secricible schreef:Ik snap niet hoe je begrip kan hebben enerzijds en anderzijds het vergelijkt met verkrachting en vindt dat het strafbaar moet zijn.
Kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen. Zal mijn beperkte brein wel zijn dan
"Strafbaar" en de categorie aangeklaagd worden en vervolgen of wat ik hier ook langs zag komen voor sprongen is wel even iets anders dan wat ik zeg hè. Ik heb het over "op de vingers tikken". Van joh hee, dit is niet de bedoeling.
En dan natuurlijk niet dat je vol op iemand springt die het uit stress of onzekerheid deed.
Maar ik denk dat je er veilig vanuit kan gaan dat er ook mensen zijn die een DNR zien, beseffen wat het betekent (uiteraard hoort dat er ook bij, heb ik ook wel benoemd 1 of meerdere keren volgens mij maar dat spreekt voor zich) maar dan toch de bewuste keuze maken om door te gaan omdat dat voor henzelf beter voelt. Niet vanwege de situatie, niet door de stress, maar door hun eigen levensovertuiging.
En dàt vind ik wel fout.
Maargoed. Al met al denk ik dat we het in principe best wel met elkaar eens zijn.
Intentie om te stoppen bij het zien van een DNR. Begrip ervoor als het niet lukt.
Alleen vinden sommigen het zoals het lijkt geen enkel probleem als het niet lukt, en anderen hebben er begrip voor, maar vinden het wel onethisch jegens het slachtoffer dat er doorgegaan werd. En zouden wellicht wel een beweging willen zien in het makkelijker maken voor de hulpverleners om daadwerkelijk te kunnen stoppen bij het zien van de DNR.
Misschien kunnen degenen die vooral hameren op "het is altijd goed" daar ook wel de zin van inzien als de emoties een beetje zakken.