Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Nee, de BD heeft zeker niet alles op orde en is imo ook absoluut geen betrouwbare partner.
Ik neig naar VVD. Ik kan het niet vinden in de linkse partijen. De bedrijven in NL leeg pinnen is geen optie. Want wat ze lijken te vergeten dat die bedrijven óók werkgever zijn, en daarmee een heel, heel groot deel van Nederland aan het werk houden. Wat gebeurt er als je die bedrijven leeg pint? Of wegjaagt?
Ik ben het niet met alles van de VVD eens en ik heb ook de afgelopen jaren gezien. Maar ik vind hun programma to the point en concreet. Haalbaar, geen grote beloftes die niet haalbaar of betaalbaar blijken.
IMANDRA schreef:Je zet het neer als feit. Dat is het niet. Dat wordt dus rechtgezet. Je zou ook kunnen zeggen “oh, nou dan heb ik het verkeerd begrepen maar ik stem alsnog niet op deze partij”.
Snap niet zo goed waarom je zo in de verdediging schiet als anderen simpelweg iets rechtzetten.
@Ann: zendingsdrang? Ik heb nergens gesteld dat iedereen maar GL/PvdA moet stemmen. Je moet stemmen waar je zelf achter staat. Maar ongenuanceerde of foutieve informatie, ja, daar reageer ik op.
Cer schreef:ik zit te rekenen, maar iemand die 40.000 verdient betaalt nu 14.772 belasting en met het voorgestelde stelsel 13.000. Dus 1772 minder.
wat doe ik fout? (ik kan echt zo niet rekenen)
VuurVleugels schreef:Weet je... Een aantal van jullie staat zo hard op jullie achterste benen met hoe slecht en manipulerend GL/PvdA wel niet is qua hoe zij en hun volgers in de verkiezingen staan. Maar als ik alle bangmakende one-liners, nepnieuwsberichten en verkeerde interpretaties van berichten over GL/PvdA of links in z'n algemeenheid op een rij zou zetten zou ik óók uitkomen op honderden berichten. (Tien)duizenden als je social media ook meeneemt.
Naar één kant wijzen en die beschuldigen van oneerlijk campagne voeren en voorliegen is ongeveer net zo eerlijk als twee paarden in een weiland zetten en eentje ervan beschuldigen dat 'ie het weiland leeg eet. Totaal onzinnig, beide paarden eten! Net zoals dat links en rechts BEIDEN aan zendingsdrang, one-liners en bangmakerij doen.
Machie schreef:Cer schreef:ik zit te rekenen, maar iemand die 40.000 verdient betaalt nu 14.772 belasting en met het voorgestelde stelsel 13.000. Dus 1772 minder.
Niks. Ik denk dat veel mensen zeggen 'oh ik verdien 40.000 dus ik ga 40% belasting betalen'. Nee je gaat over de 1e 35.000 35% betalen, dan over de volgende 5000 40%.
Edit, zie hierboven. Iemand die dus niet begrepen heeft hoe het gaat werken volgens PvdA/GroenLinks.
Machie schreef:Cer schreef:ik zit te rekenen, maar iemand die 40.000 verdient betaalt nu 14.772 belasting en met het voorgestelde stelsel 13.000. Dus 1772 minder.
Niks. Ik denk dat veel mensen zeggen 'oh ik verdien 40.000 dus ik ga 40% belasting betalen'. Nee je gaat over de 1e 35.000 35% betalen, dan over de volgende 5000 40%.
Edit, zie hierboven. Iemand die dus niet begrepen heeft hoe het gaat werken volgens PvdA/GroenLinks.
Berdien schreef:Uit het andere topic, de zogenaamde belastingverlaging op inkomen van GL/PVDA:
Introductie zesschijvenstelsel (GL-PvdA_202)
GroenLinks-PvdA introduceert een zesschijvenstelsel voor personen onder de AOW-leeftijd:
Belastbaar inkomen Tarief
tot 25.000 euro 30%
25.000 – 35.000 euro 35%
35.000 – 45.000 euro 40%
45.000 – 65.000 euro 45%
65.000 – 150.000 euro 49,5%
vanaf 150.000 euro 60%
De schijfgrenzen van 65.000 euro en 150.000 euro worden tussen 2024 en 2028 bevroren, de
overige schijfgrenzen worden op reguliere wijze geïndexeerd. Voor personen boven de AOWleeftijd geldt in de eerste schijf van het zesschijvenstelsel een lager tarief, omdat zij in die
schijf - evenals in het huidige stelsel - geen AOW-premie betalen. Per saldo is dit een
lastenverlichting voor gezinnen van 5,0 mld euro
Voor de volledige plannen,
https://www.cpb.nl/sites/default/files/ ... s-PvdA.pdf
Voor de duidelijkheid, dit is het nu:
Belastingtarieven voor uw inkomen uit werk en woning
Dit zijn de percentages als u de AOW-leeftijd nog niet hebt bereikt:
Belastingschijf Belastbaar inkomen uit werk en woning Tarief
1 tot € 73.031 36,93%
2 vanaf € 73.031 49,50%
Dat betekent dat voor een heel groot deel in NL de belasting dus niet omlaag gaat, maar (fors) omhoog. En daar zijn ze níet eerlijk over. Vervolgens beschuldigen ze wel o.a. de VVD van liegen en niet eerlijk zijn. Nou...
Wintu schreef:VuurVleugels schreef:Weet je... Een aantal van jullie staat zo hard op jullie achterste benen met hoe slecht en manipulerend GL/PvdA wel niet is qua hoe zij en hun volgers in de verkiezingen staan. Maar als ik alle bangmakende one-liners, nepnieuwsberichten en verkeerde interpretaties van berichten over GL/PvdA of links in z'n algemeenheid op een rij zou zetten zou ik óók uitkomen op honderden berichten. (Tien)duizenden als je social media ook meeneemt.
Naar één kant wijzen en die beschuldigen van oneerlijk campagne voeren en voorliegen is ongeveer net zo eerlijk als twee paarden in een weiland zetten en eentje ervan beschuldigen dat 'ie het weiland leeg eet. Totaal onzinnig, beide paarden eten! Net zoals dat links en rechts BEIDEN aan zendingsdrang, one-liners en bangmakerij doen.
Stel je toch niet zo aan.
Wintu schreef:Dat doet Cer zelf ook niet, die rekent over de gehele 40.000 een tarief van 36.96 procent
Cer schreef:Wintu schreef:Dat doet Cer zelf ook niet, die rekent over de gehele 40.000 een tarief van 36.96 procent
ja dat klopt toch, want nu is het tot 73.031 toch 36.96% ?
ja ik weet ook niet hoe dat zit met al die boxen..
ik las wel dat het tarief op spaargeld een klap omhoog zou gaan dan, box 3 is dat.
Als het belastingvrije bedrag hetzelfde blijft, dan kan dat wel eens tegen gaan vallen...
Wintu schreef:Cer schreef:ik zit te rekenen, maar iemand die 40.000 verdient betaalt nu 14.772 belasting en met het voorgestelde stelsel 13.000. Dus 1772 minder.
Over 40.000 betaal je nu 36.93%
Bij GL/PVDA straks 40%
Wintu schreef:Cer schreef:
ja dat klopt toch, want nu is het tot 73.031 toch 36.96% ?
ja ik weet ook niet hoe dat zit met al die boxen..
ik las wel dat het tarief op spaargeld een klap omhoog zou gaan dan, box 3 is dat.
Als het belastingvrije bedrag hetzelfde blijft, dan kan dat wel eens tegen gaan vallen...
Ik zit even te kijken in mijn papieren, maar ik betaal over de eerste 35129 een tarief van 9.45% in schijf 1.
Als ik in het staatje van de GL/PVDA kijk gaat dat straks 30% worden