Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:39

IMANDRA schreef:
Eens. Scroll er gewoon voorbij, er zijn ook genoeg mensen die het wél graag lezen.

Ik denk dat het juist goed is dat de discussie openbaar gedaan wordt. Een tegengeluid voor zoveel populistisch en mijn inziens tegen het agressieve manier van discusseren is voor anderen heel zinvol om te lezen.

Teveel mensen die namelijk die berichten wel klakkeloos geloven.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:47

Loretta schreef:
Janneke2 schreef:
De pvv heeft er een handje van om de sociale paragraaf van de SP te jatten,
soms gewoon letterlijk overschrijven,
maar in de Kamer stemt men gewoon mee met de vvd en andere rechtse partijen.

Dat is al zoveel jaren zo. En nog steeds hebben PVV stemmers het nog niet door.

Ik lees hier onzin, ik ben geen pvv stemmer, maar volg dagelijks de debatten live en de gestemde moties.
Nou ik kan je vertellen ze stemmen nooit met de vvd mee :')

Dus wat hier verteld wordt is onzin.
Los van wat je van de pvv mag vinden .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:51

Janneke2 schreef:
En het boek van Omtzigt dat ook 'Nieuw Sociaal Contract' heet, ademt van A tot Z het christendemocratisch gedachtegoed.
Met bijvoorbeeld nadruk op op zijn Twents 'noaberschap', omkijken naar elkaar - en dat de overheid dat een beetje moet faciliteren.

Hoe moet je zoiets in beleid gieten?
Als mensen het vertikken om naar de ander om te zien dan blijven ze dat vertikken.
Het zijn mooie idealen, maar daar kun je geen beleid op maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:53

Benzz schreef:
IMANDRA schreef:
Eens. Scroll er gewoon voorbij, er zijn ook genoeg mensen die het wél graag lezen.

Ik denk dat het juist goed is dat de discussie openbaar gedaan wordt. Een tegengeluid voor zoveel populistisch en mijn inziens tegen het agressieve manier van discusseren is voor anderen heel zinvol om te lezen.

https://www.bnr.nl/podcast/factgurus/10 ... r-stikstof
Precies

Ligt de bouw stil door stikstofregels zoals timmermans beweert?

Nope timmermans kletsen uit zijn nek

https://www.bnr.nl/nieuws/bouw-woningma ... woningbouw
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 08-11-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:55

Fitzroy schreef:
listiglistje schreef:
Mag ik zeggen dat ik die ellenlange teksten en doordram discussies enorm irritant vind :o

Persoonlijk lees ik ze niet meer... paar pagina's terug al gestopt.

Maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt?
Er zijn momenteel zoveel problemen die aandacht verdienen en het onderwerp van dit topic verdwijnt zo...jammer!

Eens, het is nu wel duidelijk, Imandra, Applestar en Janneke.

Misschien kunnen jullie verder per PB zodat andere mensen ook nog wat kunnen zeggen?

Ik ben het hier ook mee eens... Het onderwerp is nu meer "wat ga jij stemmen en waarom" geworden in plaats van een topic met tips over hoe je een keuze kan maken. Ik las hierboven ergens de tip van partijpeiler.nl, die had ik zelf nog niet gevonden. Ingevuld en ik vond het handig dat je gelijk per stelling zag wat welke partij heeft gestemd!

8nnemiek

Benzz schreef:
IMANDRA schreef:

Dat ja :j
De complottheorieën van Applestar ben ik een paar pagina’s geleden al voorbij gescrolld, maar de posts van oa Imandra vind ik hartstikke interessant, en het is inderdaad gewoon belangrijk om zo’n nepnieuws te weerleggen met feiten.
Ik heb er zelf helaas niet de hele dag tijd voor, maar ben altijd blij dat er meer mensen zijn die daar niet van houden.

De rest van de berichten vind ik ook erg interessant. Zeker ook over Omtzigt, omdat het zo’n nieuwe partij is die duidelijk nog zoekende is naar waar ze precies wel en niet voor staan :+
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-11-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

AppleSter

MarlindeRooz schreef:
Zie mijn quotes. BBB gaat gewoon mee in de gestelde klimaatdoelen vanuit de EU.

Exact! Heb het even opgezocht, m’n man had het een en ander gearceerd in het partijprogramma van BBB

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:57

Dat ja :j
De complottheorieën van Applestar ben ik een paar pagina’s geleden al voorbij gescrolld, maar de posts van oa Imandra vind ik hartstikke interessant, en het is inderdaad gewoon belangrijk om zo’n nepnieuws te weerleggen met feiten.
Ik heb er zelf helaas niet de hele dag tijd voor, maar ben altijd blij dat er meer mensen zijn die daar niet van houden.[/quote]

Nepnieuws? Wie ben jij om te bepalen wat nepnieuws is? En het is AppleSter

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:59

AppleSter schreef:
MarlindeRooz schreef:
Zie mijn quotes. BBB gaat gewoon mee in de gestelde klimaatdoelen vanuit de EU.

Exact! Heb het even opgezocht, m’n man had het een en ander gearceerd in het partijprogramma van BBB

Toch beter leren lezen dan... En daar laat ik het betreft dat onderwerp bij...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:01

November108 schreef:
Ik las hierboven ergens de tip van partijpeiler.nl, die had ik zelf nog niet gevonden. Ingevuld en ik vond het handig dat je gelijk per stelling zag wat welke partij heeft gestemd!

Partijpeiler heb ik ook gedaan :j
Op zich een leuk idee, maar véél te veel vragen over asielzoekers en rusland, tegenover een of twee vragen per andere thema’s, waardoor je mening over asielzoekers en de oorlog in de uitslag automatisch veel zwaarder telt dan bv je mening over klimaat of sociale zekerheid.
Ik heb dus ruim de helft van de vragen weggeklikt :+ En uiteindelijk kwam PvdD bovenaan met 94% en PvdA/GL vlak erachter met 92%.. zoiets had ik ook wel verwacht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:02

DuoPenotti schreef:
AppleSter schreef:

Toch beter leren lezen dan... En daar laat ik het betreft dat onderwerp bij...

Als meerdere mensen het zeggen moet je misschien zelf beter leren lezen.

Heb het nota bene voor je vergroot.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:02

Benzz schreef:
IMANDRA schreef:

Populistisch? En “agressieve manier van discussiëren?” En “openbaar discussie voeren? Wat stuurde je mij gister per pb?

Dit:
Benzz schreef:
AppleSter schreef:
De extreem rijken en politici reizen of met privé/regeringsvliegtuig en hebben zoveel geld dat ze extra belastingen makkelijk kunnen betalen.

Daarom hoeft de gewone mens niet zoveel belasting te betalen.

Lijkt mij lastig Applester, als je zo ontevreden bent en in de hullie zullie modus zit.

Als we toch alles openbaar zouden moeten doen, past deze prima in het rijtje. Geen pb meer sturen dus met dit soort teksten!
Laatst bijgewerkt door Polly op 10-11-23 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: privé communicatie gezien, inmiddels aangegeven door verzender dat het niet als PB bedoeld was en dus mag blijven staan.

IMANDRA

Re: Tweede kamer verkiezingen, hoe maak jij je keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:05

Buiten dat ik de reactie niet zo erg vindt, is het volgens mij niet toegestaan om PBs zo openbaar te maken. Zou het weghalen als ik jou was ;).

Wbt nepnieuws, dat is prima te checken op basis van betrouwbare bronnen. Als je zo ver bent in de zgn. Fuik dat je die bronnen niet vertrouwd (bv een wetenschappelijk onderzoek, peer reviewed en herhaald) dan wordt het lastig dat te begrijpen, dat snap ik ook.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:05

Fitzroy schreef:
Eens, het is nu wel duidelijk, Imandra, Applestar en Janneke.

Misschien kunnen jullie verder per PB zodat andere mensen ook nog wat kunnen zeggen?
[/quote]

Ook eens. :) :j
'Het is nu wel mooi geweest met AppleSter.'

@Benzz: complimenten voor je takt!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:11

AppleSter schreef:
Als we toch alles openbaar zouden moeten doen, past deze prima in het rijtje. Geen pb meer sturen dus met dit soort teksten!

Was ook niet de bedoeling dat het een pb was, iets met geen bril op en op een kleine telefoon.

Excuses! Nogmaals het had openbaar moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 08-11-23 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:11

Sorry? Even hoor… “het is mooi geweest met Applester”? Wat bedoel je daarmee?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zou bedoelen dat een ander niets meer mag schrijven.. maar zo lees ik het wel..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:12

IMANDRA schreef:
Buiten dat ik de reactie niet zo erg vindt, is het volgens mij niet toegestaan om PBs zo openbaar te maken. Zou het weghalen als ik jou was ;).

Wbt nepnieuws, dat is prima te checken op basis van betrouwbare bronnen. Als je zo ver bent in de zgn. Fuik dat je die bronnen niet vertrouwd (bv een wetenschappelijk onderzoek, peer reviewed en herhaald) dan wordt het lastig dat te begrijpen, dat snap ik ook.

Ik was eerst niet van plan dit openbaar te zetten, maar in dit geval word ik neergezet als agressief door de persoon in kwestie en geeft ze/hij (?) aan dat alles openbaar besproken zou moeten worden.
Dat vond ik nogal hypocriet met dit kinderachtige berichtje in mijn pb. Omdat Benzz zelf aangeeft alles openbaar te willen heb ik besloten de 2 regels die hij/zij mij ongevraagd stuurde dan ook maar even te plaatsen.
Als het niet mag haal ik het weg; maar vragen om openbaar en mij als agressief neerzetten terwijl je zelf zo’n kinderachtige pb stuurt… Dan vraag je er naar mijn beleving om.

Oh, gelukkig Benzz, het was bedoeld als openbaar. Dan mag mijn bericht dus gewoon blijven staan!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:13

Benzz schreef:
AppleSter schreef:

Was ook niet de bedoeling dat het een pb was, iets met geen bril op en op een kleine telefoon.

V Excuses! Nogmaals het had openbaar moeten zijn.

+:)+

DuoPenotti

@marlinde als je alleen kleine gedeeltes quote wel. Die ik quote komen uit hetzelfde partij programma maar zijn niet belangrijk of zo?

Maar nogmaals ik ga er niet verder op door.
Als mensen niet verder willen lezen is dat hun probleem niet het mijne.

Benzz

AppleSter schreef:
Oh, gelukkig Benzz, het was bedoeld als openbaar. Dan mag mijn bericht dus gewoon blijven staan!

Kan gewoon blijven staan!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:14

Cer schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zou bedoelen dat een ander niets meer mag schrijven.. maar zo lees ik het wel..

Ik ben heel benieuwd!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:16

8nnemiek schreef:
Partijpeiler heb ik ook gedaan :j
Op zich een leuk idee, maar véél te veel vragen over asielzoekers en rusland, tegenover een of twee vragen per andere thema’s, waardoor je mening over asielzoekers en de oorlog in de uitslag automatisch veel zwaarder telt dan bv je mening over klimaat of sociale zekerheid.
Ik heb dus ruim de helft van de vragen weggeklikt :+ En uiteindelijk kwam PvdD bovenaan met 94% en PvdA/GL vlak erachter met 92%.. zoiets had ik ook wel verwacht.

Ik vind dat met de meeste peilers en keuzesites eigenlijk wel.. of er staat geen uitleg bij, of het gaat over hele vreemde onderwerpen.. de laatste die ik deed had ik PVV en Denk op een gedeelde plek bovenaan… #hoedan :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:18

Cer schreef:

Als Applestar nu eens gewoon goed onderbouwde berichten zou plaatsen en niet op de man speelt, en niet steeds hetzelfde blijft herhalen zonder in te gaan op de reacties van anderen, dan was er niks aan de hand..
Maar met zo’n kinderachtige manier van reageren, daar ga ik mijn tijd ook niet meer aan verspillen.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:18

IMANDRA schreef:

Het ingewikkelde is dat “nepnieuws” erg selectief is tegenwoordig. Er zijn ruim voldoende “experts” (wetenschappers, hoogleraren, etc) die niet gehoord worden. Wetenschap is niet een eenzijdig vaststaand feit, maar zo wordt het op het moment wel gebracht door de politiek en de media.

Wat zijn betrouwbare bronnen? Is dat de NPO, bepaalde kranten of iets anders? Dat ligt best ingewikkeld in deze rare tijden. Bronnen die de 1 als betrouwbaar ervaart hoeven voor de ander dat helemaal niet te zijn. De waarheid is sowieso geen vaststaand feit, er zijn altijd meerdere kanten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:19

Cer schreef:
Ik vind dat met de meeste peilers en keuzesites eigenlijk wel.. of er staat geen uitleg bij, of het gaat over hele vreemde onderwerpen.. de laatste die ik deed had ik PVV en Denk op een gedeelde plek bovenaan… #hoedan :')

Ja dat dus inderdaad! Dé ideale site ben ik nog niet tegengekomen.