Ladyson schreef:Om er nog een leuke voor morgen in te gooien.. Stemmen jullie op de nr 1, de eerste vrouw, of verdiepen jullie je echt in de personen?
Ik kies een partij, Volt, en stem dan op een vrouw halverwege de partij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ladyson schreef:Om er nog een leuke voor morgen in te gooien.. Stemmen jullie op de nr 1, de eerste vrouw, of verdiepen jullie je echt in de personen?
Ik kies een partij, Volt, en stem dan op een vrouw halverwege de partij.
BigOne schreef:Remarkable( Bayer Roundup ) heeft blijkbaar nog steeds veel vingers in de pap bij BBB want hoe kun je anders als Boerenpartij tegen dit onderzoek zijn ?
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2024/ ... oepsziekte
janderegelaa schreef:BigOne schreef:Remarkable( Bayer Roundup ) heeft blijkbaar nog steeds veel vingers in de pap bij BBB want hoe kun je anders als Boerenpartij tegen dit onderzoek zijn ?
Toch maar PVV stemmen dan BigOne: https://www.stal-en-akker.nl/artikel/10 ... erderheid/
Citaat:Geen andere coalitiepartij schaarde zich achter die motie, die - naast de PvdD zelf, ook werd gesteund door GroenLinks-PvdA, de SP, Denk, D66, Volt en JA21. De motie vraagt om middelen die glyfosaat bevatten zoveel mogelijk van de markt te halen, totdat onomstotelijk is bewezen dat ze geen risico vormen voor de volksgezondheid.
Citaat:De motie vraagt om middelen die glyfosaat bevatten zoveel mogelijk van de markt te halen, totdat onomstotelijk is bewezen dat ze geen risico vormen voor de volksgezondheid.
BigOne schreef:Er zijn inmiddels 60 personen die zeggen op pvv te stemmen. Wat is voor jullie de grootste reden om dat te doen? En wees gerust, ondanks dat ik het een gevaarlijke autocratische partij vind, ik wil het wel graag begrijpen.
janderegelaa schreef:BigOne schreef:Remarkable( Bayer Roundup ) heeft blijkbaar nog steeds veel vingers in de pap bij BBB want hoe kun je anders als Boerenpartij tegen dit onderzoek zijn ?
Toch maar PVV stemmen dan BigOne: https://www.stal-en-akker.nl/artikel/10 ... erderheid/
Citaat:Boeren die ziek zijn geworden door goedgekeurde gewasbeschermingsmiddelen, moeten worden geholpen, aldus de motie. Het voorstel werd gesteund door een Kamermeerderheid van 105 zetels. Alleen PVV, BBB en JA21 stemden tegen.
anjali schreef:BigOne schreef:Er zijn inmiddels 60 personen die zeggen op pvv te stemmen. Wat is voor jullie de grootste reden om dat te doen? En wees gerust, ondanks dat ik het een gevaarlijke autocratische partij vind, ik wil het wel graag begrijpen.
Die kijken wel uit om hier op Bokt iets te zeggen want je wordt afgemaakt door de GL-PvdA-D66-lobby. Er zijn ook 8 mensen (mij meegerekend) die SGP stemmen en daar lees ik ook nooit wat van. Behalve van mij dan. Er is ook nog een FvD- stemmer en ook die zwijgt wijselijk in alle talen. Jammer want zo hoor je (althans op Bokt ) nooit wat anderen beweegt.Zeker naar die andere stemmers van mijn keuze-partij ben ik best benieuwd.
anjali schreef:BigOne schreef:Er zijn inmiddels 60 personen die zeggen op pvv te stemmen. Wat is voor jullie de grootste reden om dat te doen? En wees gerust, ondanks dat ik het een gevaarlijke autocratische partij vind, ik wil het wel graag begrijpen.
Die kijken wel uit om hier op Bokt iets te zeggen want je wordt afgemaakt door de GL-PvdA-D66-lobby. Er zijn ook 8 mensen (mij meegerekend) die SGP stemmen en daar lees ik ook nooit wat van. Behalve van mij dan. Er is ook nog een FvD- stemmer en ook die zwijgt wijselijk in alle talen. Jammer want zo hoor je (althans op Bokt ) nooit wat anderen beweegt.Zeker naar die andere stemmers van mijn keuze-partij ben ik best benieuwd.
mysa schreef:Dat denk ik ook. Migratie had gewoon meer aandacht moeten krijgen. Van alle politici, dan was het minder een speerpunt geworden.
Verder zie ik niet dat mensen 'afgemaakt' worden door 'het linkse blok' op bokt.
Maar ik lees ook niet alles natuurlijk.
Zelf heb ik me, ik geloof voor het eerst, erg negatief uitgelaten over FvD. Maar dat is gebeurd dat ik heel veel (ook boeken) over het fenomeen van dergelijke partijen heb gelezen. En het was zeker niet tegen bepaalde blokkers gericht.
Het houdt me bezig omdat ik het gevaarlijk vind en ik denk dat veel mensen het nog niet doorzien. (bijv de Russische propaganda die verspreid wordt).
mysa schreef:Dat denk ik ook. Migratie had gewoon meer aandacht moeten krijgen. Van alle politici, dan was het minder een speerpunt geworden.
8nnemiek schreef:BigOne schreef:Remarkable( Bayer Roundup ) heeft blijkbaar nog steeds veel vingers in de pap bij BBB want hoe kun je anders als Boerenpartij tegen dit onderzoek zijn ?
Waaw, dan is het toch overduidelijk dat die partij geen reet geeft om burgers én boerenEn bijzonder dat pvv ook tegen stemt. Die zeggen toch ook dat ze er zijn voor Henk en Ingrid.. Maar hun gezondheid beschermen, ho maar.
Elisa2 schreef:Nee maar glysfosfaat en bestrijdingsmiddelen die mensen ziek maken, dat is gewoon niet goed te praten in mijn ogen. Gif moet uit de landbouw, ook al krijg je dan meer oogstschade en verminderde opbrengsten. Voedsel moet zijn om te voeden en niet om te vergiftigen.
juval schreef:mee eens hoor. Ik praat ook niets goed. In de ideale wereld zou iedereen biologisch leven. Maar dat is nu nog niet zo.
Loretta schreef:juval schreef:mee eens hoor. Ik praat ook niets goed. In de ideale wereld zou iedereen biologisch leven. Maar dat is nu nog niet zo.
Daar moet dan hard aan gewerkt worden dat het die kant op gaat. En dat wordt nu juist tegengewerkt.
Glysofaat heeft niet alleen gevolgen voor de boer zelf, maar ook de omwonenden en de hele biodiversiteit leidt er onder waar we uiteindelijk ook allemaal de dupe van worden.