Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denisesilver schreef:Heb de OP gelezen, en ga hierin met Femke_Tweety mee. Als het je zo stoort, doe het dan ook niet bij een ander. Een voordeel heb je als dun persoon, je lichaamsgewicht zal zeer zelden je diagnose zijn als je bij een arts komt. Dat is bij mensen die dikker zijn wel anders. En verder denk ik dat het handig is voor iedereen om in te zien dat niks wat een vrouw doet ooit goed is in de ogen van eenmanander.
denisesilver schreef:Heb de OP gelezen, en ga hierin met Femke_Tweety mee. Als het je zo stoort, doe het dan ook niet bij een ander. Een voordeel heb je als dun persoon, je lichaamsgewicht zal zeer zelden je diagnose zijn als je bij een arts komt. Dat is bij mensen die dikker zijn wel anders. En verder denk ik dat het handig is voor iedereen om in te zien dat niks wat een vrouw doet ooit goed is in de ogen van eenmanander.
MyWishMax schreef:Maar hoe weet je dat het overgeven door het been was? En het niet gewoon toevallig was? Juist op de ZC is overgeven nou niet heel uitzonderlijk.
karuna schreef:Hoezo is het frisser? Als het niet stinkt, geen korsten of slijm of etenswaar aanhangt wat is er dan niet fris aan?ik snap dat echt niet, het is een teken van volwassenheid.
En waarom is het geen probleem iets over iemands beenhaar te zeggen als ik het niet bedek? Ik heb dat beenhaar nu eenmaal en kan er niks aan doen? Dan zou het toch ook ok zijn iemand te bezeiken over te dik of te dun? Terwijl daar misschien wel wat aan te doen is?
Femke_Tweety schreef:Let op, er is daarbij natuurlijk verschil in wat daadwerkelijk onhygienisch en wat dit niet is.
Dik = lui
Dun = eet niet genoeg
Heeft beenhaar = onhygienisch/onfris
Tatoe = aso
Donkere huid = minderwaardig
Overal het eerste is een pure constatering die niet erg is.
Het tweede is een óórdeel op basis van een eigenschap die níet inherent dat oordeel rechtvaardigd.
Dáár zit het probleem.
MyWishMax schreef:denisesilver schreef:Heb de OP gelezen, en ga hierin met Femke_Tweety mee. Als het je zo stoort, doe het dan ook niet bij een ander. Een voordeel heb je als dun persoon, je lichaamsgewicht zal zeer zelden je diagnose zijn als je bij een arts komt. Dat is bij mensen die dikker zijn wel anders. En verder denk ik dat het handig is voor iedereen om in te zien dat niks wat een vrouw doet ooit goed is in de ogen van eenmanander.
Echt, misschien stoppen met invullen wat jij denkt dat er gebeurd en erger is. Het is geen voordeel en het is zelfs al geschreven dat je WEL die veroordelingen krijgt bij artsen.
denisesilver schreef:Ik zeg nergens dat het een erger is dat het ander. Misschien wordt het niet serieus genomen worden door een arts, omwille van je gewicht, bij mensen die een normaal of laag gewicht hebben ondergerapporteerd. Ik heb er zoals ik al schreef zeer zelden over gehoord of gelezen, en kan ook weinig literatuur erover vinden. Over weight bias bij mensen met overgewicht des te meer. Ik heb dan weer wel van meerdere mensen gehoord, dat ze complimenten kregen van hoe ze erbij stonden, als ze veel waren afgevallen door ziekte. Dat ze zo mooi slank waren. Maar dat is ook weer een weight bias tegen overgewicht (i.e. dik zijn is slecht/ongezond/etc.). Mocht iemand wel een onderzoek oid weten over weight bias tegen mensen met ondergewicht, schroom niet om de link door te sturen.
Wat betreft scheren van lichaamsbeharing, dat was een mooie marketingtruc van oa Gilette die destijds niet genoeg mesjes verkocht aan mannen, en zich dus tot vrouwen ging richten. Met behoorlijk wat succes.