Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik zou soms veel liever met de trein ergens heen gaan dan met de auto, veel comfortabeler, maar het is inderdaad de hoge prijs die dat voor mij tegen houdt.
Sheran schreef:Ik heb werkelijk nog nooit iets geks met medereizigers gehad, in mijn 20 jaar dagelijks OV gebruik, in elk geval niet bij gewoon overdag reizen. Die mensen waar het om gaat, reizen die wel eens met OV? Of zijn het bangmaakverhalen? Want zo kan het natuurlijk ook op tankstations onveilig zijn. Of als je met pech komt te staan, ergens in je eentje...
FrNo schreef:Hallo, ik ben nog aan het bij lezen in dit topic.
Ik wil (als dat mag) hier graag om hulp vragen.
Wat betreft vervoer, heeft iemand hier nog tips om de CO2 uitstoot door vervoer te kunnen minderen?
Ik vraag dit niet zomaar.
Er is een nationaal burgerberaad voor het klimaat in Nederland nu, dat oplossingen moet bedenken voor de vraag; "Hoe kan Nederland eten, reizen en spullen gebruiken op een manier die beter is voor het klimaat?"
Ik zit in dit burgerberaad.
We zijn in drie groepen gedeeld, eten en drinken, reizen en spullen gebruiken.
Ik zit in de groep reizen.
Wij moeten straks advies geven aan de overheid.
Sheran schreef:Oprechte interesse: wat waren je onveilige situaties? Het ergste dat ik heb gezien waren dronken mannen op het perron en in de trein, met hun gebruikelijke gedrag, maar veelal was dat laat op de avond. Heb nooit iemand met messen ofzo gezien, of ontvoeringen of wat dan ook. Ik vind de trein altijd wel veilig voelen omdat er juist zoveel mensen zijn.
Sheran schreef:Volgens mij maalt onze huidige overheid echt niks om schonere lucht of klimaat.
Maar het zou echt goed zijn als de buitengebieden juist méér bussen zouden krijgen. Ik ga nu ook heel vaak met de auto omdat het met OV zoveel lastiger te bereiken is. Zelfs in de randstad! waar ik nu woon. Bijvoorbeeld van mijn huis naar een plek in de Beemster waar ik wel eens kom: 40 minuten met de auto, maar 2:35 met OV. En OV ook nog veel duurder. Dus dan wordt het toch altijd de auto...
FrNo schreef:Hallo, ik ben nog aan het bij lezen in dit topic.
Wat betreft vervoer, heeft iemand hier nog tips om de CO2 uitstoot door vervoer te kunnen minderen?
Er is een nationaal burgerberaad voor het klimaat in Nederland nu, dat oplossingen moet bedenken voor de vraag; "Hoe kan Nederland eten, reizen en spullen gebruiken op een manier die beter is voor het klimaat?"
Badeendje schreef:FrNo schreef:Hallo, ik ben nog aan het bij lezen in dit topic.
Carpoolen aanmoedigen. Verkeer uit de stad weren (autovrije gebieden). Hogere accijnzen op brandstoffen. Subsidies voor (electrische) fietsen. Salarisbonus bij met de fiets komen.
Citaat:Hogere accijnzen op brandstoffen