Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:En wederom een artikel tegen de paardensport.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... n-incident
Begin deze maand was het ook weer raak met Willem Vermaat.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/t ... ardensport
Het grootste probleem wat ik met dit soort activistische lui heb, dat is dat het daar niet bij stopt. Nu staat er nog paardensport. Maar als ze dat eenmaal gelukt is dan staat er paardrijden.
In de top gaat veel geld om. En daardoor is dat voor deze clubs een moeilijke noot om te kraken. Maar als paardenliefhebbers die zich bezig houden met paardvriendelijk rijden en natural horsmanship moeten we zeker niet naief zijn. Samenwerken en of doneren aan dit soort clubs dat is onze eigen toekomstige vijanden spekken. Zodra ze de paardensport verboden hebben weten te krijgen dan staan we er alleen voor en in de paardvriendelijke wereld gaat een stuk minder veel geld om en is daardoor veel kwetsbaarder dan de topsport.
_San87_ schreef:Het artikel van Sara Pesie is helaas onweerlegbaar, ze somt grotendeels feiten op en bewijst deze. En dat ziet het grote publiek ook en het heeft daar, terecht, een mening over.
Loretta schreef:_San87_ schreef:Het artikel van Sara Pesie is helaas onweerlegbaar, ze somt grotendeels feiten op en bewijst deze. En dat ziet het grote publiek ook en het heeft daar, terecht, een mening over.
Dat maakt het extra lastig.
Het is ook vreemd dat dat trekken juist in de top gebeurt terwijl trekken iets is wat je nooit zou moeten willen.
Maar dat maakt deze organisaties nog geen goede bondgenoten om het leven voor de paarden in de top te verbeteren. Ze houden niet op bij de topsport.
Loretta schreef:En wederom een artikel tegen de paardensport.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... n-incident
Begin deze maand was het ook weer raak met Willem Vermaat.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/t ... ardensport
Het grootste probleem wat ik met dit soort activistische lui heb, dat is dat het daar niet bij stopt. Nu staat er nog paardensport. Maar als ze dat eenmaal gelukt is dan staat er paardrijden.
In de top gaat veel geld om. En daardoor is dat voor deze clubs een moeilijke noot om te kraken. Maar als paardenliefhebbers die zich bezig houden met paardvriendelijk rijden en natural horsmanship moeten we zeker niet naief zijn. Samenwerken en of doneren aan dit soort clubs dat is onze eigen toekomstige vijanden spekken. Zodra ze de paardensport verboden hebben weten te krijgen dan staan we er alleen voor en in de paardvriendelijke wereld gaat een stuk minder veel geld om en is daardoor veel kwetsbaarder dan de topsport.
Elisa2 schreef:Hoezo sluit KNHS horsemanship uit? Wat bedoel je precies?
Janneke2 schreef:Elisa2 schreef:Hoezo sluit KNHS horsemanship uit? Wat bedoel je precies?
Wat ik bedoel is coöptatie.
Dat is niet een bepaalde stroming keihard uitsluiten oid, maar dat is dat de mensen die nu "aan het roer staan" ook in mindere of meerdere mate bepalen wie hun opvolgers worden.
Small surprise: ik ben geen lid van de KNHS.![]()
... wat ook wel weer een deel van de coöptatie is. Ik ben lid van een serie verenigingen, maar dat doe ik omdat ik dat om één of andere reden de moeite waard vind. (En ik dus nooit warm ben gelopen voor de KHNS...)
Wel ben ik enthousiast over de ontwikkelingen rondom bitloos.
mce schreef:eenmaal trek je die conlusie, topsport is een illusie
coöptatie ook op kleine schaal belet een goede trainer aan te stellen, er gaan vier ruiters en er gaan 4 keer eigen belangen mee en de KNHS slikt want medaille kansen moet je koesteren, marketing van individuele sponsoren hebben daarin - denk ik - ook een sterke stem. Vergeet de bobo's niet die ook daar graag gezien willen worden ook al ga je voor spek en bonen mee.
dan zijn denk ik financiele belangen, belangenverstrengelingen - de gordiaanse knoop - niet te ontwarren en dat maakt het voor nieuwe bestuursleden ook lastig
want oude afspraken - goed of niet goed - liggen vast en daar vaart men simpelweg op door/moet men simpelweg op doorvaren.
want de marketing van sponsoren bepalen wie er naar de OS b.v. gaan, laatste afvaardiging zouden wij anders hebben samengesteld, toch, stuivertje wisselen met reserves was te opzichtig imo
en dan denk ik dat Fransje gelijkk heeft: niet bijten in de hand die voert,
we verwarren nu topsport met big business, dat is door de marketing goed opgepakt, paardensport is 'n zeer lucratieve business
en zo lang er nog 20.000 (of hoeveel) mensen op de tribune zitten en klappen voor de deelnemers op de OS vinden we dat allemaal wel best, daardoor trekt ook een sponsor zijn conclusie
Loretta schreef:Als je alleen al naar de topsport kijkt waar geen dieren bij betrokken zijn. Dan zie je al genoeg ellende van topsport. Noem het woord doping en je weet al genoeg. Doping is zeer ongezond, maar de druk om te presteren is gigantisch. De druk om te presteren is gigantisch.
mce schreef:Sport zou moeten verbroederen lichaam en geest versterken maar als je laatste OS nog eens terug kijkt zie je veel mooie dingen als het goed gaat, maar de druk van topsport is onmenselijk geworden
https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/olympisme#:~:text=
Olympische Beweging: meebouwen aan een betere wereld
Het belangrijkste doel van de Olympische Beweging is meebouwen aan een vreedzame en beter wereld. Ze wil jongeren opvoeden in de olympische geest: via sport en zonder enige vorm van discriminatie, met wederzijds begrip, vriendschap, solidariteit en fair play.
Wie zijn de Olympische Beweging?
De Olympische Beweging bestaat uit het IOC, de internationale sportfederaties, de organisatiecomités van Olympische Spelen, de nationale olympische comités, de daarbij aangesloten nationale sportorganisaties, hun sportverenigingen en alle mensen die daarbinnen sportief of anderszins actief zijn. Met behulp van sport, cultuur en educatie wil de Olympische Beweging bijdragen aan een vreedzamere wereld.
Olympic Charter
De fundamentele principes en de reglementen van de Olympische Beweging en het IOC zijn vastgelegd in het Olympisch Handvest (Olympic Charter). De inhoud van het handvest is te vinden op de site van het IOC: olympic.org
Elisa2 schreef:En wat begrijp je dan aan de nieuwe generatie?
mce schreef:want de marketing van sponsoren bepalen wie er naar de OS b.v. gaan, laatste afvaardiging zouden wij anders hebben samengesteld, toch, stuivertje wisselen met reserves was te opzichtig imo
mce schreef:en zo lang er nog 20.000 (of hoeveel) mensen op de tribune zitten en klappen voor de deelnemers op de OS vinden we dat allemaal wel best, daardoor trekt ook een sponsor zijn conclusie
Janneke2 schreef:Elisa2 schreef:Hoezo sluit KNHS horsemanship uit? Wat bedoel je precies?
Wat ik bedoel is coöptatie.
Dat is niet een bepaalde stroming keihard uitsluiten oid, maar dat is dat de mensen die nu "aan het roer staan" ook in mindere of meerdere mate bepalen wie hun opvolgers worden.
Small surprise: ik ben geen lid van de KNHS.![]()
... wat ook wel weer een deel van de coöptatie is. Ik ben lid van een serie verenigingen, maar dat doe ik omdat ik dat om één of andere reden de moeite waard vind. (En ik dus nooit warm ben gelopen voor de KHNS...)
Wel ben ik enthousiast over de ontwikkelingen rondom bitloos.