Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:50

Echwel schreef:
Pien dat komt voort uit het feit dat heel veel vooral Marokkaanse jongeren joodse mensen belagen, bespuwen en echt treiteren
De scholen worden constant bedreigd en ook andere joodse objecten

Ik denk als je daar dagelijks mee geconfronteerd wordt, je inderdaad een tunnelvisie krijgt..

Dat probleem is ook jaren en jarenlang door vooral progressieve partijen structueel ontkend. Want dat lag altijd heel erg gevoelig bij veel partijen. Destijds was het Pim Fortuyn die dat heel handig op de politieke agenda heeft gezet.

En het is natuurlijk ook maar een heel klein percentage van marokkanen. Je hebt ook niet veel raddaraaiers nodig om een probleem te veroorzaken. Maar in de jaren 90 rustte daar een enorm taboe op om dat te benoemen.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:07

Iets benoemen of het vooral vergroten en uit het verband halen.

Net zoals wij nu geen asielprobleem hebben, maar een opvangprobleem.

Alles gebaseerd op het gevoel of wij ervaren.

Neemt niet weg, dat het natuurlijk verschrikkelijk is voor de zus van Echwel.

Maar soms is er ook geweld tegen moslims en dat wordt dan ook niet serieus genomen.

De toestand in Ghaza werkt sowieso niet mee en zal vooral de haat tegen Joden vergroten.
Al zie ik ook echt weinig mededogen voor de onschuldige Palestijnen en de vele doden en gewonden in Ghaza.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:11

Bedankt Echwel. Ik begrijp het.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:13

Electra63 schreef:

Iets kan natuurlijk heel plaatselijk een probleem zijn.

In Ter Apel is het asielprobleem natuurlijk wel een gigantisch groot probleem. Maar dat komt vooral omdat alles daar naartoe moet. Daarvoor was de spreidingswet een mooie oplossing geweest.

Maar volgens mij is er anno 2024 niemand meer zo gek om ze in Ter Apel te vertellen dat ze zich niet moeten aanstellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:38

Citaat:
De toestand in Ghaza werkt sowieso niet mee en zal vooral de haat tegen Joden vergroten.
Al zie ik ook echt weinig mededogen voor de onschuldige Palestijnen en de vele doden en gewonden in Ghaza
.

We zijn Nederlanders he, geen dubbel paspoort of iets, geen zionisten, gewoon brave burgers, die de kinderen achter 2 meter hoog prikkeldraad met bewaking laten gaan

Is echt geen gevoel hoor, maar dagelijkse realiteit, heft niets met asielzoekers te maken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:09

Echwel schreef:
Citaat:
Al zie ik ook echt weinig mededogen voor de onschuldige Palestijnen en de vele doden en gewonden in Ghaza
.

We zijn Nederlanders he, geen dubbel paspoort of iets, geen zionisten, gewoon brave burgers, die de kinderen achter 2 meter hoog prikkeldraad met bewaking laten gaan

Is echt geen gevoel hoor, maar dagelijkse realiteit, heft niets met asielzoekers te maken

Het is een schande dat wat gebeurt in Gaza afgerekend wordt op Nederlanders of Fransen mensen. Zo eens met je.
En ja ik vind dat oorlogszuchtige Netanyahu kliekje waardeloze mensen. Maar dat vind ik ook van Hamas en Hezbollah in Libanon. Wat in Gaza gebeurt is zo niet OK maar daar kun jij net zomin iets aan doen als brave burgers die afgerekend worden op de daden van Hamas

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:11

Dank je Pien, door al dit gebeuren heeft toch de pvv heel veel stemmen gekregen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:40

Echwel schreef:
Citaat:
.

Ik bedoelde zeker niet jou met "het gevoel".
Natuurlijk is dat voor jou en je familie dagelijkse realiteit en is dat afschuwelijk.

Maar niet alleen Marokkaanse jongeren doen dit, extreem rechts heeft ook veel antisemieten in hun gelederen.
Alleen er wordt alleen gewezen naar moslims en de situatie helpt niet mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:46

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Iets kan natuurlijk heel plaatselijk een probleem zijn.

In Ter Apel is het asielprobleem natuurlijk wel een gigantisch groot probleem. Maar dat komt vooral omdat alles daar naartoe moet. Daarvoor was de spreidingswet een mooie oplossing geweest.

Maar volgens mij is er anno 2024 niemand meer zo gek om ze in Ter Apel te vertellen dat ze zich niet moeten aanstellen.

Daarom!

De PVV laat het express uit de hand lopen.
Er komen de laatste maanden steeds minder vluchtelingen binnen.

Er zijn genoeg dorpen en kleine steden, waar heel weinig vluchtelingen of migranten wonen en toch wordt een asielcrisis ervaren en heeft men het gevoel dat we overstroomd worden door asielzoekers.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:03

Echwel schreef:
Dank je Pien, door al dit gebeuren heeft toch de pvv heel veel stemmen gekregen

Maar dat is toch dubbel ?
Wilders heeft regelmatig contact met neo-nazi's uit bijvoorbeeld Hongarije.
Daar staat hij openlijk mee op de foto.

Ook onder voetbalsupporters zitten neo-nazi's, zelfs bij die van Twente.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:20

Wat zal Trump mbt de Oekraine doen, hij heeft immers beloofd dat het binnen 24 uur is opgelost.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:26

Ik heb een Poolse vriendin met familie bij de grens en zij zijn echt bang.
Zij hebben heel veel Oekrainers geholpen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:57

juval schreef:
het is nog afwachten hoe het gaat lopen toch. Het is helemaal niet gezegd dat er chaos ontstaat. Laten we niet bij voorbaat bang worden, eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren.

We gaan het in Europa zeker merken. De Amerikanen zijn van nature behoorlijk isolationistisch en Trump is heel duidelijk op die agenda gekozen. Dat gaan we economisch, politiek en in de oorlog in Oekraïne voelen. Hoe sterk is de vraag, maar we gaan het voelen. De verwachting is dat het ons als Nederlanders in ieder geval 500 euro per jaar per persoon gaat kosten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:58

Benzz schreef:
Wat zal Trump mbt de Oekraine doen, hij heeft immers beloofd dat het binnen 24 uur is opgelost.

Hij is pas over dik twee maanden president, laten ze in usa eerst maar eens uitzoeken dat wanneer er de hoogste opkomst ooit zou zijn er toch 20 miljoen minder stemmen zijn uitgebracht.
Trump heeft gewonnen maar dit is wel heel vreemd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:43

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:04

Ze heeft geen antwoorden, wegsturen!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:08

Wat moet ze dan uitleggen?

Misschien uitleggen waarom ze niks gedaan heeft?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:17

Ze komt elke keer met; volgende week, maand. Na vijf maanden mag je toch een gedegen plan met onderbouwing en cijfers verwachten!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:52

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:07

pien_2010 schreef:
En hier is het dus al de opkomst van traditionele vrouwen overgewaaid vanuit America.
https://www.vprogids.nl/documentaires/l ... endom.html

ik geloof niet dat dit echt een opkomst is, maar meer de uitzondering die nu extra in beeld wordt gebracht.

Alhoewel, ik ben eigenlijk ook wel een tradwife. Best ouderwetse rolverdeling hierzo :) .. waar we ons (meestal) beide prima bij voelen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:13

Ik kijk het debacle Faber. Man man man :n Wat een absolute wanvertoning.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:15

Faber weet het verschil niet eens tussen een VN-vluchteling en een "gewone" asielzoeker :wow:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:19

wat vinden jullie van het Dublin verdrag, daar schermt Faber nu steeds mee:

Citaat:
De Dublinverordening III is een Europese verordening die sinds 2014 van kracht is. In deze verordening wordt bepaald welk land verantwoordelijk is voor het in behandeling nemen van asielverzoeken. Meestal is dit het eerste land in het Schengengebied waar iemand binnenkomt en diens vingerafdrukken afgeeft.

heeft ze daarmee een punt, en hoe zijn de afspraken voor de landen aan de zuidkant van Europa, waar de meeste asielzoekers als eerste binnenkomen. Ik neem aan dat 'wij' als Europa daar wel een vergoeding tegenover stellen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:44

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:51

Die afspraken ken ik niet goed genoeg om daar een mening over te kunnen hebben Juval!

Ja, in Duitsland ook onrust.

Hij is niet van mijn politieke kleur, maar ik vind Henri Bontenbal toch echt heel goed in debatten, vandaag ook weer. Scherp, maar fatsoenlijk en altijd de vinger op de zere plek leggen zonder schreeuwerig te worden.