Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:00

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie. Mijn kinderen zijn even oud en ook een jongen en meisje en elke keer knijpt mijn keel weer dicht als ik eraan moet denken hoe hun familie zich moet voelen.
Wat ontzettend verdrietig.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:13

Ik kwam gister een opengeslagen krantje tegen waar een best lang artikel instond. De politie zou de dag ervoor nog zijn gaan checken bij de vader en de kinderen? Dit naar aanleiding van een zorgelijk bericht van vader aan moeder.
Vader werd omschreven als iemand die vaak afspraken met vrienden af zei vanwege de kinderen. Ik had naar aanleiding van dat artikel gedacht dat het wel goed zou komen. Helaas zag de man geen andere uitweg. Zo triest.

Nayomie

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:16

Verschrikkelijke nachtmerrie, mijn gedachten gaan uit naar de familie. Y;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:19

Dit onderwerp wordt nu besproken bij Jinek.
De politie krijgt 80.000 meldingen per jaar over huiselijk geweld.
Het zijn complexe zaken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:33

Sassy4barrel schreef:
Ik zou graag willen horen dat de kinderen er weinig van hebben gemerkt .. verdrinken schijnt dus voor volwassenen anders te zijn als voor kinderen ; dat stelt mij gerust om dit te lezen met de hoop dat ze niet in volle paniek zijn heen gegaan..

Ze zaten in een zinkende auto waar hun vader ze niet uit haalde. Ze wisten dat ze dood zouden gaan, het waren geen peuters. Ze waren acht en tien! Met een auto te water raken is wat anders dan als ze in het water vallen en van schrik niet zwemmen en verdrinken, dat is gebeurd voordat de hersenen begrijpen wat er gebeurd. Maar hier was een lange aanloop voordat ze helemaal onder water waren. En het water is niet eens zo ijskoud dat ze bewusteloos raken of zo. We kunnen hopen dat ze flauw vielen van paniek of al dood of bewusteloos waren.
Als de kinderen bij bewust zijn waren, hebben ze een hel beleefd.
We weten pas hoe ze zijn omgekomen als er een lijkschouwing is geweest.
Het kan natuurlijk zijn dat ze gewurgd waren of op een andere manier omgebracht en dat de vader wilde dat ze niet gevonden werden.
Bij mij in de buurt is een kind doodgeschoten en vervolgens in een auto geplaatst die in de fik is gestoken zodat de moeder niet eens haar kind herkenbaar kon begraven. De ultieme wraak van die man die zichzelf daarna doodschoot. Het heeft weken geduurd voordat jagers het tafereel vonden in het bos.

Ik heb geen idee wat in het Nederlandse geval er tussen de partners speelde, maar ze waren uit elkaar en dan ga ik automatisch uit van wraak.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:39

Ik wil daar niet eens aan denken hoe het precies is gegaan. Er is inmiddels wel vastgesteld (stond op een nieuws site, ik weet zo niet meer welke) dat ze door verdrinking om het leven zijn gekomen en dus niet daarvoor al.

Wat ik me de hele tijd afvraag is wanneer dit is gebeurd. Was het meteen zaterdag al, of later en wat heeft zich dan in die tussentijd nog afgespeeld. Ik merk dat ik ook aan het analyseren ben, ergens proberen de puzzel compleet te krijgen. Maar dat wordt toch niks en het levert ook helemaal niks op.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:41

Lusitana, moet dit echt?

Het is al zo erg dat dit gebeurd is. Dat iemand zo erg van het pad is, dat hij zijn kinderen met zich meeneemt de dood in.

Kan dat gespeculeer over wat je wel en wat je niet bewust mee kunt krijgen in een doodsstrijd niet in een ander topic. Lugubertopic ofzo?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:48

Nee, als ik heel eerlijk ben.. ik probeer mezelf voor te houden dat die kindjes gewoon lekker bij papa in de auto zaten en vol liefde en vertrouwen met hem te water zijn geraakt, en snel weg waren. Omdat het anders bijna ondraaglijk is.. ik wil geen details. Ik wil niet weten wat er precies gebeurt is in die laatste minuten. Ik trek dat gewoon heel slecht.. ook omdat je vergelijkt met je eigen kind, je eigen moeder gevoel..

Ik vind het gewoon heel heftig, we hadden het er vandaag op het werk ook over: het is hier gewoon in het Noorden, niet enorm ver hier vandaan.. we hoopten dat het goed af zou lopen, dat de vader ze mee had genomen voor een soort ‘vakantie’ ergens in Tsjechië ofzo, verzin maar wat. Dat het wel goed zou komen. Maar het is niet goed gekomen. En het komt heel dichtbij, omdat het zo dichtbij is, en we er zoveel van mee hebben gekregen door de media. Wij hadden het er allemaal moeilijk mee vandaag..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:06

Rocamor schreef:
Lusitana, moet dit echt?

Het is al zo erg dat dit gebeurd is. Dat iemand zo erg van het pad is, dat hij zijn kinderen met zich meeneemt de dood in.

Kan dat gespeculeer over wat je wel en wat je niet bewust mee kunt krijgen in een doodsstrijd niet in een ander topic. Lugubertopic ofzo?

Het is geen speculatie over wat je wel of niet bewust mee krijgt. Als je gewoon bij bewustzijn bent in een auto die te water raakt, maak je wat mee. Dat is een feit. Het is niet het eerste geval van een ouder die te water rijdt met kinderen en er zijn getuigenverhalen.
En ik zeg ook dat het kan zijn dat ze al dood of bewusteloos waren en dat komt dan wel uit de lijkschouwing. Dus dat laat ik in het midden. Maar het is raar om te denken dat ze niks mee hebben gekregen omdat het kinderen waren. Daar reageerde ik op.
En ja, vreselijk, maar het leed is geleden, het is voorbij. Dat is een troost.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:10

Wat een dramatisch einde.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:16

Ik kan het ook niet loslaten...
Er was toch ook een vriendin van de vader die vertelde dat hij haar gebeld had dat het goed met de kinderen ging en dat ze schnitzel en aardappels hadden gegeten?

En is de plek waar het gebeurd is zo afgelegen? Hoe kan je in een klein land als Nederland je auto van de kade afrijden en dat niemand dat merkt...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:16

Lusitana de discussie daargelaten, het is vastgesteld dat ze zijn verdronken. Dat kan je ‘makkelijk’ zien omdat er dan water in de longen zit.

Ik blijf er maar over malen. Heb m’n dochtertje vandaag extra geknuffeld. Ik zou er nooit overheen komen als iemand haar ontneemt van mij |(

Pomski klopt. Als het goed is is er zondag nog contact met hem geweest. Toen vertelde hij inderdaad dat alles goed ging en lekker heeft gegeten met de kinderen
Edit wbt bron, die is verwijderd. Als ik hem aanklik is ie leeg. Dit zie je alleen nog
Familie wil ook graag dat alle foto’s gewist worden van de kinderen op internet. Dus waarschijnlijk ook de nieuwsberichten
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 21-05-25 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:24

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om er rekening mee te houden dat dit topic gezien en gelezen kan worden door gebruikers van alle leeftijden. Zorg er dus voor dat je posts 'jeugdjournaal proof' geformuleerd zijn.

Tevens het verzoek om speculatie achterwege te laten uit respect voor de betrokkenen en nabestaanden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:27

De plek waar ze gevonden zijn is niet eens echt afgelegen. Het is er wel rustig meestal maar ik vraag me ook af hoe het kan dat niemand dit gezien heeft. Er liggen wel bedrijven en boten naast, de mcdonalds is aan de overkant en daar is altijd wel verkeer en lopen mensen rond. Overdag is er echt wel bedrijvigheid daar. Ook wel vaak vissers te vinden. Ik liep er tot twee weken geleden op veel dagen met de asielhonden (asiel is net verhuisd) en ook vaak in het weekend. Rustige plek zeker maar ook niet uitgestorven ofzo. Wel een plek waar je heel eenvoudig het water in kan rijden…

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:31

Kabayo schreef:
Pomski klopt. Als het goed is is er zondag nog contact met hem geweest. Toen vertelde hij inderdaad dat alles goed ging en lekker heeft gegeten met de kinderen

Ik snap niet hoe het dan kan .. dat er zondag nog contact is geweest en dat de politie al vollop naar hem op zoek was maar hij daarna nog in de buurt van de macdonalds waar hij gezegd had heen te gaan , het water in kan rijden ; wat dan ook nog best ondiep is dus verder in moet rijden en dit in de auto die ook vollop gezocht werd ..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:37

Hoezo ondiep? Het is gewoon een rechte kade, gas geven en je ligt erin. Enige obstakels zijn de eventuele grote boten die daar aangemeerd liggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:56

Sassy4Barrel: Er is geen 100% duidelijkheid over de tijdlijn dus nog veel open vragen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:18

Kabayo schreef:
Lusitana de discussie daargelaten, het is vastgesteld dat ze zijn verdronken. Dat kan je ‘makkelijk’ zien omdat er dan water in de longen zit.

Ik zei ook in de eerdere post dat een lijkschouwing dat uit kan wijzen. Ik wist niet dat die al gedaan was. Dat is duidelijk dan, bedankt.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 21:21

Zinkt een auto altijd eerst naar de bodem voordat die naar boven komt drijven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:23

Wat een nachtmerrie voor de kinderen en hun familie. Als moeder ga je toch kapot nu.

En ook erg voor de politie agenten die er vantevoren zijn geweest en een inschatting gemaakt hebben die op dat moment juist was. Ook voor hun heel veel sterkte.

Apart dat die doneeractie nu op 110k staat als doel. Zo veel hoeft een afscheid en eventueel na-hulp toch niet te kosten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:24

Movement schreef:
Zinkt een auto altijd eerst naar de bodem voordat die naar boven komt drijven?

Een auto komt ipc niet boven drijven...

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 21:33

Hannanas schreef:
Wat een nachtmerrie voor de kinderen en hun familie. Als moeder ga je toch kapot nu.

En ook erg voor de politie agenten die er vantevoren zijn geweest en een inschatting gemaakt hebben die op dat moment juist was. Ook voor hun heel veel sterkte.

Apart dat die doneeractie nu op 110k staat als doel. Zo veel hoeft een afscheid en eventueel na-hulp toch niet te kosten.

Misschien niet, maar mensen willen graag helpen waar kan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:45

Ik denk ook niet dat het alleen voor het afscheid is. Maar ook voor de periode erna .. moeder kan vast haar oude leven niet meer oppakken en ook de oudere broers gaan het zwaar krijgen. Misschien hele tijd niet kunnen werken , therapie nodig ect

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:01

Lusitana schreef:
Kabayo schreef:

Ik zei ook in de eerdere post dat een lijkschouwing dat uit kan wijzen. Ik wist niet dat die al gedaan was. Dat is duidelijk dan, bedankt.

Er is nu alleen een eerste schouwing gedaan vzv ik begreep. De patholoog anatoom moet uiteraard nog verder intern onderzoek doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:01

De politie is de avond ervoor nog langs geweest maar vond dat de kinderen veilig waren. Tja ze wisten op dat moment ook niet meer natuurlijk. Wanneer grijp je in en wanneer niet. Wat een verschrikkelijke afloop.