Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:39

Benzz schreef:
janderegelaa schreef:
In Amersfoort ligt er ook 1, op de Stadsring. Wat ik me nu afvraag, een zebrapad is een verkeersteken in het RVV. Iemand die daar oversteekt moet je voor laten gaan. Maar zo’n regenboog zebrapad ziet er heel anders uit en feitelijk is het geen verkeersteken meer en gaan overstekers dus niet eerst.

Hier staan stoplichten bij de regenboogzebrapaden. Dus dat geld in deze gevallen niet op. Degene zonder stoplicht zijn gewoon zwart wit.

In Alkmaar ook stoplichten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:41

Dorine92 schreef:
Maar even heel simpel gezegd, je kunt toch gewoon met je eigen club lol hebben? Binnen de community word je gewoon geaccepteerd en gewaardeerd lijkt me. Waarom dan zoveel energie steken in mensen die jou toch al niet moeten, en de mensen die niet per se iets met maar zeker ook niet iets tegen jou hebben, tegen je in het harnas jagen. Wat heb je daaraan. Ik vraag me dat oprecht af.
Ik persoonlijk heb altijd gewoon zoiets van ik ben gewoon mezelf, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik wil, en sommige mensen vinden dat heel leuk, anderen vinden dat heel stom. De mensen die het stom vinden heb ik geen last van, want ik slaap er geen minuut minder om dat zij het stom vinden, en de mensen die het leuk vinden, daar ga ik leuk mee om.
Waarom is dat voor allelettersvanhetalfabet-plus dan anders? Waarom moeten mensen van buiten de community er zo mee doodgegooid worden? Ik denk dat het eerder meer gezeur oplevert dan minder.

Als je dit niet snapt, laat maar. Empathie is niet aan te leren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:12

Blue_Eyes schreef:
Ik vind alleen al jouw herhaalde 'allelettersvanhetalfabet' getuigen van wáárom het nog nodig is.
Het is in dit land gewoon nog steeds zo - al roepen we nog zo hard dat we súpertolerant zijn en zo - dat je niet geaccepteerd wordt als je anders bent.
Twee mannen die op straat hand in hand lopen in een uitgaansgebied lopen gewoon een groter risico om een stalen pijp op hun nek te krijgen.
Transgender personen worden nog breeduit misgendered en publiek voor 'geestelijk gestoord' uitgemaakt én zijn niet veilig.
Kijk alleen maar even wat de artiest Elmer deze week over zich heen kreeg na haar deelname aan Bar Laat - en die is niet eens trans, alleen haar act is een ander gender dan zij zelf. Ze is vrouw (die weliswaar wat neigt naar nonbinair, maar zegt zelf: ik ben vrouw) en treedt op als man. De opmerkingen op social media, daar lustten echt de honden geen brood van.

En dat is precies waarom het nodig is.

En je denkt echt serieus dat dat afgedwongen kan worden? Ik denk dus dat de gestoorde mensen die het dus nodig vinden een ander in elkaar te slaan sowieso niet bereikt gaan worden met een regenboogzebrapad. Die worden alleen maar nog kwader. Wat je wellicht wel bereikt, is dat je een deel van de mensen die gewoon vredig zijn zo hard irriteert dat je met de huidige aanpak er juist tegenstanders bij krijgt.

En wat betreft de allelettersvanhetalfabet-plus.. ik weet oprecht al die letters niet. Het zijn me er teveel geworden en het boeit me ook gewoon niet zoveel welke letters het zijn en wat het allemaal betekent. Allemaal gewoon lekker doen wat je wilt. Prima. Maar val mij er niet mee lastig.

MarlindeRooz

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:14

Dus jij beweert dat tolerante mensen opeens homofoob en transfoob worden als er regenboog zebrapaden zijn?

Moeten die er dan overeen lopen of? Want dan ga ik dat risico niet meer lopen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:16

dems75 schreef:
Sommige mensen willen gewoon niet toegeven dat ze eigenlijk super intolerant zijn ...

Aha is dat het :=
Dat je iets prima vindt betekent toch niet dat je er meteen een enorme fan van bent en alle merchandise in je straat wilt hebben?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:17

Nijntje stoplicht ook maar verbieden?

Die fanatieke konijnenfans mogen ook wel eens stoppen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:19

MarlindeRooz schreef:
Dus jij beweert dat tolerante mensen opeens homofoob en transfoob worden als er regenboog zebrapaden zijn?

Moeten die er dan overeen lopen of? Want dan ga ik dat risico niet meer lopen.

Ze worden er niet homofoob van maar wel heel erg moe en uiteindelijk geïrriteerd. En dat kan je wel als community gaan ontkennen en nog harder doorgaan, lekker doen, maar dan krijg je gek genoeg niet het effect wat je wilt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:23

Heb je hier bewijs voor? Dat mensen een grotere hekel hebben gekregen aan homo’s en transgender doordat ze op een regenboogzebrapad moesten lopen?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:25

MarlindeRooz schreef:
Sorry maar je hebt blijkbaar geen idee over de jodenvervolging in Nederland als je zulke uitspraken durft te doen. :n

Het was allang bekend wie Joods was en wie niet. Zo’n vals persoonsbewijs was alleen handig als je op straat aangehouden werd. Als ze erachter kwamen dat het nep was, hing je alsnog. Het zorgde er voor dat je niet direct opgepakt werd als je ondergedoken zat.

Dankzij de Nederlandse bureaucratie wisten de Duitsers al precies wie er wel en niet Joods was.

In het vooroorlogse Nederland liep niet iedereen met een legitimatiebewijs rond. Dat werd pas in 1940 ingevoerd. De Joodse bevolking had zich in Nederland niet zozeer aangepast, maar werd daadwerkelijk geaccepteerd zo als ze waren. Dat kon je zien aan het feit dat Nederland ook als enige land publiekelijk protesteerde tegen de anti-joodse wetten. Daarnaast konden Joden zelf, juist omdat ze zo geaccepteerd waren, niet geloven dat zij daadwerkelijk in gevaar verkeerden en dat heeft ook veel mensen het leven gekost. Voor de oorlog was in Nederland (in tegenstelling tot veel andere landen) het gewoon niet zo'n issue of iemand Joods was.

Pas tijdens de tweede wereldoorlog is het in Nederland een issue geworden. De vervalste persoonsbewijzen waren vaak zo goed, dat ze voor echt door gingen. Dan kon je dus alleen door de mand vallen als je door iemand werd verraden. Als mensen in je omgeving zich er dus niet van bewust waren dat je Joods was, was dat een stuk veiliger.
Overigens begrijp ik jouw reactie niet helemaal, omdat je zelf ook toegeeft dat het openlijk Joods zijn in de oorlog letterlijk levensgevaarlijk was...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:29

MarlindeRooz schreef:
Heb je hier bewijs voor? Dat mensen een grotere hekel hebben gekregen aan homo’s en transgender doordat ze op een regenboogzebrapad moesten lopen?

Dat heb ik niet gezegd. Wel dat het zware irritatie oproept. Dat hoor ik ontzettend vaak. Ik hoor er meer negatieve dan positieve reacties over. En dat snap ik, want ik vind het zelf ook zwaar irritant dat een klein groepje mensen zoveel kabaal maakt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:34

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat heb ik niet gezegd. Wel dat het zware irritatie oproept. Dat hoor ik ontzettend vaak. Ik hoor er meer negatieve dan positieve reacties over. En dat snap ik, want ik vind het zelf ook zwaar irritant dat een klein groepje mensen zoveel kabaal maakt

Vind je dat dan ook van de boeren?

Dat is ook een kleine groep die veel kabaal maakt. :)

Of is het iets wat alleen queer mensen niet mogen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:45

Dat is heel iets anders. De boeren worden genaaid door de overheid en protesteren dan ook tegen de overheid.
Wat queer mensen zijn weet ik niet, maar de wetten omtrent geweld zijn gewoon in het voordeel van iedereen, namelijk je mag niemand geweld aandoen, en als er burgers zijn die zich er niet aan houden, ga je naar de politie. En verder moet je gewoon accepteren dat je niet met iedereen de allerbeste vriendjes kunt zijn, en je gewoon omgeven met mensen die wel je vriendjes zijn. Leven en laten leven. Niet iedereen is het eens met jouw levensfilosofie, niet iedereen vindt jouw kleren mooi, en niet iedereen gaat graag met jouw gender/geaardheid/weetikveelwatvoorwoord om. Ik ga liever met mannen om dan met vrouwen. Moeten alle vrouwen nu gaan huilen dat ik discrimineer? Ik date liever een zwarte man dan een blanke man. Ben ik nu een racist? Ik heb liever geen regenboogzebrapad in mijn straat. Ben ik nu niet inclusief? Of mag ik nog gewoon een mening en een voorkeur hebben? Of mogen alleen allelettersvanhetalfabet-plus mensen dat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:50

Als de overheid wetten overtreed kan je ook gewoon naar de rechter hoor. Dan hoef je ook geen dingen te vernielen. :)

Maar lawaai maken helpt om je doel te bereiken. Door op te vallen krijg je dingen gedaan. Dat werkte zowel voor de boeren als voor mensen met een ander gender of geaardheid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:00

Dorine92 schreef:

Of je hoort alleen de negatievelingen, zoals bij zoveel dingen.
En de rest van de mensen vindt het prima.
Ik snap niet waarom je vindt dat ze 'zoveel kabaal' maken. Ik merk er persoonlijk niks van. Maar ik vind ook alle aardige mensen leuk, welke letter ook en welke kleur van de regenboog ook.
Je kunt ook gewoon denken, zo'n regenboog zebrapad fleurt de boel lekker op. Beetje kleur op het grijze asfalt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:21

Kinke schreef:
Dorine92 schreef:

Of je hoort alleen de negatievelingen, zoals bij zoveel dingen.
En de rest van de mensen vindt het prima.
Ik snap niet waarom je vindt dat ze 'zoveel kabaal' maken. Ik merk er persoonlijk niks van. Maar ik vind ook alle aardige mensen leuk, welke letter ook en welke kleur van de regenboog ook.
Je kunt ook gewoon denken, zo'n regenboog zebrapad fleurt de boel lekker op. Beetje kleur op het grijze asfalt.

Maar dat denk ik niet. Ik vind het veel te ver doorslaan en zwaar irritant. Dan is het ineens een homostraat omdat er 58 hetero's en 4 homo's wonen, want whoehoe er ligt een regenboogzebrapad. Laat het gewoon een straat blijven waar mensen wonen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:27

Het wordt een homostraat omdat er een zebrapad in regenboogkleuren ligt?

Wel knap dat die 58 hetero’s dan al zo lang hetero blijven. Lijkt me een hels karwei om niet op de gekleurde strepen te gaan staan. Zeker als het in je eigen straat ligt. Hink-stap-HOMO! -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:31

maar wat is een homostraat? Nog nooit van gehoord. En hebben die 4 homo's dan zo'n zebrapad aangevraagd?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:35

MarlindeRooz schreef:
Het wordt een homostraat omdat er een zebrapad in regenboogkleuren ligt?

Wel knap dat die 58 hetero’s dan al zo lang hetero blijven. Lijkt me een hels karwei om niet op de gekleurde strepen te gaan staan. Zeker als het in je eigen straat ligt. Hink-stap-HOMO! -O-

Je snapt het punt niet. Het gaat er niet om dat mensen bang zijn om homo te worden. Maar als je er niks mee hebt, zit je er niet op te wachten dat het je opgedrongen wordt. En als dat zebrapad dan goed is, dan moeten er weer genderneutrale toiletten komen, en dan mag er in de trein geen dames en heren meer gezegd worden, en dan moet onze taal ineens veranderd worden en betekent hen en hun ineens niet meer wat het altijd betekende, en, en, en ..
De keuze is reuze maakt het leven niet altijd gemakkelijker. Soms is het ook gewoon prima dat er hokjes zijn en dat je daar in kunt lopen, of erbuiten. Je hebt man en vrouw, en meestal gaan die met elkaar. Ja maar ik ben anders. Oke gefeliciteerd. Ennnn door.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:39

Je kan ook gewoon zeggen dat je bang bent voor verandering hoor.

Ps. Taal verandert de hele tijd. Zeker het gebruik van hen/hun is nog maar heel recent vormgegeven.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:40

Kinke schreef:
maar wat is een homostraat? Nog nooit van gehoord. En hebben die 4 homo's dan zo'n zebrapad aangevraagd?

Ik weet niet van elke straat wie het regenboogzebrapad heeft aangevraagd. Maar als er een regenboogzebrapad ligt. Waarom ligt die er dan? Is toch om aandacht op te eisen? Als iemand de gevel van zijn eigen rijtjeshuis roze verft staat er onmiddellijk een ambtenaar voor de deur met de eis dat het verwijderd wordt. Want het past niet in het straatbeeld. Hoezo past een regenboogzebrapad wel in het straatbeeld dan? Hoeveel mensen in die straat hebben erom gevraagd? Hoeveel mensen die die straat gebruiken, vinden dit een goed idee? En hoe representatief is dat regenboogzebrapad voor de samenstelling van de bewoners van die straat?
Het is een gewoon een schreeuw om aandacht en dan moet je niet raar opkijken dan je dan negatieve aandacht krijgt. Maar schijnbaar is elke vorm van aandacht gewenst door de mensen die hier een voorstander van zijn. Niet positief, dan maar negatief. Joepie

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:42

Stolpersteine kan iedereen aan vragen, misschien hetzelfde bij regenboogpaden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:43

Wat is er mis met aandacht vragen voor misstanden? Bij de boeren keurde je dit wel goed namelijk. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:46

MarlindeRooz schreef:
Je kan ook gewoon zeggen dat je bang bent voor verandering hoor.

Ps. Taal verandert de hele tijd. Zeker het gebruik van hen/hun is nog maar heel recent vormgegeven.

Waarom zou ik dat zeggen als ik dat niet ben. Ik heb er gewoon geen zin in. Vind het gewoon onzin en belachelijk. Waarom zouden we de hele maatschappij veranderen rondom een minderheid die zichzelf schijnbaar zo vreselijk speciaal vindt dat ze heel veel aandacht en erkenning nodig hebben? Waarom kan je niet gewoon met je gelijkgestemde vrienden lekker speciaal zijn en daarvan genieten?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:51

MarlindeRooz schreef:
Wat is er mis met aandacht vragen voor misstanden? Bij de boeren keurde je dit wel goed namelijk. :)

Het is niet aandacht vragen, het is aandacht eisen. Met een averechts effect. De mensen die de oorzaak zijn van de misstanden ga je sowieso niet bereiken, en de mensen die tolerant zijn, daarvan verlies je nu een deel met dat hysterische gedoe. Dus eindstreep wordt het er niet beter van.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:15

Wow de frustratie zit wel echt heel erg hoog. Wat wordt je misdaan joh?