Citaat:
Ik vind, dat je ergens voorzichtig moet zijn met vergelijkingen maken met Hitler, Stalin of Mao. Deze mensen hebben meer gedaan dan een democratie om zeep helpen...
Trump doet ook meer dan een democratie om zeep helpen, hij heeft genoeg doden op z'n geweten en is nog steeds bezig met het deporteren van onschuldige mensen naar concentratiekampen gevangenissen in het buitenland, om maar iets te noemen.
Citaat:
Ik heb er opzich geen moeite mee om aan te geven: dit en dit stuk van het beleid lijkt op die en die uit de geschiedenis. Maar dat is wat anders dan 1 op 1 zeggen dat we te maken hebben met vergelijkbare denkbeelden of manieren van regeren.
De Trump-regering heeft een vergelijkbare manier van regeren, ik snap niet dat mensen daar hun ogen voor sluiten...
Citaat:
Er zijn naast bovengenoemde 3 heren, die het bekendste zijn vanwege het uitmoorden van vele mensen, helaas nog vele handen vol met politici die ik kan noemen die hetzelfde hebben gedaan of doen zoals Trump.
Maar dit topic gaat over Trump en zijn handelen.
Citaat:
Het is ook helaas niet zo, dat 'vrij zijn' , zoals wij gewend zijn, de maatstaf is in de wereld.
Helaas inderdaad, maar het lijkt me wel een maatstaf om naar te streven.
Citaat:
Deze kaarten geven een mooi beeld, er zijn meer Trumps dan je denkt:
https://www.google.com/amp/s/planetrule ... ators/amp/
Maar dít topic gaat over Trump.
Citaat:
Dus heeft Trump vergelijkbare zaken als andere politici,zeker. Daar kun je van leren, omdat je weet waar het zou KUNNEN eindigen
Maar vind ik dat je altijd moet opletten met vergelijken: ook.
Eens dat je hiermee moet opletten, maar in deze situatie(s) vind ik de vergelijking zeer passend.