Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:Maar zolang die nog op bijna ieders bord liggen ‘s avonds en we weet ik veel hoeveel dieren fokken om zelf af te maken, is dat argument toch niet serieus te nemen?
anjali schreef:8nnemiek schreef:Het aparte vind ik bij deze reactie, die je natuurlijk heel vaak leest, dat die meestal afkomstig is van mensen die ‘s avonds zonder problemen een stuk schapenvlees op hun bord hebben liggen.
Natuurlijk is het triest als er vee wordt aangevallen. Ik denk niet dat er ook maar een iemand is die daar blij mee is.
Maar wolven hebben zeker ook nut in de natuur. In Nederland natuurlijk wat minder dan in the middle of nowhere, maar ook hier lopen er zat dieren rond die niemand tot last zijn en alleen het teveel aan wild opeten, de oude en zieke dieren opruimen.. Ik zie liever dat een schuwe wolf op de veluwe dat doet dan een jager.
Waarom moet het altijd zo zwart-wit? Er is een groot grijs gebied tussen alle wolven weg of alles beschermen en ons vee laten aanvallen.
Nederland is klein en heel dicht overbevolkt zoals bijna iedereen wel weet. Er is vrijwel geen echte wilde natuur. Op de Veluwe schijnen werkelijk alle moeflons al opgegeten te zijn. En de wolven planten zich flink voort en moeten eten.Logisch dat ze dan onze weidedieren komen verslinden. dit kan zo niet verder. In Nederland kunnen wolven alleen in een dierentuin net zoals leeuwen en tijgers.Ook mooie dieren maar die laat je toch ook niet hier vrij rondlopen en overal pakken wat ze willen?
rien10 schreef:Dat je de discussie overdreven vind, snap ik niet. Voor alles is een eerste keer, dit gaat vaker voorkomen. Hoe vaak moet dit volgens jou gaan voorkomen voordat de discussie relevant wordt?
lies schreef:Zoveel wolven gaan er niet komen. Ze zijn niet voor niets in Nederland aangekomen, er is geen plek meer in Duitsland. Ze verdedigen ‘hun’ grond en dulden niet meer wolven. Ik begreep dat wat we nu hebben, ook wel zo’n beetje de max is van wat hier zal blijven. De rest zal doortrekken.
lies schreef:rien10 schreef:Dat je de discussie overdreven vind, snap ik niet. Voor alles is een eerste keer, dit gaat vaker voorkomen. Hoe vaak moet dit volgens jou gaan voorkomen voordat de discussie relevant wordt?
Dat dit nu 1 keer is gebeurd, zegt toch niet dat het nu vaker gaat gebeuren? De wolf is al 5 jaar terug in Nederland. 1 keer nu heeft ie een mens aangevallen in een bedreigende situatie (ja, de mens voelde zich ook bedreigd, volkomen logisch, maar niet relevant voor zo’n wolf, aangezien die dat niet zo ziet). Het is niet zo dat de wolf (die nu dood is) aan zijn familie gaat vertellen dat zo’n arm ook best een goede smaak heeft.
Winged; humaan slachten? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Heb je wel eens gezien hoe varkens worden gedood? Ik denk dat je nooit meer varken eet als je dat gezien hebt.
Winged schreef:er zit nogal een verschil tussen humaan slachten en een uit elkaar getrokken dier dat nog leeft terwijl vriendin wolf nog een maatje pakt. En die vervolgens laat liggen in pijn. Voor de lol. Als een wolf 1 dier pakt, doodmaakt en het opeet. is het anders. Maar de meeste wolven zijn gewoon moordmachines.
Shadow0 schreef:Het beschermen van dieren en het beschermen van 'partner en kinderen' zijn dus niet hetzelfde. Wolven jagen niet op mensen. Deze wolf viel niet zomaar een mens aan. Het is niet terecht om te doen alsof dat allemaal hetzelfde is.
Shadow0 schreef:Winged schreef:er zit nogal een verschil tussen humaan slachten en een uit elkaar getrokken dier dat nog leeft terwijl vriendin wolf nog een maatje pakt. En die vervolgens laat liggen in pijn. Voor de lol. Als een wolf 1 dier pakt, doodmaakt en het opeet. is het anders. Maar de meeste wolven zijn gewoon moordmachines.
We hebben als mensheid, en zeker ook als Nederland, *echt* geen recht van spreken. Wij doden zoveel dieren meer dan we nodig hebben om te eten. Wij hebben manieren van wreedheid waar een wolf niet aan kan tippen op een schaal waar de wolf al helemaal nooit aan kan tippen.
Winged schreef:lies schreef:Maar zolang die nog op bijna ieders bord liggen ‘s avonds en we weet ik veel hoeveel dieren fokken om zelf af te maken, is dat argument toch niet serieus te nemen?
er zit nogal een verschil tussen humaan slachten en een uit elkaar getrokken dier dat nog leeft terwijl vriendin wolf nog een maatje pakt. En die vervolgens laat liggen in pijn. Voor de lol. Als een wolf 1 dier pakt, doodmaakt en het opeet. is het anders. Maar de meeste wolven zijn gewoon moordmachines.
Koper schreef:lies schreef:Het is niet zo dat de wolf (die nu dood is) aan zijn familie gaat vertellen dat zo’n arm ook best een goede smaak heeft.
Het lijkt me alleen ook niet helemaal denkbeeldig dat zo'n wolf het dan niet vertelt maar wel een keer voordoet aan z'n roedel.
Shadow0 schreef:Maar het is wel relevant voor hoe we er tegenaan kijken. Er worden namelijk ook kinderen gedood door honden en door paarden. Die totaal verbieden dan? Lijkt mij niet, want er zit een situatie omheen.