Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:48

Telpeva schreef:
Ik vind het jammer dat het niet geklapt is. Ik zie op die plekken liever mensen die voor verbinding kunnen zorgen, in plaats van extra haat en onbegrip kweken.

Ik denk dat je blij mag zijn dat het niet geklapt is. Bij nieuwe verkiezingen krijgt de PVV naar alle waarschijnlijkheid nog een grotere vinger in de pap.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:32

Babootje schreef:
Telpeva schreef:
Ik vind het jammer dat het niet geklapt is. Ik zie op die plekken liever mensen die voor verbinding kunnen zorgen, in plaats van extra haat en onbegrip kweken.

Ik denk dat je blij mag zijn dat het niet geklapt is. Bij nieuwe verkiezingen krijgt de PVV naar alle waarschijnlijkheid nog een grotere vinger in de pap.

Dat vraag ik me echt af, er kunnen onmogelijk nog meer idioten in Nederland wonen en ik ga er toch een beetje van uit dat veel mensen die op de PVV gestemd hebben in de hoop dat er goeds uit zou komen inmiddels wel gezien hebben dat dat niet gaat gebeuren. (sprak zij hoopvol :o )

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:33

Geen idee hoeveel idioten er in Nederland wonen, maar ik ben bang dat dat er aanmerkelijk meer zijn dan mensen die voor verbinding kunnen zorgen. Hoe triest het ook klinkt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:53

Veronica2 schreef:
Geen idee hoeveel idioten er in Nederland wonen, maar ik ben bang dat dat er aanmerkelijk meer zijn dan mensen die voor verbinding kunnen zorgen. Hoe triest het ook klinkt.

het spreekwoord is toch ook: Er lopen meer gekken los dan er vast zitten

anjali

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:08

Nou ja, doordat die agressieve rellende jeugd van bepaalde afkomst onze hoofdstad tot een slagveld heeft gemaakt en tot nog veel meer polarisatie in het land heeft gezorgd, ben ik er van overtuigd dat bij eventuele volgende verkiezingen de PVV nog veel groter zal worden. De partij van Omtzigt was een "plofkip". (Heb ik niet op gestemd wegens vegetarier zijn :+ flauw inderdaad maar hoe kun je tegenwoordig nog echt grappig zijn). Bontenbal met CDA? Veel mensen zijn allergisch voor de C. Moeten ze zelf weten. Voor mij wel die C maar dan met pit en dat was de SGP en blijft de SGP. Daar hebben jullie allemaal ongelovige stemmers geen last van hoor want die partij blijft gewoon stabiel, zal nooit minder worden maar meer ook niet (helaas wat mij betreft).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:56

anjali schreef:
Voor mij wel die C maar dan met pit en dat was de SGP en blijft de SGP. Daar hebben jullie allemaal ongelovige stemmers geen last van hoor want die partij blijft gewoon stabiel, zal nooit minder worden maar meer ook niet (helaas wat mij betreft).

Op een partij stemmen die jou je stemrecht het liefst zou ontnemen, en je zeggenschap over je lichaam ook... ik zal het nooit helemaal begrijpen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:00

Vanavond Israël - België. Weer in Hongarije.
Er zouden een kleine 600 fans aanwezig zijn deze keer.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:39

Veronica2 schreef:

Maar voor verbinding zorgen, terwijl er dingen gebeuren en gedaan worden door bepaalde personen die niet door de beugel kunnen, betekend dus alles accepteren wat de ander doet, om maar te verbinden?
Ik weet het niet goed te verwoorden, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ergens moet een grens getrokken worden en houdt verbinding zoeken op.
Verbinding maak je van 2 kanten toch?

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:44

Het een sluit het ander toch niet uit? Las toevallig net een interview met Job Cohen. Hij zegt: straf af wat niet door de beugel kan maar blijf praten, zoek verbinding.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:35

Shadow0 schreef:
anjali schreef:
Voor mij wel die C maar dan met pit en dat was de SGP en blijft de SGP. Daar hebben jullie allemaal ongelovige stemmers geen last van hoor want die partij blijft gewoon stabiel, zal nooit minder worden maar meer ook niet (helaas wat mij betreft).

Op een partij stemmen die jou je stemrecht het liefst zou ontnemen, en je zeggenschap over je lichaam ook... ik zal het nooit helemaal begrijpen.

Eens, ik zou ook nooit SGP stemmen. Maar ze hebben (met CDA en CU) tot mijn verbazing wel iets weten te doen aan wat mij al jaren een doorn in het oog is: fiscale ongelijkheid eenverdiener vs tweeverdieners.
https://nieuwrechts.nl/101011-belastingvoordeel-voor-eenverdieners-eindelijk-binnengehaald-door-sgp
En dat zal ongetwijfeld zijn vanwege hun (aan) recht overtuiging. Maar als single en dus eenverdiener hoop ik dat ik er ook wat aan overhoud.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:44

Roodvos schreef:
En dat zal ongetwijfeld zijn vanwege hun (aan) recht overtuiging. Maar als single en dus eenverdiener hoop ik dat ik er ook wat aan overhoud.

Vind ik wat te makkelijk hoor. Een belastingvoordeeltje en dan is het ok dat ze vrouwen als tweederangs mens zien? Prima als ze hun handtekening onder een wetsvoorstel zetten hoor, maar...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:56

Roodvos schreef:
Shadow0 schreef:

Eens, ik zou ook nooit SGP stemmen. Maar ze hebben (met CDA en CU) tot mijn verbazing wel iets weten te doen aan wat mij al jaren een doorn in het oog is: fiscale ongelijkheid eenverdiener vs tweeverdieners.
https://nieuwrechts.nl/101011-belastingvoordeel-voor-eenverdieners-eindelijk-binnengehaald-door-sgp

Is dit niet alleen een belastingvoordeel voor eenverdienersgezinnen?
Niet voor alleenstaande, maar dus voor gezinnen waarvan de vrouw thuis blijft?

Verder vind ik het wel een enge rechtse conservatieve site.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 01:06

Dus eigenlijk volgens keurig christelijk model 1 iemand aan het werk en eentje thuis?

veneri schreef:
Veronica2 schreef:

Maar voor verbinding zorgen, terwijl er dingen gebeuren en gedaan worden door bepaalde personen die niet door de beugel kunnen, betekend dus alles accepteren wat de ander doet, om maar te verbinden?
Ik weet het niet goed te verwoorden, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ergens moet een grens getrokken worden en houdt verbinding zoeken op.
Verbinding maak je van 2 kanten toch?

Er zijn ook niet veel mensen die het goed kunnen, dat was ook een beetje de aanleiding van mijn post. Verder ben ik het met @mysa eens die Job Cohen aanhaalt. Daarin vind je ook al dat alles accepteren niet de weg is naar verbinding.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:54

Benzz schreef:
Omdat Weird Duk ( televaag) een enorme racist is.

Volges mij zat de Telegraaf altijd al in die richting.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:25

CrazyCat schreef:
Benzz schreef:
Omdat Weird Duk ( televaag) een enorme racist is.

Volges mij zat de Telegraaf altijd al in die richting.

Telegraaf verspreid echt gewoon leugens.
Ik kwam op een gegeven moment een artikel tegen van de telegraaf waarin ze schreven dat Duitsland het dreigingsnivau had opgehoogd en daarom 200.000 extra nieuwe militairen ging oproepen voor dienst. Dat leek mij extreem zorgelijk.

Het echte verhaal had niks te maken met het ophogen van het dreigingsniveau. Duitsland had een ontwerpwet aangenomen waarin ze een enquete gingen houden onder jongeren naar de gevechtsberidheid. Ze hoopte daarmee dat er door de extra aandacht in 2030 zo'n 30.000 extra jongeren belangstelling hadden van de defensiesektor zodat dan het totale! leger op 200.000 man zou komen.

Dus er was nog niks concreets gebeurd en het doel was compleet anders dan dat de Telegraaf vertelde. En dat is in mijn defenitie gewoon leugens verzinnen en verspreiden :\ En zo ben ik al meer artikelen tegengekomen in de Telegraaf helaas.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:14

anjali schreef:
Nou ja, doordat die agressieve rellende jeugd van bepaalde afkomst onze hoofdstad tot een slagveld heeft gemaakt en tot nog veel meer polarisatie in het land heeft gezorgd

Ik zal niet zeggen dat een kleine groep van die jeugd een hele hoop problemen veroorzaken, maar doel je met slagveld op de beelden die n.a.v dit incident naar buiten zijn gekomen? Dat waren namelijk Maccabi supporters die Amsterdammers aanvielen.

anjali schreef:
Voor mij wel die C maar dan met pit en dat was de SGP en blijft de SGP.

Voor het gemak ga ik er vanuit dat je vrouw bent, zoals het gros van bokt. Dan snap ik echt niet dat je op de SGP stemt.
Dat je conservatieve keuzes voor jezelf wil maken prima, maar ik als vrouw wil mijn verworven rechten echt niet terug geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:59

CrazyCat schreef:
Ik zal niet zeggen dat een kleine groep van die jeugd een hele hoop problemen veroorzaken, maar doel je met slagveld op de beelden die n.a.v dit incident naar buiten zijn gekomen? Dat waren namelijk Maccabi supporters die Amsterdammers aanvielen.

Dat was niet zo. Er waren Maccabi supporters die zich hebben misdragen. Maar nog steeds geldt dat er opgeroepen is tot een Jodenjacht (al dagen voordat de supporters arriveerden) en dat deze is uitgevoerd door een groep wiens afkomst niet genoemd mag worden. Dat is nog steeds de stand van zaken.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:07

Maar als je het jodenjacht of pogroms noemt lijkt het alsof het een brede beweging is, zoals vroeger in Oost-Europa en in de jaren dertig de nazi's.

Is buitenproportioneel, het gaat hier om een klein groepje (klein als in op 17 miljoen inwoners). En dat kleine groepje krijgt gewoon de eer om het debat al anderhalve week te beheersen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:37

Babootje schreef:
CrazyCat schreef:

Dat was niet zo. Er waren Maccabi supporters die zich hebben misdragen. Maar nog steeds geldt dat er opgeroepen is tot een Jodenjacht (al dagen voordat de supporters arriveerden) en dat deze is uitgevoerd door een groep wiens afkomst niet genoemd mag worden. Dat is nog steeds de stand van zaken.

Even wat nuancering:
Al jaren wordt er bij wedstrijden tegen ajax geroepen "wij gaan op jodenjacht". Je kan dit als onschuldig spelletje benoemen, je kan er ook naar kijken vanuit het oog dat er in Nederland nogal wat agressieve voetbal-hooligans rondlopen en dat extreem (fascistisch) rechts ook in Nederland bestaat. De steeds vaker openbaar opduikende prinsenvlag is hier een niet al te subtiel teken van.

Daarnaast misbruikt Netanyahu zelf de verwisseling van Israelische staat en het Jodendom veelvuldig en is het best voor te stellen dat de Maccabi "lieverdjes" behoorlijk wat frustratie en daarmee agressie los kunnen maken.

En nee, ik keur geen enkele agressie goed maar ik ben wel een fel voorstander van gelijke monniken, gelijke kappen. Je kan niet 1 groep wegzetten om een andere de hand boven het hoofd te houden en dat gebeurd wel als je zaken uit proportie trekt of wanneer je ineens nieuwe spelregels verzint.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:51

irmaz schreef:
Even wat nuancering:
Al jaren wordt er bij wedstrijden tegen ajax geroepen "wij gaan op jodenjacht". Je kan dit als onschuldig spelletje benoemen, je kan er ook naar kijken vanuit het oog dat er in Nederland nogal wat agressieve voetbal-hooligans rondlopen en dat extreem (fascistisch) rechts ook in Nederland bestaat. De steeds vaker openbaar opduikende prinsenvlag is hier een niet al te subtiel teken van.

Had van mij in de loop der jaren wel aangepast mogen worden, maar
zo noemen Ajax supporters zichzelf al zo lang als ik me kan herinneren. Hoewel het grenzen kan vervagen en ik het daarom niet handig vind is het geen antisemitisme al kan ik me voorstellen dat mensen die indruk hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:32

Babootje schreef:

Toch nog aardig selectief - dan sla je even over dat dat 'misdragen' van die Maccabi-lui zelf ook gericht was op afkomst en geloof, door vlaggen van Palestina te verwijderen, en een spreekkoor over de genocide op Palestina te starten.

Ik heb toch het idee dat je niet zomaar dat deel van de aanleiding weg kunt laten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:59

Babootje schreef:

Omdat het handiger is om eerst de verdachten goed in beeld te krijgen voor we de afkomst (NL volgens mij) gaan benoemen. En daarmee gelijk een gehele groep negatief in beeld zetten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:26

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:

Toch nog aardig selectief - dan sla je even over dat dat 'misdragen' van die Maccabi-lui zelf ook gericht was op afkomst en geloof, door vlaggen van Palestina te verwijderen, en een spreekkoor over de genocide op Palestina te starten.

Ik heb toch het idee dat je niet zomaar dat deel van de aanleiding weg kunt laten.

Ik zeg het ook niet anders dan dat het is. Maar het is wel zo dat voordat de supporters er ook maar waren wel die oproepen op SM er waren. Dus blijkbaar kenden zij wel de reputatie van de Maccabi supporters.
Dat is denk ik het Amsterdamse bestuur wel te verwijten, dat ze zo'n totaal verkeerde inschatting hebben gemaakt over wat de risico's waren.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:28

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:06

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:

Niet alleen dat, maar ook door het noemen van Arabieren, dat is echt provocerend bedoeld.