Heb jij je noodpakket al klaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 18:14

8nnemiek schreef:
Het nadeel van een open boot, in een storm, is dat je direct kan gaan hozen :Y)
Een reddingsvlot heeft een tent er boven, en een fel oranje kleur met reflectie, zodat je droog en warm blijft en snel gevonden kan worden in het donker.

Ik vind dat echt een goed idee hoor. Kunnen de hondjes ook gelijk in. *speurt marktplaats af*
Voor het beeld: ik zit in Den Haag, mooie stad achter de duinen.
Bij een overstroming zag ik dat het strookje waar wij wonen net nog droog blijft.
Paarden staan in Woubrugge. Achter de Woudsedijk Zuid. Dat is 4 meter onder NAP. Misschien moet ik toch ook de ark van Noach kopen. |( |( Of de paarden in huis nemen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:23

Babootje schreef:
8nnemiek schreef:
Het nadeel van een open boot, in een storm, is dat je direct kan gaan hozen :Y)
Een reddingsvlot heeft een tent er boven, en een fel oranje kleur met reflectie, zodat je droog en warm blijft en snel gevonden kan worden in het donker.

Ik vind dat echt een goed idee hoor. Kunnen de hondjes ook gelijk in. *speurt marktplaats af*
Voor het beeld: ik zit in Den Haag, mooie stad achter de duinen.
Bij een overstroming zag ik dat het strookje waar wij wonen net nog droog blijft.
Paarden staan in Woubrugge. Achter de Woudsedijk Zuid. Dat is 4 meter onder NAP. Misschien moet ik toch ook de ark van Noach kopen. |( |( Of de paarden in huis nemen.

Als je zo'n reddingsvlot wil voor je honden, zorg dan ook voor schoentjes voor ze, die nagels gaan nl niet zo lekker samen met waterdicht blijven van stukje stof wat het voornamelijk is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:36

Dat rubber van een echt reddingsvlot kan wel wat hondennagels hebben :j Dat is zware kwaliteit :)) Ze zijn ontworpen om weken lang met zwaar weer met 4 tot 8 personen midden op de oceaan te overleven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:39

Ik wou zeggen, reddingsvlotten van een stukje stof? Nee hoor, zweer stevig en zwaar rubber. De onze weegt 35 kilo :=

Het materiaal is sowieso stevig genoeg om een paar dagen met honden op de NL's binnenwateren te dobberen :)).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:18

c_alsemgeest schreef:
Heb je al een wachtlijst voor Randstedelijke paarden die we hier niet los kunnen laten? :P

Heb jij al een gastenlijst voor je eind der tijden champagne feest ? :D :')

mvdende

Re: Heb jij je noodpakket al klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:56

Ik zit 10m boven NAP, dus ik verwacht wel droge voeten te houden. Zelfs tot nu toe de grootste watersnoodramp in 1953 bleef Ossendrecht droge voeten houden. En veel erger kan het hier niet worden vermoed ik. Óók geen rivieren die buiten hun oevers kunnen treden.

Alleen 1 "maar"..... de kerncentrale Doelen in de Antwerpse haven ligt hier echt op steenworp afstand. Als dáár iets gebeurt, dan is het direct klaar hierzo. Doel ligt op 9km ofzo hemelsbreed.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:40

Cer schreef:
c_alsemgeest schreef:
Heb je al een wachtlijst voor Randstedelijke paarden die we hier niet los kunnen laten? :P

Hahaha ik zal eens wat opstarten! :')
De andere helft kan dan naar Pien!

Hier 363 meter boven NAP.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:18

Hahahahahaha, wij zitten ook zo iets boven NAP. Dat weet ik om dat ik dat vroeg bij de notaris bij het tekenen van de koopovereenkomst en die man begreep het niet en keek zo raar op van die vraag. Mijn man moest toen zo lachen want was dik over de 300 m boven Nap. _O- Dus ik hoefde me geen zorgen meer te maken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:56

Eens opgezocht en wij zitten op 0.4m onder NAP en met overstromingen moeten wij rekeningen op 0.5-1.5 meter water, waarbij ons huis ligt op het gedeelte van 0.5-1m water, en dat matcht ook wel bij de waterschade die nog zichtbaar is in de schuur van de watersnoodramp van 1953.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 00:56

Veriye schreef:
Ben het met rien eens.
Het siert ons, dat we erover nadenken, maar als ik tussen het veiligstellen van mijn familie en mijn paard moet kiezen....tja...dan is de keuze wel snel gemaakt. Honden pak je zo mee in de auto...paard wordt lastiger.

Maar ik zou op dit moment ook niet weten, waar we naartoe zouden moeten, dus wil eigenlijk wat meer kijken om hier de boel wat beter voor elkaar te krijgen in het geval van.

Hahaha ik las dit en dacht: die keuze is inderdaad snel gemaakt. Mam kan prima in de auto springen hierheen en als t nodig is flikker ik de honden (grote kalven) en paarden in de trailer. De rest van de fam kijkt maar even...Maar denk dak eerder alles in mn kelder zet. Mijn huis is volledig onderkelderd met garage dus ik loop de paarden er zo in.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:31

Haha als je de mogelijkheid hebt, lekker toch? Mijn paard staat op 35min rijden en ik heb geen trailer :+

Hoop eigenlijk nog voor het zover is om een eigen boerderij te hebben :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:54

Ik blijf zitten waar ik zit.
Zou niet weten waarheen, maar wil het ook niet.
Wil bij de dieren blijven.
daarnaast hier achteraf voorzie ik minder problemen dan bij andere die dichter bebouwd wonen.
Als ik de wc niet door kan spoelen ga ik wel op de mestbult zitten als voorbeeld.
En de houtkachel geeft hier ook minder overlast dan in de stad.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:29

Ik heb na aanleiding van dit topic wel mijn voorraad even langs gelopen en wat dingen bijgehaald. Nu nog even kijken naar een optie qua huisje warm houden (kamer warm houden) en eten opwarmen zonder stroom of gas. Als alleen stroom eruit knalt geen probleem. Huis wordt op gas verwarmd (gietijzeren kachel met kookplaat) en gasfornuis nog steeds. In het ergste geval, als dat allemaal nog niet binnen is en we hebben wel een probleem gaan er een paar stenen het huis in, raam open en bbq op de stenen aan. Ook ben ik stenen bloempotten aan het zoeken bij kringloop winkels enz. Deze geven heel lang warmte af na opwarmen.

Morgen weer wat dingen halen uit de supermarkt. Gewoon droge dingen die wat langer houdbaar zijn en die ik toch wel eet. Zoals ipv 2 dichte pakken bloem in huis ga ik er naar 4. Iets wat meer blikvoer ( :+ ) in huis. Dat soort dingen.

Wat ik met pony doe weet ik nog niet. Of ik ga haar naar huis halen, samen met de menwagen (woon vlakbij stal) en dan die hele menwagen volgooien en naar mijn werk toe (afgelegen met, in mijn ogen, geen doelwitten in de buurt) dan kan pony lief daar tussen de andere paarden staan. Voorraad mens delen met mijn werkgever als ik op de bank mag slapen :+
Of dat ik haar sowieso bij huis wil hebben, of dat ik naar stal ga, of dat ik haar loslaat.

En als ik de lijst goed lees hou ik droge voeten zelfs in het slechtste geval

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:57

Even aantekening bij gas als stroom plat ligt. Bij een groot genoege storing doet je gas ook niks meer, de pompen voor de gasdistributie zijn electrisch. Idem voor de drinkwatervoorziening, na zo'n 4 uur valt er veel stil.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:23

tamary schreef:
Even aantekening bij gas als stroom plat ligt. Bij een groot genoege storing doet je gas ook niks meer, de pompen voor de gasdistributie zijn electrisch. Idem voor de drinkwatervoorziening, na zo'n 4 uur valt er veel stil.

Tamara wij hebben eigen gas opslag. Ook bij dagenlange electriciteit storing kan ik gewoon koken want de container staat in de tuin en we hebben storing gehad dagen lang een tijd geleden. De combiketen van de verwarming doet het natuurlijk niet.
Water klopt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:56

Cer schreef:
c_alsemgeest schreef:

Hahaha :') in principe plek en champagne zat in dit huis :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:50

O ja Champagne, ook heel belangrijk _O- .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:56

Oh de wereld vergaat, snel, trek de champagne maar open!
Love it :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:28

Hier geen noodpakket. Eten heb ik op zich wel genoeg voor een week ofzo, het meeste kan best koud gegeten worden. Ik woon op een heuvel, dus overstromen doet het hier niet.
Als er hier echt oorlog dreigt, vertrek ik direct naar familie in Canada. Ik ga echt niet wachten tot de eerste bommen vallen. Ipv een noodpakket heb ik dus liever voldoende geld op mijn rekening om weg te kunnen komen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:52

Wij wonen op een zeilboot en hebben flinke accu’s, zonnepanelen (waar je nu alleen niets aan hebt), ruimte voor 700 liter diesel en 900 liter water en koken op zo’n blauw gasflesje waar we standaard een extra van hebben in de gasbun. Als het echt heel erg mis gaat redden we het wel even gelukkig. En als het nodig is kunnen we met het hele hebben en houden vertrekken. Ik denk wel dat ik de boot vol ga stouwen met familie die mee kan en wil. Laten we hopen dat dat niet nodig gaat zijn.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:50

N.a.v. de serie Blackout en dit topic hebben we onze voorraadkast even goed gevuld en wat dingen via Amazon besteld. O.a. een zaklamp, radio, ehbo set, waterfilter en warmtedekens. We hebben sowieso een accu met zonnepaneel in huis (voor op kampeervakantie) waarmee we stroom kunnen opwekken.
Het voelt een beetje gek maar ik zal er vast blij mee zijn als we het nodig blijken te hebben!
We moeten eigenlijk alleen nog kaarsen, lucifers en water inslaan.
Afbeelding

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:02

Ik was gisteren de was aan het doen.
En misschien is het ook al eens genoemd in het topic.
Maar toen dacht ik, zorg dat je nooit zonder een paar schone onderbroeken komt te zitten ;)
Dat gebeurt mij niet snel want ik heb een hele voorraad.
Maar toch handig als je op z'n minst voor een paar dagen schoon ondergoed hebt.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:05

mika11 schreef:
Maar toen dacht ik, zorg dat je nooit zonder een paar schone onderbroeken komt te zitten ;)

Ja goeie! Ik heb net alles in een tas gedaan en ook een paar sokken, onderbroeken en tandenborstel + tandenpasta. Oja en een lijstje met belangrijke telefoonnummers (je weet maar nooit).

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:29

mika11 schreef:

Och, als je voldoende water op voorraad hebt, of water kan filteren, is een handwasje zo gedaan. Nood breekt wetten, hoor! Wat moet je anders de hele dag doen? :+

Ik heb inmiddels water besteld, komt vrijdag binnen. Dus graag nog even wachten met de pleuris uitbreken. :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:23

Ik zoek nog belangrijke gadgets zoals bv aan radio met zoon hendel dat je zelf kunt aanzwengelen zeg maar.
Een waterzuivereringsrietje hebben we dus we kunnen uit onze beek drinken die over ons perceel loopt. We hebben op ons perceel een grote tank staan waar diesel in zat (denk ik) maar niet in gebruik. Wat is handig om daarin te doen als er stront aan de knikker is?
Is er iets wat je kunt kopen om zelf stroom op te wekken, naast zonnepanelen? En van die gasstelletjes, hoelang kun je dat veilig bewaren? Wat doen jullie qua wapens? Of is dat niet essentieel? Ja misschien heb ik teveel apocalyps films gekeken.