Sizzle schreef:Geen problemen maken die er eigenlijk niet zijn.
De mens kan naar de maan, dan kan een afwasbaar meetbakje heus ook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herr_balou schreef:Er wordt door wetenschappers gewerkt aan bacteriën die plastic omzetten naar organische stoffen. Wie vind dat een goed idee?
Voor de mensen die dat een goed idee vinden, kijk even naar de spullen in je huis en ook maar de constructie van je huis en vraag je dan af hoe je die bacteriën buiten zou kunnen houden... En bedenk ook dat bacteriën vaak weinig moeite hebben zich aan te passen aan nieuwe omstandigheden...
Ik ben zo blij dat ik - hopelijk - maximaal nog 25 jaar leef én geen kinderen heb.
Sizzle schreef:Dan neem je een metalen versie of andere vorm van afwasbaar bakje als meetinstrument als dat handiger is.
Geen problemen maken die er eigenlijk niet zijn.
De mens kan naar de maan, dan kan een afwasbaar meetbakje heus ook.
Mariska_28 schreef:Maar zijn de alternatieven dan echt zoveel beter?
Mijnen en metaalbedrijven zijn nou niet echt toonbeeld van groen zeg maar..
Citaat:En hoe milieuvriendelijk zijn bamboe kwekerijen? Of monocultuur maisvelden?
Citaat:En dan nog het gas, water en zeep gebruik om de bakjes schoon te maken.
Is dit nou echt zoveel beter dan een plastic bakje/ zakje dat gerecycled wordt tot bijvoorbeeld een duurzame weidepaal (dat op zijn buurt weer hardhout kap scheelt)?
MyWishMax schreef:Ik wil geen puntzak alsjeblieftMaar eigen bakje meenemen geen probleem! Neem ik zelfs een kleinere mee zonder minder te betalen zodat we ook geen voedsel verspillen! En saus los zodat de patat er niet in ligt.
Tancreda4 schreef:Het is niet vanaf zaterdag. Net bij de Mac ook al toeslag. Voor drinken heb je een alternatief - statiegeld bekers - maar voor frietsaus niet en daar moet de consument nu toeslag op betalen omdat de Mac 't zo nodig in kleine cubs wilt verkopen ipv direct uit een machine erop te doen. Ergens vind ik dat wel krom.
Tancreda4 schreef:Het is niet vanaf zaterdag. Net bij de Mac ook al toeslag. Voor drinken heb je een alternatief - statiegeld bekers - maar voor frietsaus niet en daar moet de consument nu toeslag op betalen omdat de Mac 't zo nodig in kleine cubs wilt verkopen ipv direct uit een machine erop te doen. Ergens vind ik dat wel krom.
Spenk schreef:Tancreda4 schreef:Het is niet vanaf zaterdag. Net bij de Mac ook al toeslag. Voor drinken heb je een alternatief - statiegeld bekers - maar voor frietsaus niet en daar moet de consument nu toeslag op betalen omdat de Mac 't zo nodig in kleine cubs wilt verkopen ipv direct uit een machine erop te doen. Ergens vind ik dat wel krom.
Tja alternatief is om niet naar de Mac te gaanof structureel geen saus te nemen. Dan gaat er vanzelf daar een belletje rinkelen.
speurneusc schreef:Charaz schreef:De Mad sauce is toch nagenoeg hetzelfde?
wij vinden van niet, heb er veel geprobeerd
Telpeva schreef:In andere landen hebben ze in ketens zoals de Mac een aparte balie, met sausjes in dispensers + losse bakjes, die de klanten dan zelf kunnen vullen. Het zou mij niet verbazen als dit dan tzt ook naar Nederland zou komen, ik zou het ook verspilling vinden als ze de huidige voorraad van die sausjes in plastic niet eerst op zouden maken.
Plaatje van google als voorbeeldje.
[ Afbeelding ]
Telpeva schreef:In andere landen hebben ze in ketens zoals de Mac een aparte balie, met sausjes in dispensers + losse bakjes, die de klanten dan zelf kunnen vullen. Het zou mij niet verbazen als dit dan tzt ook naar Nederland zou komen, ik zou het ook verspilling vinden als ze de huidige voorraad van die sausjes in plastic niet eerst op zouden maken.
Plaatje van google als voorbeeldje.
[ Afbeelding ]