Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Aaah, deze is wel heel zoet, met Beertje Paddington en één van haar geliefde Corgi's
Eulogy schreef:In mijn ervaring zijn het vooral toeristen/buitenlanders die er zo mee bezig zijn. Er zijn juist best wat mensen behoorlijk cynisch over het hele koningshuis, zeker na de hele Prince Andrew affaire.
Citaat:Philip came to me today,
and said it was time to go.
I looked at him and smiled,
as I whispered that "I know"
I then turned and looked behind me,
and seen I was asleep.
All my family were around me,
and I could hear them weep.
I gently touched each shoulder,
with Philip by my side.
Then I turned away and walked,
with my angel guide.
Philip held my hand,
as he lead the way,
to a world where Kings and Queens
are Monarchs every day.
I was given a crown to wear
or a Halo known by some.
The difference is up here,
they are worn by everyone.
I felt a sense of peace,
my reign had seen its end.
70 years I had served my Country,
as the peoples friend.
Thank you for the years,
for all your time and love.
Now I am one of two again,
in our Palace up above.
Credit unknown
Karin schreef:Cayenne schreef:Aaah, deze is wel heel zoet, met Beertje Paddington en één van haar geliefde Corgi's
Ik had net het filmpje met Paddington Bear onder de knop (opgenomen voor haar 70-jarig jubileum):
[ Video ]
Van Paddington Bear leerde ik als peuter mijn allereerste Engelse volzin: 'Please look after this bear, thank you'. Hier zitten toch wel twee Britse iconen aan de thee...
Citaat:De kranten schrijven dat het filmpje in Windsor Castle is opgenomen en dat Elizabeth er een halve dag mee zoet was. In een persbericht laat Buckingham Palace weten dat ‘de kans om een beroemde beer op de thee te hebben, te leuk was om voorbij te laten gaan’. De koningin wilde graag meewerken aan het filmpje. ‘Ze staat bekend om haar gevoel voor humor.’
Rosie Alison, die namens Heyday Films betrokken was bij het project, vertelt The Sunday Telegraph dat het hele team gegrepen was door de humor en de warmte van Elizabeth. ,,Ze stelde ons allemaal op ons gemak. Het mogen vastleggen van deze bijzondere ontmoeting was een voorrecht.”
_San87_ schreef:Citaat:Philip came to me today,
and said it was time to go.
I looked at him and smiled,
as I whispered that "I know"
I then turned and looked behind me,
and seen I was asleep.
All my family were around me,
and I could hear them weep.
I gently touched each shoulder,
with Philip by my side.
Then I turned away and walked,
with my angel guide.
Philip held my hand,
as he lead the way,
to a world where Kings and Queens
are Monarchs every day.
I was given a crown to wear
or a Halo known by some.
The difference is up here,
they are worn by everyone.
I felt a sense of peace,
my reign had seen its end.
70 years I had served my Country,
as the peoples friend.
Thank you for the years,
for all your time and love.
Now I am one of two again,
in our Palace up above.
Credit unknown
Kwam deze tegen op Facebook.
friezenfan2 schreef:Net voordat de bbc wisselde van broadcast kwam Harry aan in een normale auto met 1 ietsje dikkere auto achter hem aan. Niets beveiliging van de Crown. Uit eigen zak betaald. Hij mag dan geen actief lid meer zijn van de koninklijke familie toch was dat zijn oma. Zonde dat dit zo moet. Vooral op het moment dat de leider van het land overlijdt en alle ogen daarop zijn gericht.
Karin schreef:Ik zit nu de docu Elizabeth: The Unseen Queen te kijken.
Ergens op 17:00 zie je Elizabeth en haar zusje Margaret als kinderen in de Schotse heuvels. Ze vertelt daarbij: 'Balmoral is een plek waar je altijd naar uitkijkt.' Een mooie gedachte dat ze daar heeft mogen overlijden. Ik hoop dat Harry nog op tijd was
Karin schreef:Ik zit nu de docu Elizabeth: The Unseen Queen te kijken.
Ergens op 17:00 zie je Elizabeth en haar zusje Margaret als kinderen in de Schotse heuvels. Ze vertelt daarbij: 'Balmoral is een plek waar je altijd naar uitkijkt.' Een mooie gedachte dat ze daar heeft mogen overlijden. Ik hoop dat Harry nog op tijd was