat ik hem eerder had gebeld. Dat had ik niet gedaan. Dus worden er mensen gebeld door mijn nummer
friezenfan2 schreef:Maar er wordt toch gezegd door het lab dat er geen telefoonnummers gelekt zijn. Dus als je gebeld wordt door een onbekend nummer heeft dat niets te maken met dit datalek.
Ze toetsen gewoon elke keer een nummer in dat 1 cijfer verschilt en ja dan krijg je dus ook een geheim 06 nummer gebeld.
AdemoJoey schreef:Ik ben inderdaad ook (voor het eerst) gebeld door een nummer uit Frankrijk. Kan ook via een ander datalek zijn gegaan of gewoon 'random'. Op de site van het bevolkingsonderzoek staat nu herhaaldelijk dit; E-mailadressen en telefoonnummers zijn niet door Bevolkingsonderzoek Nederland gedeeld met het laboratorium.
I.t.t. wat er in de brief staat dat het bij een beperkt aantal mensen wel het geval is.
Ik lees dat een heel aantal mensen instanties/gemeente/bank hebben ingelicht, maar wat spreek je dan af zodat ze weten dat ze daadwerkelijk met jou te maken hebben?
friezenfan2 schreef:Maar er wordt toch gezegd door het lab dat er geen telefoonnummers gelekt zijn. Dus als je gebeld wordt door een onbekend nummer heeft dat niets te maken met dit datalek.
Ze toetsen gewoon elke keer een nummer in dat 1 cijfer verschilt en ja dan krijg je dus ook een geheim 06 nummer gebeld.
Lieser schreef:SansaS schreef:Dat is spoofing en heeft niks met het lek te maken.
Daar geloof ik niks van. Ik heb een geheim 06-nummer, dat zelfs niet door de provider zichtbaar gemaakt kan worden. Dus dat nummer bestaat niet voor spoofers. Behalve als het gelekt is.
SansaS schreef:Waarom reageer je zelf zo stellig dat je daarom last van spoofing hebt?
Je heb een geheim nummer maar het zal een combinatie van cijfers zijn. Die hoeven ze niet in handen te hebben hoor maar worden gewoon gegenereerd.