Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:24

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb nog nooit met zo'n instelling te maken gehad, dus wist er echt niets van.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:05

De rechtszaak van de pleegouders is gaande.
Ik hoor net op het nieuws dat het meisje de rest van haar leven aangewezen is op intensive zorg.
Ze kan niet zitten, ze kan niet praten.
Ik vind dit zo gruwelijk!

Edit; dit wordt ook in de media aangegeven. Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/8933375 ... -of-praten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:29

Dit meisje had dit niet moeten overleven voor haarzelf. Ze zal zich zooooo kwetsbaar en machteloos voelen. Met dit trauma en deze leefomstandigheden zal het niet kunnen uiten een hoop bij het meisje teweeg brengen.

Ik vind dit verschrikkelijk

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:51

Het is ook verschrikkelijk.
En wat continue door mijn hoofd gaat is dat ze bij die pleegouders gevangen zat in een kooi, althans wat een van de verdenkingen is.
Nu kan ze zich niet uiten wat ook weer een vorm van gevangen zijn is.
Ik kan het even niet loslaten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 11:56

Afschuwelijk, ik las wat dingen die ze gedaan hebben. Dan doe je een dier nog niet eens aan. Hoe ziek en gestoord zijn die mensen dan geweest? Een kooi met iets dat stroomdraden leek waar ze in moest? |( %)

Arm arm kind

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:03

Dat las ik ook Karuna.
Een kooi met stroomdraden, dat een mens dat kan bedenken!
En dan vroeg ze aan een ander kind om water en dat kindje durfde haar geen water te geven.
Hoe erg is dat?!?!?!

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:03

Petpa schreef:
En wat continue door mijn hoofd gaat is dat ze bij die pleegouders gevangen zat in een kooi, althans wat een van de verdenkingen is.

Wat hier is gebeurt, is ook te erg voor woorden. Als een kind al uit huis wordt geplaats, moet er 100% zekerheid zijn dat het kind dan in een veilige situatie terecht komt. Dit meisje heeft notabene zelf meermaals aangegeven dat de situatie in het pleeggezin niet in orde was. Ik begrijp ook niet hoe mensen, die hiervan op de hoogte waren en medeverantwoordelijk waren voor haar veiligheid, zichzelf nu nog in de spiegel zouden kunnen aankijken. Dat dit in Nederland kan gebeuren en er blijkbaar stelselmatig de andere kant op is gekeken, dat is echt diep, dieptriest....

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:13

Wat afschuwelijk voor haar dat ze het overleeft heeft. Ik had haar heel anders gegund.

En ik geloof zo dat minstens 99% van de betrokken mensen bij hulpinstanties haar niet lieten zitten omdat ze er gewoon geen zin in hadden, maar dat hun handen gebonden waren door gigantische bureaucratie. Maar mochten er toevallig wél één of twee rondlopen die haar hebben laten zitten omdat het bijna weekend was en ze geen zin hadden in papierwerk of gedoe... Dan hoop ik dat die hier de rest van hun leven gillende nachtmerries aan overhouden.

En ik hoop dat er iets gaat veranderen... Maar ik ben heel bang voor weer een "niet onze verantwoordelijkheid"-vingerwijswedstrijd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:18

VuurVleugels schreef:
Wat afschuwelijk voor haar dat ze het overleeft heeft. Ik had haar heel anders gegund.

Ik ook, ik word hier enorm verdrietig van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:24

Petpa schreef:

Jij zegt het, ik dacht het. Inderdaad, de rest van je leven in een kooi.
Ik hoop dat de pleegouders een lange lange straf krijgen en nooit meer voor kinderen mogen zorgen.
En verder iedereen die aan dit drama heeft bijgedragen hun juiste straf krijgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:25

allemachtig zeg...lijkt wel een vreselijke film

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:29

Babootje schreef:
Petpa schreef:

Ik hoop dat de pleegouders een lange lange straf krijgen en nooit meer voor kinderen mogen zorgen.
En verder iedereen die aan dit drama heeft bijgedragen hun juiste straf krijgen.

Geen straf is zo hoog als het geweten...
Ik hoop dat iedere betrokkene zijn / haar geweten gaat werken...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:29

VuurVleugels schreef:

En ik geloof zo dat minstens 99% van de betrokken mensen bij hulpinstanties haar niet lieten zitten omdat ze er gewoon geen zin in hadden, maar dat hun handen gebonden waren door gigantische bureaucratie. Maar mochten er toevallig wél één of twee rondlopen die haar hebben laten zitten omdat het bijna weekend was en ze geen zin hadden in papierwerk of gedoe... Dan hoop ik dat die hier de rest van hun leven gillende nachtmerries aan overhouden.

En ik hoop dat er iets gaat veranderen... Maar ik ben heel bang voor weer een "niet onze verantwoordelijkheid"-vingerwijswedstrijd.

Op het moment dat bureaucratie en regelgeving door mensen boven de veilig van een kind wordt gesteld, is er echt wat mis in de maatschappij. Dat is inderdaad wel iets wat vaak aan de hand is, dat mensen de verantwoordelijkheid niet durven nemen, als 'de regels' niet helemaal duidelijk zijn. Toch wel schrijnend, dat de 'angst' voor het niet volgen van regels dan inmiddels boven het daadwerkelijk bieden van hulp komt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:41

Klopt journee. Ik heb er zelf helaas veel eerstehandservaringen mee, zelf bijvoorbeeld intern in klinieken gezeten in mijn jeugd en wat je daar allemaal ziet en meemaakt... Van hele heftige dingen on the spot tot onschuldig ogende dingen als kinderen die worden 'ontslagen' terwijl ze nog helemaal van de kaart zijn, omdat elk kind één jaar behandeld kan worden en daarna het budget voor dat kind op is. Schrijnend hoe je ze dan naar huis ziet vertrekken, waar het binnen de kortste keren weer helemaal mis gaat.

Elke beslissing in de (jeugd)zorg (in ieder geval vanuit de overheid, privéklinieken heb ik geen ervaring mee) wordt genomen met eerst het budget in ogen en dan pas het kind. Daar ben ik écht van overtuigd, na jaren en jaren van voorbeelden voorbij te zien komen. En niet omdat zorgmedewerkers zelf dollartekens in hun ogen hebben. Maar 'het bestuur' absoluut wel. Ergens ook logisch met de immer groeiende vraag en slinkende geldstromen vanuit het kabinet. De tent moet toch blijven draaien, ook met verwarming en stromend water. Maar de doodsteek voor veel kwetsbare mensen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:46

Wat VV zegt.
Zo heb ik in de GGZ gewerkt (woonvorm) en werd medegedeeld ‘dit jaar moeten 20 bewoners uitstromen’. Nou ga ze maar aanwijzen :\ ze woonden al niet voor hun zweetvoeten intern.

En dan lees je in de krant ‘verwarde man steekt vrouw neer in tram’ en dan dacht ik… zou zo een van mn ex-bewoners kunnen zijn. Nog lang niet stabiel genoeg om ‘het’ te redden in de maatschappij maar de geldkraan was dicht en hij moest zelfstandig gaan wonen. Zo schrijnend.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:50

En de bezuinigingen in de GGZ gaan maar door.

Daardoor raakt de GGZ ook personeel kwijt natuurlijk. Want als je echt hart voor de zorg hebt is dit alles behalve fijn en leuk werken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:23

Klopt, ik werk er ook niet meer. Je wordt er doodongelukkig van, mensen er bovenop willen helpen maar aan alle kanten vastgeknoopt zijn aan regeltjes, budgetten, etc. En de mens wordt vergeten, niet gezien.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:50

GabberGill schreef:
Dit meisje had dit niet moeten overleven voor haarzelf. Ze zal zich zooooo kwetsbaar en machteloos voelen. Met dit trauma en deze leefomstandigheden zal het niet kunnen uiten een hoop bij het meisje teweeg brengen.

Ik vind dit verschrikkelijk

Echt dit.. Ik hoop ook maar zo dat haar bewustzijn en herinneringen zijn aangetast.. Wat een verschrikkelijk leven heeft dit meisje (gehad)

;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 14:04

Ik kan er ook echt niet bij waar dit pleegouder stel de ideeen vandaan heeft om zo met kinderen, of uberhaupt levende wezens om te gaan? Dan is er toch iets enorm gruwelijk mis in je bovenkamer? En ze kregen er nog geld voor ook %)

Wat voor passende straf kun je deze mensen geven zodat ze de rest van hun leven merken wat ze kinderen hebben aangedaan.

En hoe wreed ook, ik hoop dat de ellende van dit meisje tot iets aan besef en veranderingen in zorgland gaat oplevere , dan is haar lijdensweg in ieder geval niet voor niks geweest

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:17

Wat een vreselijk verdrietig bericht weer, dit laatste, gelukkig ben ik niet de enige die zich af vraagt hoe zo iets in hemelsnaam kan gebeuren in een land als Nederland.
Als iets in korte tijd helemaal uit de hand loopt kan ik het nog begrijpen, maar het kind was verdorie ook compleet ondervoed. Na alle hulpkreten kan zo iets toch niet te missen zijn?

De budgetten voor de zorg zijn inderdaad al veel te ver teruggeschroefd, schrijnend om hier te lezen dat zo veel mensen daar direct al mee te kampen hebben, of gehad.
Maar het is ook wel iets waar wij, in mijn ogen, als maatschappij naar toe bewegen. Er is ook veel personeelstekort, maar zoveel mensen die graag met grote regelmaat op een terras gaan zitten, uit eten gaan, evenementen bezoeken, shoppen, op vakantie gaan, stedentrips en ga maar door. Al die dingen moeten georganiseerd en beveiligd worden, gemaakt en geserveerd en al die mensen die dat doen hebben daar hun werk in en kunnen daardoor geen meer nuttig werk doen.
Op deze manier blijven we als consument hier ook aan mee doen en werken we personeelstekort op echt belangrijke gebieden in de hand en financieel gezien gaat de aandacht dan ook naar de verkeerde dingen. Hoe kunnen we van een overheid verwachten dat er meer naar de zorg moet gaan als we zelf een ander uitgavenpatroon ambiëren?
Ik vraag me echt af hoe dit allemaal in de toekomst verder moet, matigen wordt al snel als een straf gezien en overvloed als succes, terwijl ik denk dat dat een trieste ontwikkeling is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:19

Hoe kom je sowieso op het idee om dat met een kind te doen? Stroomdraad? Van de trap af duwen? Uithongeren?

Er is geen straf hoog genoeg voor zulke imbecielen. Ja hetzelfde laten ondergaan maar dat mag niet in Nederland.

Ik las ook een bericht van een man met een enorm strafblad die al vaker mensen had mishandeld en expres had aangereden dat hij nu een vrouw zwaar gehandicapt heeft gemaakt en haar hondje heeft doodgereden, expres. Hij reed door naar het politiebureau om zichzelf aan te geven want hij wilde worden verzorgd voor lange tijd in de gevangenis. Dus waar komt hij terecht? In de gevangenis, precies wat hij wilde.

Ik zou daar toch andere straffen voor willen eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 05-09-24 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:22

Wat vinden jullie van het verweer van de pleegouders die beiden stellen dat het arme meisje zelf van de trap gesprongen zou zijn?

Ik vind het mensonterend wat dit jonge kind allemaal heeft moeten ondergaan en vindt het hartverscheurend dat zij zich zoals het er nu naar uit ziet nooit uit zal kunnen spreken en (indien ze zich geestelijk nog alles kan herinneren) dit nooit kan verwerken.. Arm, arm kind.. Y;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:35

Friesfanaat schreef:
Wat vinden jullie van het verweer van de pleegouders die beiden stellen dat het arme meisje zelf van de trap gesprongen zou zijn?

Ik vind het mensonterend wat dit jonge kind allemaal heeft moeten ondergaan en vindt het hartverscheurend dat zij zich zoals het er nu naar uit ziet nooit uit zal kunnen spreken en (indien ze zich geestelijk nog alles kan herinneren) dit nooit kan verwerken.. Arm, arm kind.. Y;(

Ik betwijfel het. Maar al zou ze wel zelf gesprongen zijn, is dat door hun handelen veroorzaakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:48

Babootje schreef:
Petpa schreef:

Petpa schreef:
Geen straf is zo hoog als het geweten...
Ik hoop dat iedere betrokkene zijn / haar geweten gaat werken...

Ik wil idd maar zeggen: Dat geweten moet dan wel werken...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:14

En dan zeiken dat er een paar ruitjes bij deze mensen zijn ingegooid en dat dat absoluut niet mag. Ze mogen verdorrie blij zijn dat het bij een paar ingegooide ruitjes is gebleven