Phonix schreef:Ik kom zelf uit Noorwegen, dus dan valt die land voor je af denk ik. Meerderen van mij vriendinnen hebben abortus gedaan omdat ze kon en wilde niet kinderen op die leeftijd. Later hebben ze wel kinderen gekregen die allemaal liefdevol opgroeit.
Overigens vind ík dat er een fundamenteel verschil zit tussen abortus als anticonceptie en een uitzonderlijke medische ingreep wanneer anticonceptie en morning after niet gewerkt hebben.
Opvoeding, educatie en laagdrempelige beschikbaarheid van anticonceptie zijn het stréven; niet recht op abortus; dat is imo een noodoplossing.
Maar goed, dat is ook een glijdende schaal.
Citaat:Ik snap überhaupt niet zo goed waarom jij denkt dat jij en jouw gemeenschap kan beslissen over mijn keuzes en lichaam. Ik bemoei me ook niet met jouw religie.
Oeps.
Dat geldt met vaccineren en het beperken van de huwelijksmogelijkheden om er twee te noemen net zo goed.
Zoals ik net aanstip is het in Ierland met echtscheiden nog steeds een zeer relatieve ´vrijheid´ en het gelijke sex huwelijk nog niet geregeld! Dat is EU