Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Met een glas wijn op TV, daar begint het natuurlijk al mee. Is dat normaal?
Helaas is aangifte doen niet zo eenvoudig. Soms wordt een poging tot aangifte niets omdat 'er geen getuigen waren, alleen de dader en slachtoffer'. En ook dat is Nederland en ook dat is Nederland in de metoo-tijd. Het lijkt mij dat er veelal geen getuigen zijn bij verkrachting. En als je dan niet minderjarig bent kan het in Nederland ook nog zo zijn dat het geen spoed heeft omdat de vrouw niet direct wat heeft en dan moet je zo een maand wachten voordat er überhaupt TIJD is om aangifte te doen. Die dan uiteindelijk niet als aangifte opgenomen wordt wegens geen getuigen. Zelfs een whatsapp-bericht waarin de dader later toegeeft het gedaan te hebben geldt niet.
germie schreef:Met een glas wijn op TV, daar begint het natuurlijk al mee. Is dat normaal?
Helaas is aangifte doen niet zo eenvoudig. Soms wordt een poging tot aangifte niets omdat 'er geen getuigen waren, alleen de dader en slachtoffer'. En ook dat is Nederland en ook dat is Nederland in de metoo-tijd. Het lijkt mij dat er veelal geen getuigen zijn bij verkrachting. En als je dan niet minderjarig bent kan het in Nederland ook nog zo zijn dat het geen spoed heeft omdat de vrouw niet direct wat heeft en dan moet je zo een maand wachten voordat er überhaupt TIJD is om aangifte te doen. Die dan uiteindelijk niet als aangifte opgenomen wordt wegens geen getuigen. Zelfs een whatsapp-bericht waarin de dader later toegeeft het gedaan te hebben geldt niet.
Dieuwke_ schreef:Het OM gaat een onderzoek instellen, ik hoop zo dat er een naar staartje voor Johan aan zit.
https://www.nu.nl/media/6197723/openbaa ... oeken.html
Elisa2 schreef:germie schreef:Met een glas wijn op TV, daar begint het natuurlijk al mee. Is dat normaal?
En dan heb je ook nog allemaal mensen die roepen dat ze het om aandacht doen, en om mannen een loer te draaien, om geld en dat er geen bewijs is..zucht. Ja er is nog een hele lange weg te gaan op dit gebied.
Dieuwke_ schreef:Het OM gaat een onderzoek instellen, ik hoop zo dat er een naar staartje voor Johan aan zit.
Mars schreef:Al is het stoere praat, verkrachtingen zijn geen stoere verhalen noch iets om grappen over te maken. En we hebben nog een lange weg te gaan dat de anderen aan die tafel stom mee zitten te lachen ipv er iets van te zeggen.
Elisa2 schreef:Wat ik het ergste vind is dat het zo normaal lijkt te zijn voor sommige mensen(ja oke mannen, maar ik wilde eigenlijk niet generaliseren) om zulke dingen te doen en er dan ook om te lachen. Sommige mensen hebben zo'n veknipt beeld van vrouwen en sexualiteit dat ze of denken dat een vrouw het lekker vind om vanalles in haar ... te krijgen, of het lijkt een soort sadisme te zijn om iemand pijn te doen.
MyWishMax schreef:Wat ik begreep is dat het 1e gesprek bij de politie ook een informatief gesprek is en nog niks gedaan wordt qua aangifte. Dat was pas geleden in het nieuws. Dan moet je als slachtoffer dus na dat 1e gesprek ook maar weer durven en willen.
Ik heb het nooit gedaan, vanwege die schaamte en dat je vaak in omgeving hoorde dat het eigen schuld was van slachtoffers.