Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:21

WenK schreef:
Maar dan is iets harder roepen ook respectloos? Ik merk dat ik het lastig vind om te bepalen waar de grens voor mij nu echt ligt. Een leuke jonge stratenmaker die een keer "fietfjieuw" doet als ik langsloop geeft mij al een heel ander gevoel dan een uitgezakte vies aandoende man die op een bankje in t park hangt met een biertje in zn hand.

Ik heb geroep en gesis niet respectloos genoemd hoor. Ik zie het alleen niet als compliment en negeer het.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:30

Mars schreef:
Ik heb geroep en gesis niet respectloos genoemd hoor. Ik zie het alleen niet als compliment en negeer het.

Je hebt gelijk, ik combineer 2 posts in mijn hoofd.

Ik lees eerder ook dat het fluiten intimidatie zou zijn. Ik geloof dat ik het voor mezelf niet zo zou classificeren. Soms is het wel grappig, soms stoor ik me er wat meer aan, maar dat heb ik bij wijze van spreken net zo goed met iemand die te hard praat of in de buurt staat en niet fris ruikt. Dat niveau "storen" zeg maar. Niet dat ik me erdoor geïntimideerd voel of me onveilig voel. En misschien is de associatie met onveilig voelen die ik maak bij intimidatie ook niet de juiste en wordt het anders bedoeld.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:41

Urbanus schreef:
Ja fluiten is in mijn ogen per definitie ordinair en ongewenst.

Misschien moet je dan ook gewoon accepteren dat niet iedereen daar het zelfde over denkt.

En dan zijn die mensen niet per definitie pvv/ fvd stemmers of mensen uit een laag milieu of een incel.
Ik zie hier aardig wat aannames en verdraaiingen voorbij komen, dat het wat lachwekkend wordt. Een hele mening hebben over ongewenst gedrag, maar zichzelf als niet veel beter opstellen in een discussie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:57

Wintu schreef:
Urbanus schreef:

Misschien moet je dan ook gewoon accepteren dat niet iedereen daar het zelfde over denkt.

En dan zijn die mensen niet per definitie pvv/ fvd stemmers of mensen uit een laag milieu of een incel.
Ik zie hier aardig wat aannames en verdraaiingen voorbij komen, dat het wat lachwekkend wordt. Een hele mening hebben over ongewenst gedrag, maar zichzelf als niet veel beter opstellen in een discussie.

Zal mezelf even herhalen voor je:

Urbanus schreef:
Zoals met alles zullen er vrouwen zijn die het fijn vinden en vrouwen die dat niet vinden. Ook van voor 1960.

Feit blijft dat het tegenwoordig strafbaar is.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:04

Urbanus schreef:

Dit vind ik ook en ik ben blij dat het nu ook strafbaar is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:08

Urbanus schreef:

Zoals met alles zullen er vrouwen zijn die het fijn vinden en vrouwen die dat niet vinden. Ook van voor 1960.

Nu enkel nog andermans woorden minder verdraaien en zonder een sneer, dan klinkt het net echt ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:09

Wintu schreef:
Urbanus schreef:

Nu enkel nog andermans woorden minder verdraaien en zonder een sneer, dan klinkt het net echt ;)

Ik denk niet dat het nodig is om persoonlijk te worden ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:19

Er zit een verschil tussen persoonlijk worden en een spiegel voorhouden. :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:22

Wintu schreef:
denisesilver schreef:
Is dat vooral in grotere steden? Ik kom uit een dorp, en daar hier nooit last mee gehad. Ook in Rotterdam, Amsterdam, Leeuwarden en Venlo niet, maar in die hele grote steden leeft men sowieso heel individueel.

Nee hoor, middelgrote stad, ik woon er inmiddels niet meer. Van de middelbare buitenlandse man niet hoor, die zijn veelal heel respectvol en vriendelijk. En als je een op een met iemand spreekt heb je ook nergens last van, maar de groepjes jongens tussen de 18 en 25 zeg maar, nou hissen, fluiten en uitgescholden voor prutsmuts en dergelijk was daar meer gebruikelijk dan niet.

Groepen jongeren, en dan zowel jongens als meiden, probeer ik inderdaad zoveel mogelijk te mijden. Maar daarin heb ik niet veel verschil gemerkt tussen witte jongeren en jongeren van buitenlandse afkomst (zoals ik al zei, bij ons op het dorp hielden de buitenlandse jongeren zich vooral vaker bij zichzelf).

Ik heb wel met uitgaan gemerkt dat witte jongens veel vervelender benaderen en doordrammen dan de buitenlandse jongens.

Maar goed, ik vind het sowieso onzin dat we er een stempel op drukken dat x bevolkingsgroep mannen vervelender zijn dan die van bevolkingsgroep y. Dat ligt maar net aan wat iemands eigen ervaring is, zoals hier dus uit blijkt.

In zijn algemeenheid is het grote probleem de patriarchale samenleving die jongens van kleins af aan de hand boven het hoofd houden. Dat begint al met babies die twee tellen te lang naar een vrouw kijken vrouwenverslinders noemen, of uitspraken als meisjes plagen kusjes vragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:24

Elisa2 schreef:
Er zit een verschil tussen persoonlijk worden en een spiegel voorhouden. :)

Jammer dat niet iedereen het verschil kent. Zeg, ga je mij nog corrigeren in je eigen woorden of blijf je hangen bij dat ik ze verdraai?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:28

Elisa2 schreef:
Ik vind het lastig hoe tegenwoordig heel veel als sexuele intimidatie wordt ervaren maar tegelijkertijd het aantal vrouwen wat hun lichaam verkoopt al dan niet op internet (Onlyfans) nog nooit zo hoog is geweest. Daarom wordt toch ook een bepaald beeld afgegeven, of ben ik nu abuis? Of zijn het dan juist alleen degene die dat soort dingen niet doen die daar dan vooral last door ervaren? Het is makkelijk om naar mannen of daders te wijzen maar volgens mij zit alles veel complexer in elkaar.

Er zit een wereld van verschil tussen sekswerk en iemand die ongewild aan je zit of ongepaste opmerkingen plaatst. Daarbij is met de komst van bijvoorbeeld OnlyFans sekswerk voor veel mensen vele malen veiliger en toegankelijker (denk aan invaliden mensen) geworden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:53

Elisa2 schreef:
Ik vind het lastig hoe tegenwoordig heel veel als sexuele intimidatie wordt ervaren maar tegelijkertijd het aantal vrouwen wat hun lichaam verkoopt al dan niet op internet (Onlyfans) nog nooit zo hoog is geweest. Daarom wordt toch ook een bepaald beeld afgegeven, of ben ik nu abuis? Of zijn het dan juist alleen degene die dat soort dingen niet doen die daar dan vooral last door ervaren? Het is makkelijk om naar mannen of daders te wijzen maar volgens mij zit alles veel complexer in elkaar.

Maar dat heeft toch helemaal geen snars te maken met in het openbaar vrouwen naroepen, fluiten of andere variaties hierop...? Mannen snappen hopelijk toch gewoon het verschil tussen vrouwen die er -letterlijk- mee te koop lopen (want een betaalde internetdienst) of random vrouwen die een boodschap gaan halen of op visite gaan bij hun oma.

Waarom is het zo'n onmogelijk idee om gewoon in stilte te genieten van een aantrekkelijk persoon omdat je gewoon niet kunt weten of iemand dat ongemakkelijk, bedreigend of leuk gaat vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:05

Maar het is toch ook zo dat vrouwen heel makkelijk aan seks kunnen komen? Zeker als je er leuk uitziet. Je kan elke dag als je wilt. Ga op Tinder en je kan vanavond als je wilt en niet enorm kieskeurig bent.

Urbanus

Re: Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:09

Maar mannen toch ook? Ik denk niet dat het gendergerelateerd is, maar met schoonheid/charme te maken heeft.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:13

Ik weet van meerdere mannelijke collegaś dat er best veel vrouwen op datingapps zitten die puur een leuke avond willen en verder niets meer. Dus dat is zeker niet gendergerelateerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:31

Urbanus schreef:
Maar mannen toch ook? Ik denk niet dat het gendergerelateerd is, maar met schoonheid/charme te maken heeft.

Vooral charme en makkelijk kletsen, denk ik.

Sowieso, de hetero vrouw die seks wil zal t doen met een man, dus dan is het voor die man toch net zo makkelijk als voor diezelfde vrouw?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:43

Ik denk, en ik ga dit zo genuanceerd mogelijk schrijven, dat mensen die over het algemeen als aantrekkelijk worden beschouwd, makkelijker aan seks komen dan mensen die als minder aantrekkelijk worden gezien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:44

Urbanus schreef:
Ik denk, en ik ga dit zo genuanceerd mogelijk schrijven, dat mensen die over het algemeen als aantrekkelijk worden beschouwd, makkelijker aan seks komen dan mensen die als minder aantrekkelijk worden gezien.

Ja, dat denk ik ook. En die aantrekkelijkheid zit 'm dan niet per se in uiterlijk, maar in karakter/charisma.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:24

Urbanus schreef:

Nou dat.

Geldt voor beide geslachten en er zijn ook best veel vrouwen die ongewenst maagd zijn of op andere manier niet eens bijna het seksleven hebben die ze zouden willen.

Elisa2 schreef:
Fly High, who cares hoe je het schrijft? _O- Dan schrijft drie miljoen het verkeerd. :D

Dat is ook een mening die je mag hebben, waarom zou je de voertaal op dit forum überhaupt correct proberen te gebruiken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:26

Fly_high schreef:
Urbanus schreef:

Nou dat.

Geldt voor beide geslachten en er zijn ook best veel vrouwen die ongewenst maagd zijn of op andere manier niet eens bijna het seksleven hebben die ze zouden willen.

Elisa2 schreef:
Fly High, who cares hoe je het schrijft? _O- Dan schrijft drie miljoen het verkeerd. :D

Dat is ook een mening die je mag hebben, waarom zou je de voertaal op dit forum überhaupt correct proberen te gebruiken :')

Incel staat voor involuntary celibate en het is een vrouw die er voor het eerst mee kwam over zichzelf.

Dus ja, je hebt gelijk, ook vrouwen zijn ongewenst celibaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 22:30

Urbanus schreef:

Ja dat is wel zeker. Maar soms krijg ik wel het gevoel alsof mannen wat minder kieskeurig zijn daarin. Ik denk aan de uitspraken zoals iets met een zak.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 01:16

Dat mensen die fluiten uit een laag milieu komen. :roll:
Hoe hooghartig kun je zijn zeg!!
Ik ken mannen uit een hoog milieu die veel en veel ombeschofter zijn! Onze heren studenten. Wat zongen ze ook alweer die zogenaamde nette jongens? Iets met dat vrouwen h**ren zijn toch!?
Dan die ( nette) mannen met hun macht posities die van wanten weten ook maar even achterwege laten zeker?
Laat me niet lachen!!
Daar is dat fluitje buiten vanaf een steiger wel heel onschuldig bij!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 07:00

Popstra schreef:
Ik ken mannen uit een hoog milieu die veel en veel ombeschofter zijn! Onze heren studenten. Wat zongen ze ook alweer die zogenaamde nette jongens? Iets met dat vrouwen h**ren zijn toch!?
Dan die ( nette) mannen met hun macht posities die van wanten weten ook maar even achterwege laten zeker?
Laat me niet lachen!!

_O- Om over de ontgroening bij die studenten maar niet te spreken… :roll:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 08:01

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:

Ja, dat denk ik ook. En die aantrekkelijkheid zit 'm dan niet per se in uiterlijk, maar in karakter/charisma.

Nou, uiterlijk speelt zeker mee, en ik denk dat dat toch echt wel het belangrijkste is. Als je geen foto's op tinder plaatst, of alleen foto's van je hobby's, dan krijg je echt minder likes dan dat je je gezicht er op zet. En de lelijker gezichten of lichamen krijgen ook weer minder likes.
De mens is kennelijk toch heel visueel ingesteld.
En wat mooi of knap is, wordt ook weer bepaald door je omgeving en stigmatisering. Als je bijvoorbeeld naar steenrijk-straatarm kijkt, dan valt het op dat de rijke mensen vaak het 'knappere uiterlijk' hebben en de arme mensen vaak meer het 'sjonnie uiterlijk'. Eigenlijk is dat net zo als het hebben van huisdieren en roken als je geen cent te makken hebt. En het blijkt ook nog vaak op te gaan.
Er zijn zelfs onderzoeken gedaan die stellen dat je schoonheid te linken is aan je intelligentie.
En iedereen heeft liever een intelligente man of vrouw als partner dan een domme of laag opgeleide.
En hiermee komt ook weer naar voren dat 'soort zoekt soort' vaak uitkomt. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar voorkeuren kun je gewoon niet uitvlakken.
Het gaat om meer dan feromonen in het leven, het uiterlijk is zeker belangrijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:05

Popstra schreef:
Laat me niet lachen!!

Deze sprong in argumentatie kan ik niet volgen. Dat ik gefluit en gesis met laag niveau associeer wil niet zeggen dat ik alles wat mannen uit een 'hoger' milieu uitspoken geweldig vind. Twee totaal verschillende zaken.