Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:23

Shadow0 schreef:
Elisa2 schreef:
Geen groot risico? Terwijl er toch zoveel mensen met problemen en complicaties zijn na de vaccinatie en de lange termijn gevolgen ook nog niet bekend zijn?

Hoeveel mensen zijn dat er volgens jou ongeveer? Hoeft niet heel precies, maar een schatting?

En hoeveel mensen zijn er in totaal gevaccineerd?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:25

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:58

Shadow0 schreef:
Elisa2 schreef:
Geen groot risico? Terwijl er toch zoveel mensen met problemen en complicaties zijn na de vaccinatie en de lange termijn gevolgen ook nog niet bekend zijn?

Hoeveel mensen zijn dat er volgens jou ongeveer? Hoeft niet heel precies, maar een schatting?

https://nos.nl/artikel/2505983-bijwerki ... coronaprik

Dat weet ik niet, onderzoeken zijn nog in volle gang.

In het Europees Parlement zijn er ookal vragen over gesteld.

Het ging mij om aan te kaarten dat er een vergeten groep is die niet echt serieus genomen wordt. En dat ik mij kan voorstellen dat mensen die zoiets doormaken wat kritischer worden naar de overheid.

Het gaat mij niet om een welles- nietes discussie over Covid.

BigOne

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 22:18

Laten we dan weer naar de algemene vraag gaan, corona heeft nu weer genoeg aandacht gehad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:18

Electra63 schreef:
https://www.lareb.nl/media/jv3puosa/sig ... -covid.pdf

Dit zijn de gemelde overleden mensen na vaccinatie.

Niets geen geheim en ik vind het jammer dat dit topic bijna wordt overgenomen door berichten over Covid.

En wie zegt dat die cijfers kloppen? Er vallen ook ineens best wel wat mensen dood neer tijdens het sporten. En dan is er volgens velen geen verband.
Net als met de vele kankergevallen.

Maar wat als je ineens om je heen een aantal mensen hebt die kanker krijgen, en gevaccineerd zijn?
Dan is de gedachte naar een link leggen wel eenvoudig.

Het probleem is dat het lastig is om een verband aan te tonen. Maar het zomaar negeren is ook niet goed.
Geld speelt zeker ook een rol bij vaccinaties en medicijnen.

Als je het over big pharma hebt en geld verdienen, bekijk deze dan eens van VPRO-tegenlicht:
https://www.youtube.com/watch?v=44NyQNBWyG4&t=3s

Ben je meteen een complotdenker als je een verband ergens meent te zien? En dat verband gaat verkondigen? Is dat erg? Zolang je niemand lastig valt in mijn ogen niet.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:52

Qimm schreef:
journee schreef:
Ook vind ik het triest dat bij homeopathische middelen en kruiden en dergelijke niet meer mag worden verteld bij welke klachten ze werken. Dat is namelijk niet wetenschappelijk onderzocht. En dat wetenschapelijke onderzoek gaat er ook niet komen, want er valt niets mee te verdienen. Dat van bepaalde middelen de werkzaamheid al duizenden jaren bekend en onderzocht is, is minder van belang helaas.

Eigenlijk laten ze daarmee een heel domme steek vallen. Ook homeopathie kun je prima kapitaliseren en lekker aan verdienen.

*Gaat weer onder meeleessteen zitten*

Op bekende producten kan geen patent worden aangevraagd en daar zit blijkbaar juist het grootste verdienmodel in.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:05

irmaz schreef:
journee schreef:
Heel leuk om het over collectieve schade te hebben als acceptabele bijkomende schade. Als het jezelf niet raakt is dat makkelijk praten.

Zolang vaccinatie niet 100% veilig is moet de keuze voor vaccinatie bij jezelf liggen. Of vaccinatie wel of niet veilig is bepaald een arts vooral op je eigen gezondheids (geschiedenis). Toch komen in bepaalde families meer problemen voor bij het immuunsysteem, maar er wordt bij mijn weten aan niemand gevraagd of er problemen zijn bij andere gezinsleden of familieleden, voorafgaande aan vaccinatie. Dat is informatie die een persoon soms zelf niet eens heeft, maar wel belangrijk kan zijn bij de keuze wel of niet te vaccineren. Vrije keuze blijft dus belangrijk.

Dat er tijdens coronatijd bepaalde beperkingen golden voor het algemeen belang, daar kan ik ook prima in komen, dat moet je als samenleving voor elkaar overhebben. Dat sommigen hun gezondheid maar moeten opofferen door vaccinatieschade voor het algemeen belang? Zeker als er nog andere manieren zijn om besmetting te voorkomen, ben ik het daar niet mee eens.

Vaccinaties zijn nooit 100% veilig, net zo min als medicijnen 100% veilig zijn. Zoals ik al eerder schreef zijn er heel veel (genetische) variaties in immuunsystemen en zijn er nog heel veel onbekende factoren in dat immuunsysteem.
Al bekende problemen in een immuunsysteem hebben maar in enkele gevallen een voorspellende waarde voor problemen die veroorzaakt kunnen worden door vaccinatie, enig idee uit hoeveel verschillende parameters ons immuunsysteem is samengesteld?
Overigens schrijft Moonfish hierboven dat zij weldegelijk niet in aanmerking kwam voor vaccinatie door haar medische geschiedenis, en zo zijn er meer mensen geweest.
En iedereen had gewoon de keus om niet gevaccineerd te worden, maar dan moesten ze andere voorzorgsmaatregelen nemen en dat wilden ze niet.

Hier een linkje van een jurist over verplicht vaccineren. Er wordt hier zowiezo al gesproken over indirecte dwang.

https://www.vanveen.com/kennis-delen/vaccinatieplicht

En wie bedoel je met ze? De anti vaxers, de complot denkers, de mensen met prik angst, de mensen die niet mochten vaccineren of de mensen de terecht kritisch waren op een ongetest vaccin? Volgens mij scheer je een heleboel mensen over één kam en doe je daardoor heel veel mensen tekort. Genoeg mensen die wel blij waren met de regels, deze ook netjes volgden en zelfs vonden dat de regels te snel opzij werden geschoven...!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:14

germie schreef:
Electra63 schreef:

Niets geen geheim en ik vind het jammer dat dit topic bijna wordt overgenomen door berichten over Covid.

En wie zegt dat die cijfers kloppen? Er vallen ook ineens best wel wat mensen dood neer tijdens het sporten. En dan is er volgens velen geen verband.

In goed onderzochte cijfers zitten dit soort evenementen ingecalculeerd. Er is bij alle cijfers een onzekerheid van totalen, deze onzekerheiden kunnen worden ingeschat en daar kan rekening mee worden gehouden in de analyse. Goede onderzoeken doen dat, slechte niet. Lareb noteert nauwgezet waar alle getallen vandaan komen en ze geven zelf al aan dat niet alle bijwerkingen gemeld zullen zijn maar ze hebben in de methode zo veel mogelijk hun best gedaan om zoveel mogelijk bijwerkingen of verdenkingen van bijwerking te vangen. Dit zegt voor mij dat de cijfers die ze gebruiken geloofwaardig zijn.
Citaat:
Maar wat als je ineens om je heen een aantal mensen hebt die kanker krijgen, en gevaccineerd zijn?

Waarom? zijn er geen andere overeenkomsten in de groep om je heen, zoals lokatie, leeftijd en leefstijl? Zouden niet sowieso zoveel mensen in de groep om je heen kanker hebben gekregen?

Citaat:
Het probleem is dat het lastig is om een verband aan te tonen. Maar het zomaar negeren is ook niet goed
.
Er worden aan de lopende band bevolkingsonderzoeken gedaan naar invloeden op bijvoorbeeld het krijgen van kanker. Verbanden zijn door onderzoekers vrij eenvoudig te leggen. Zo is er ook een veband tussen het krijgen van longaandoeningen en het wonen in de directe omgeving van megastallen.

Citaat:

Als je het over big pharma hebt en geld verdienen, bekijk deze dan eens van VPRO-tegenlicht:

Geld speelt altijd een rol en wat mij betreft mogen de big-pharma bedrijven rustig aangeklaagd worden voor mishandeling en doodslag, maar dat is mijn onderbuikgevoel :D

Citaat:
Ben je meteen een complotdenker als je een verband ergens meent te zien? En dat verband gaat verkondigen? Is dat erg? Zolang je niemand lastig valt in mijn ogen niet.

Zodra je het verband gaat verkondigen zonder dat je er werkelijk een verstandig onderzoek naar hebt gedaan en je zeker bent van je gelijk, dan hoeft dat nog geen complot te zijn, naar mijn mening tenminste. Maar ik vind het wel irritant dat mensen met alle stelligheid van de wereld gaan lopen blaten over zaken waar ze geen verstand van hebben alleen omdat ze zelf denken een verband te zien. Eventueel nog "bewezen" door obscure websites.
Ga je vediepen hoe een goed onderzoek eruit ziet, ga studeren op het onderwerp en ga daarna zelf een goed onderzoek doen (als je dat dan tenminste nog nodig vindt 8-) )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 23:18

Journee, ongetest vaccin ? Nu moet je geen onwaarheden gaan vertellen want alle regels die voor andere, al lang goedgekeurde vaccins er zijn zijn ook voor corona vaccins gevolgd.
mRNA techniek bestaat al zo’n 15 jaar en is nú toegepast op vaccins . De enige reden dat ze er zo snel kwamen was omdat er , door de pandemie en vele doden, sloten met geld en tijd vrijkwam om de vaccins in zeer korte tijd te ontwikkelen. Het is een ziekte die de hele wereldbevolking trof .
COVID vaccins zijn op heel veel mensen getest en veilig bevonden. Net als elk nieuw medicijn is er een 3 jaarlijkse opvolg periode, dat kreeg bvb paracetamol ook. Dus nee , het is geen preventiemiddel zonder goedkeuring.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-08-24 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:26

germie schreef:
Electra63 schreef:

Het probleem is dat het lastig is om een verband aan te tonen. Maar het zomaar negeren is ook niet goed.

Het zal mijn leeftijd zijn, maar ik heb al heel lang en vaak mensen met kanker om mij heen meegemaakt.
Ook (jonge) kinderen.
Net zoals hart- en vaatziekten.
Of sporters die (bijna) dood neervallen.

Het valt anti-vaxers ineens op, maar het is al jaren zo.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:29

Corona blijft de gemoederen maar bezig houden. Ik ben zelf dood- en doodziek van Covid geweest, randje ziekenhuisopname dus ik heb zodra de vaccins er waren ze met plezier gehaald, en dit najaar haal ik de volgende. Maar ja, ik ben ook maar n is 1 hè :). Maar dat Covid een perfecte voedingsbodem was voor meerdere complottheorieën is wel duidelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:33

prompter schreef:
Corona blijft de gemoederen maar bezig houden. Ik ben zelf dood- en doodziek van Covid geweest, randje ziekenhuisopname dus ik heb zodra de vaccins er waren ze met plezier gehaald, en dit najaar haal ik de volgende. Maar ja, ik ben ook maar n is 1 hè :). Maar dat Covid een perfecte voedingsbodem was voor meerdere complottheorieën is wel duidelijk.

Ik heb 3 x Corona gehad.
1e x heel ziek, 2e een beetje ziek, 3e x (kort) ziekenhuisopname.
2 x gevaccineerd, helemaal geen enkele bijwerking.

En zo zullen er nog duizenden voorbeelden zijn.
Het is voorbij en hopelijk is van deze periode veel geleerd.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:35

BigOne schreef:
Journee, ongetest vaccin ? Nu moet je geen onwaarheden gaan vertellen want alle regels die voor andere, al lang goedgekeurde vaccins er zijn zijn ook voor corona vaccins gevolgd.
mRNA techniek bestaat al zo’n 15 jaar en is nú toegepast op vaccins . De enige reden dat ze er zo snel kwamen was omdat er , door de pandemie en vele doden, sloten met geld en tijd vrijkwam om de vaccins in zeer korte tijd te ontwikkelen. Het is een ziekte die de hele wereldbevolking trof .
COVID vaccins zijn op heel veel mensen getest en veilig bevonden. Net als elk nieuw medicijn is er een 3 jaarlijkse opvolg periode, dat kreeg bvb paracetamol ook. Dus nee , het is geen preventiemiddel zonder goedkeuring.

Is dat zo? Waarom werden er dan Kamervragen gesteld over gebuik van vaccins die nog niet door de testfase waren?

https://bvnl.nl/corona/coronavaccin-pfizer-niet-veilig-en-niet-effectief-genoeg-bvnl-stelt-kamervragen/
Laatst bijgewerkt door journee op 23-08-24 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:38

BVNL ?
Die zit niet meer in de Kamer.
Deze huisjesmiljonair zit zijn huuropbrengsten te tellen :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:40

Dat bericht is uit 2021?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:44

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:49

Leuk dat die van Paul McCartney ook in die top 5 staat, ooit was daar op de radio een hele serie programma 's over waarin er nummers van de Beatles achterwaarts werden afgespeeld en in strawberry fields hoorde je dan "Paul is dead now, miss him, miss him, miss him" :))
Laatst bijgewerkt door prompter op 23-08-24 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:49

prompter schreef:
Dat bericht is uit 2021?

Dat zou best kunnen. De corona begon januari 2020. De vraag was of de corona vaccins al waren goedgekeurd toen er gestart werd met vaccinatie. Dat blijkt toch duidelijk niet zo te zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:39

Nee, de vaccins zijn niet altijd veilig daar wordt steeds meer over bekend.

https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 69_NL.html

Prompter:
Ja die complot theorie ken ik ook. Heb die plaat ook weleens andersom gedraaid om dat te kunnen horen. Was best creepy haha. Maar wat ik er verder van moet denken geen idee. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:01

Electra63 schreef:
BVNL ?
Die zit niet meer in de Kamer.
Deze huisjesmiljonair zit zijn huuropbrengsten te tellen :D

Toen nog wel toch?.. en toen was het relevant..

Ik ben benieuwd wat er in dat rapport van Pfizer stond .. :)

Edit: het gaat heel veel over geld, wat op zich ook logisch is want zonder geld geen ontwikkeling.. maar toch, geld brengt niet altijd t beste in de mens naar boven

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:59

Wybren van Haga zat toen nog in de kamer en is eigenlijk 1 van de betere politici. Hij was tenminste kritisch. De meeste anderen totaal niet of deden mee aan het beleid wat echt zo veel ellende gebracht heeft.
Maar nu heeft men wel dingen versneld getest zoals qr-codes op grote schaal toepassen, gezichtsherkenning (zeg niet dat wij dat hier niet krijgen, het wordt hier ook langzaam al uitgerold), enz.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:23

Ik vond Van Haga één van de slechtste politici ooit, een opportunist die vooral aan zijn eigenbelang dacht. Dat zagen de kiezers gelukkig ook, aangezien hij nul zetels kreeg de laatste keer :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:31

prompter schreef:
Ik vond Van Haga één van de slechtste politici ooit, een opportunist die vooral aan zijn eigenbelang dacht. Dat zagen de kiezers gelukkig ook, aangezien hij nul zetels kreeg de laatste keer :)

Ja, en dat was nadat hij al eens in BOOS was geweest om zijn onwettelijke en ronduit schandalige manier waarop hij met z'n huurders omging, en daarna werd hij de VVD uitgezet omdat hij het niet op kon brengen om niet meer actief bij de verhuur betrokken te zijn. Super integer en enorm begaan met het lot van de gewone medemens...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:41

Maar hij heeft tenminste nog wel 'actieve herinneringen'. Dat kun je van een ander niet zeggen. Dus als je het over integer hebt, dan kun je een ander topic starten over welke politicus wel integer is, want dat wordt goed zoeken vrees ik. Mondkapjesdeal e.d.

Als ik dat hele verhaal van die Alice volg, dan is het gewoon een volger van Janet Ossebaard (die al niet meer leeft), een behoorlijke alto om het zo maar te zeggen. Ze moet de belastende uitlatingen verwijderen, maar de rest mag gewoon verkondigd worden. En dan gaat ze gewoon door. Als je een sterk geloof hebt, dan wordt dat immers ook de waarheid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 11:37

Elisa2 schreef:

Vind dat wel heel gemakkelijk gezegd weer over iets wat je zelf niet raakt.

Procentueel gezien niet denk ik.

En het is ook makkelijk praten als je niemand kent die aan Covid is overleden.