Mars schreef:Verootjoo: het doodmaken van zo iemand heeft wel degelijk een preventief effect, namelijk dat deze persoon nooit meer hetzelfde met een ander kind kan uithalen.
Die persoon wel ja, maar het effect op alle andere personen met dezelfde afwezigheid van gevoelens van empathie en de familie daarvan is nog meer schaamte en minder openheid en dus minder hulp voor andere mensen met dezelfde problematiek.
Citaat:
Mensen vinden dat die lieverd van een Jos B een tweede kans mag krijgen in de maatschappij na het uitzitten van zijn straf. Maar waar zo’n monsterlijk persoon dan moet gaan wonen en hoe er toezicht op ze gehouden moet worden (en of dat wel mag want die schat verdient toch ook privacy?) daar heb ik nog niemand over gehoord.
Daarom verdient zo iemand imo dus geen tweede kans in de maatschappij. Niet alleen omdat ik hem zelf niet als buurman wil maar dat ik het een ander ook niet gun. Of ook maar de gok zou nemen dat ie weer een kind grijpt.
Er is niemand die de daders een lieverd vindt... En zo iemand kan wonen in de langdurige penitentiaire inrichting/forensische GGZ. En ja, daar is altijd toezicht omdat de kans op recidief hoog is. Er wonen namelijk best veel mensen met deze problematiek voor de rest van hun leven op een gesloten afdeling. Er zijn zat mogelijkheden om die mensen niet meer vrij op straat te krijgen. Het gaat echter af en toe fout, en ja, dat is verwijtbaar, en ja, er gaat hopelijk zeker onderzocht worden hoe dit niet meer gaat gebeuren.
Ik weet overigens niet of Jos B hierna doodleuk op straat staat hoor, na die 16 jaar. In die 16 jaar wordt er namelijk onderzocht hoe groot de kans op recidief is. Er wordt niemand 16 jaar vast gegooid, en daarna los gelaten zonder enige vorm van onderzoek.
Michael P kan ook fluiten naar zijn volgende kansen op vrijlating en ik denk deze Donny ook. Die gaan de rest van hun leven op een gesloten afdeling wonen. (maar goed, dat onderzoeken de professionals)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-06-22 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt