Temu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:17

Tja, ik kan er niet zo veel mee. Reclames of manieren om iemand meer te laten kopen, ik ben er totaal ongevoelig voor. Ik heb al maanden een tegoed van 15 euro staan omdat ik wat wilde retourneren, maar ik heb nog niets leuks anders gevonden.
Ali is bovendien veelal goedkoper.
Niet veilig is relatief bij veel produkten. If you pay for peanuts you get monkeys.

Dat de reviews nep zijn is volledig waar, maar ik ken wel meer webwinkels met fake reviews. Dan zou men daar ook moeten optreden.

Een account opzeggen nog niet gedaan, dus geen ervaringen mee.

Maar ik vind het bij zulke nieuwsberichten vooral lijken of men niet wil dat je buiten de EU koopt, alsof er mensen bang zijn geld mis te lopen. En daarin ben ik heel makkelijk, lever het hier voor de juiste prijs, dan koop ik het gewoon hier. Maar ik ben geen dief van eigen portemonnee.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:18

Interessant artikel! Het was mij ook al opgevallen dat je, bij doorklikken vanaf Facebook, een hogere prijs krijgt te zien. “Omdat ik al bestaande klant ben” Ik klik dus niet meer op deze reclame.

Dat je beter geen cosmetica uit China kunt halen, is mij ook bekend, zelfde geldt overigens ook voor electronica.

Ik zie niet heel veel gevaar in potloden, stickers of ladenkastjes bijvoorbeeld. Maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:54

@mallybelly

Bedankt voor de link. Ook een camera besteld en een rijbroek benieuwd hoe die is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:25

Ik heb toevallig net weer wat besteld, een hardloopbroek en een paardenborstel. Ben benieuwd. De laatste keren viel het allemaal wat tegen, had ook geld teruggehad, dus dat heb ik nu weer gebruikt. De vorige keer had ik iets ontvangen wat kapot was bij aankomst. En ook nog van zeer slechte kwaliteit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:31

Ze hebben ook vliegenmaskers voor paarden voor een paar euro, iemand daar ervaring mee toevallig?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:50

MallyBelly schreef:
MallyBelly schreef:
Ik heb n tijdje terug een trailer camera gekocht bij temu. Helemaal blij mee. Snel aangesloten, verbinding top met een appje op je telefoon.

Ook al eerder hoodies gekocht, zelfde kwaliteit als de goedkopere winkels hier. Ik vind ze top en zitten heerlijk.

Voor degene mij een pb hadden gedaan en wellicht gequote hadden wat ik gemist heb.
De trailercamera is weer op voorraad.
https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs= ... j5xjhn0n5p

De camera werkt goed dus ?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:56

watnou1 schreef:
MallyBelly schreef:

Ik heb n tijdje terug een trailer camera gekocht bij temu. Helemaal blij mee. Snel aangesloten, verbinding top met een appje op je telefoon.

Ook al eerder hoodies gekocht, zelfde kwaliteit als de goedkopere winkels hier. Ik vind ze top en zitten heerlijk.

Voor degene mij een pb hadden gedaan en wellicht gequote hadden wat ik gemist heb.

heb m nu keer of 5 gebruikt en voor mij is ie top.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:38

Been bescherming voor paarden is ook wel apart bij de Temu...

Afbeelding

:') :') :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:17

Hahaha, lekker geknutseld met die foto! :')

Ik ben behoorlijk los gegaan op Temu. Ik heb verschillende potloden besteld om te kijken welke ik fijn vind. En ook opbergmappen voor de potloden die ik hou :D

En een stel leuke strijk applicaties voor op nieuwe t-shirts, 2 hang/opberg zakken voor aan de kastdeur.

De postbode gaat het nog druk krijgen! :))

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:54

Ik heb een vliegenmasker besteld op temu vorig jaar, waardeloos ding, hele rare pasvorm, geen aanrader dus.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:53

watnou1 schreef:
MallyBelly schreef:

Vandaag even een stukje gefilmd (het filmpje is 2x versnelt)

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:56

Ziet er top uit!
Ik ga hem bestellen! Dank voor de tip!

Was die makkelijk te monteren trouwens?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:10

Hier vandaag een bestelling te laat binnen gekregen en het is werkelijk TROEP.
Een hardloophemd is te groot, een hardloopbroek is veel te klein, een paardenborstel is veel te slap en een medaillehanger is ook veel te slap.
Nu kun je retourneren zoals ik het lees, maar hoe gaat dat als je 4 artikelen terug wilt sturen? Krijg je dan je geld terug of geldt dat maar voor 1 artikel?

Ik heb 1 keer gehad dat ik iets wegens kapot aangekomen terug wilde sturen en toen mocht ik het houden en kreeg geld terug.

Maar hoe gaat het als je op 1 broekje na alles terug wilt sturen? De opgegeven maten kloppen van geen kant. En hoe kun je een foto uploaden van iets wat te groot of te klein is? Ik ga mezelf er niet op zetten natuurlijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:48

Ik heb echt alleen nog maar juist kwa hardloop kleding kwaliteitsspul gehad. Ook shirts en sokken.

Had je de broek uit de link die ik stuurde? Want die klopt gewoon met de maten zoals ze hier ook in de winkel liggen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:53

Als je meerdere items wilt terugsturen dan houd je er vaak 1 of geen en de rest moet retour via dhl

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:55

Je kunt gewoon alle artikelen aanvinken die je terug wilt sturen.. als je het in 1 zending doet binnen 90 dagen is het gratis. Foto's zijn alleen nodig bij sommige redenen voor retour. Ik heb dat niet hoeven doen bij iets wat te klein was.
Mocht je alles willen lezen dan staat het hier duidelijk uitgelegd.
https://www.temu.com/nl/return-and-refund-policy.html

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 08:30

BeFunny schreef:
Ik heb echt alleen nog maar juist kwa hardloop kleding kwaliteitsspul gehad. Ook shirts en sokken.

Had je de broek uit de link die ik stuurde? Want die klopt gewoon met de maten zoals ze hier ook in de winkel liggen.

Nee, die niet, ze hadden niet de kleur die ik wilde helaas. Ik kwam 1 tegen die ik voor mij mooier vond. Volgens de tabellen zou de maat goed moeten zijn. Er zit zo'n raar binnenbroekje in (die wilde ik er sowieso uit knippen), want ik wilde gewoon een ieniemienie super kort broekje voor als het echt warm is, maar wel met zakken. Dus niet eentje tot op de knieen (die viel wel goed uit).
En een shirt zonder mouwen. Die kan ik wel passend maken door de schouderbandjes in te korten, moet ik even een naaimachine lenen, is klusje van 1 minuut. Maar die valt gewoon dus te groot uit.
De medaille hanger van Ali was erg mooi, maar Temu had er nog 1 met een andere tekst, leken op foto's dezelfde, maar de kwaliteit van Temu is waardeloos. Ook geen bevestigingsmateriaal er bij.

De paardenborstel is een slap ding. Die kan in principe wel naar mijn vriend voor zijn honden, maar als de boel toch terug kan.

Nee, dit keer was het eigenlijk een behoorlijke tegenvaller. De magic brush borstels zijn wel goed, en dat heren hardloopbroekje dus ook.
Kijk, voor die 2 borstels en 1 broekje wat wel goed past heb ik nog steeds niet veel betaald, in Nederland kost zo'n broekje al snel 20 euro, meer dan deze complete bestelling. En ik krijg dus 5 euro terug wegens te late bezorging. En ik kan dat hemdje wel passend maken. Maar ik had toch wel wat meer kwaliteit en betere maten verwacht. Ik zal eens kijken of en wat terugkan. Het passende broekje zal ik wassen en dan gaan gebruiken (ik was kleding altijd eerst voordat ik het gebruik, dan was je eventuele giftige rommel er uit, want dat zit er ook in als je het in Nederland koopt. Zo wordt er bijvoorbeeld vaak een anti schimmelmiddel aan toegevoegd voor lange container transporten).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:04

Hier een aantal bestellingen kort na elkaar gedaan.

- Lampionnetjes-snoer voor in de tuin-tent: love it! Ze zijn echt super leuk haha. Het is nu nog geen tent-weer geweest, dus voorlopig hangen ze aan de wasdraad, en elke avond is het hier van "mooi he!". Mijn vriend wilt dat ik er zo nog minstens 3 bestel haha. 12m lang, warm wit, op zonne-energie.
- Een snoer blauwe lampjes in waterdichte tube om rondom aan de binnenkant van het zwembad te bevestigen, 10m lang, op zonne-energie - maar de zelfklevende clips om te bevestigen had ik pas bij de volgende bestelling besteld haha, die zijn gisteren aangekomen, we kijken er straks nog eens naar. Het lichtsnoer ligt wel al een paar dagen buiten, en het ziet er super leuk uit! Eigen foto's volgen nog, even deze van Temu geleend:
Afbeelding
- Spons om de binnenkant van het zwembad mee schoon te maken; het ziet er een handig ding uit. Maar 1) geopereerd aan mijn hand en 2) daarna door mijn rug gegaan, dus nog even wachten voor ik daarmee aan de slag ga. Ook een dakgoot-schep gekocht, die is voor mijn vriend :P
- En een heleboel kleine dingetjes voor mijn stiefpapa, hij is pas jarig in augustus maar ik dacht "ik begin al te verzamelen", spul voor hun nieuwe mobilhome. Toilet-covers (ze gebruiken voor de grote boodschap liever het sanitair van de campings dan hun eigen wc), zo van die samengeperste handdoekjes die je moet nat maken om ze in model te krijgen, een lamp om aan de luifel te hangen, een anti-vliegen netje om over je bord te zetten formaat belachelijk groot, waterdichte rugzak-hoes, een super leuk tasje om een rol wc-papier in te stoppen, enz.
- 5 kartonnen koffertjes om geld in te stoppen voor een huwelijk. Ik ga er verder nog mee aan de slag, tropisch tafereel ofzo, ik zie nog wel. Maar ze zijn leuk:
Afbeelding
- Nieuwe luchtmatras, strandbal (om onder het zeil van het zwembad te proppen), setje o-ringen voor de pomp, voor de zekerheid een rol waterdichte tape (ik moest aan 25 euro geraken haha), een bananen-snijder! Vriend eet zowat dagelijks ijs met gesneden banaan, dus het leek mij wel handig :')
- Nog onderweg: een super leuke totebag van Lady Whistledown! x2, mijn beste vriendin wilt deze sowieso ook haha:
Afbeelding
- Shirtje met een print van de anatomie van de witte haai, ik vond hem wel leuk.
- Nieuwe canvas voor de kader in mijn washok (je moet door het washok om naar te tuin te gaan, dat washok heb ik afgelopen winter helemaal opgefrist en ik wilde iets vrolijks en zonnig)
Afbeelding

Kwalitatief is alles wat ik ervan verwachtte. Enkel dat blauwe lichtsnoer, daar ontbreekt een moertje aan de pen om het zonne-paneeltje in de grond te steken. Maar dat is niet echt een probleem, ik moet nog bekijken of ik dat daadwerkelijk in de grond ga prikken of niet, en we hebben vast wel een passend moertje liggen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 13:53

Hier de eerste keer dat een bestelling van mij niet optijd binnen komt. Zou tussen 16 en 23 juni komen maar komt vandaag niet binnen dus niet op tijd.
Had een storage box gekocht waar ik de garen voor m'n armbandjes in kan doen, die ik zelf knoop. Zodat ik het makkelijker mee kon nemen op vakantie. Maar helaas ik ga maandag op vakantie en het is nog niet binnen ;( Baal er wel echt van, normaal altijd alles op tijd binnen en bestel ik eens wanneer ik het echt nodig heb voor een bepaalde datum komt het niet optijd binnen. :') Had het ook wel verwacht want alle updates waren dit keer echt heel langzaam en zaten meerdere keren een paar dagen tussen terwijl ik normaal bijna wel elke dag een update krijg. (wel weer balen dat m'n zus een dag later een bestelling had gedaan en die gister al binnen is gekomen.) :\

Afbeelding

En nog wat meer kleurtjes die ik nog niet had.

Afbeelding

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:25

Ohh, dat is echt heel jammer! Maar wat ik merk, is dat alle verzend diensten vertraging hebben. Mijn moeder zit ook nog te wachten op 2 pakketten. 1 van PostNL en 1 dhl.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:39

Ik heb laatst weer wat besteld en een vliegenmasker meebesteld voor nog geen 4 euro.. maar ding ziet er prima uit, ga hem van de week bij 1 van de paarden aandoen, eens zien hoe die past, maar voor nu, voor 4 euro, niet slecht...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:42

kimmie261 schreef:
Ik heb laatst weer wat besteld en een vliegenmasker meebesteld voor nog geen 4 euro.. maar ding ziet er prima uit, ga hem van de week bij 1 van de paarden aandoen, eens zien hoe die past, maar voor nu, voor 4 euro, niet slecht...

Die ik had gekocht past voor geen meter, hele rare pasvorm.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:18

Hier is de bestelling wel op tijd binnen gekomen..

Cadeau voor een huwelijk, alles van Temu. Links de kartonnen koffertjes (daar komt het geld in), midden een peper- en zoutvaatje in trouwkostuum en bruidsjurk, rechts theelichtjes-houder :) Plankje komt ook van Temu haha. Geheel wordt omwikkeld met cellofaan folie.
Afbeelding

De canvas is ook aangekomen, ik ben er heel blij mee! De kader had ik al :)
Afbeelding

En een foto van de lampionnen boven en de lichtjes in het zwembad :) Op de foto van Temu zijn de zwembad-lichtjes feller, maar hey, voor dat geld kan ik er wel mee leven.
Afbeelding

Oeh, en deze is ook aangekomen! Hocus Pocus! *\o/*
Afbeelding
Hij zit wat ruim, maar ik had hem ook gewoon een maat kleiner kunnen nemen haha.
En deze kwam vorige keer al aan, maat kleiner en passender:
Afbeelding

En de kat zag & keurde goed:
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:29

Dit plantenrek heb ik vorige maand besteld en vorige week ontvangen:
Afbeelding
Was ivm het formaat (±50*60cm) met landvracht verzonden, al heb ik grotere pakketten via luchtvracht ontvangen.

En deze heb ik vandaag besteld:
Afbeelding
Die wordt ook met landvracht verzonden.

Verder zijn er nog 2 dikkere all season lazy dekbedden, 5 jurken, een sport/comfort beha, een sweater, waxstrips, een oplaadkabel en een usb-stekker onderweg.

Heb oa deze de afgelopen tijd ontvangen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze komt bij mij wel net op/over de knie, maar dat vind ik niet erg:
Afbeelding

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 00:29

TessaxQuincy schreef:
Hier de eerste keer dat een bestelling van mij niet optijd binnen komt. Zou tussen 16 en 23 juni komen maar komt vandaag niet binnen dus niet op tijd.
Had een storage box gekocht waar ik de garen voor m'n armbandjes in kan doen, die ik zelf knoop. Zodat ik het makkelijker mee kon nemen op vakantie. Maar helaas ik ga maandag op vakantie en het is nog niet binnen ;( Baal er wel echt van, normaal altijd alles op tijd binnen en bestel ik eens wanneer ik het echt nodig heb voor een bepaalde datum komt het niet optijd binnen. :') Had het ook wel verwacht want alle updates waren dit keer echt heel langzaam en zaten meerdere keren een paar dagen tussen terwijl ik normaal bijna wel elke dag een update krijg. (wel weer balen dat m'n zus een dag later een bestelling had gedaan en die gister al binnen is gekomen.) :

[ [url=m/taCVfz.webp]Afbeelding[/url] ]

En nog wat meer kleurtjes die ik nog niet had.

[ [url=m/B8EMfG.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ofAxSt.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn dochter had die storage box ook gekocht, die kwam binnen een een gewone plastic temu zak en was dus helemaal kapot. Hoop dat ze die van jou beter verpakken!