Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Oorlog in Ukraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:14

Ik vind het toch wel heel heftig dat de bankpassen zijn geblokkeerd...
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Cyberaanvallen zijn momenteel voornamelijk Ddos aanvallen of vergelijkbaar, die kun je alleen rerouten, daar is Nederland heel goed in.

Energieinstallaties en waterzuiveringsinstallaties e.d. zijn niet makkelijk plat te leggen, dat zijn allemaal gesloten systemen.

Sunnda

Nanne schreef:
Cyberaanvallen worden ook al de hele dag uitgevoerd op Oekraïne

Duitsland heeft vanmiddag ook al aangegeven hun cybersecurity drastisch op te schalen.

We weten allemaal dan hoe dit voor nederland afloopt. :') Nederland en cybersecurity..
(Sorry even een geintje tussendoor)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:15

Gelukkig zijn de buurlanden van Oekraïne bereidt de mensen op te vangen, wat voor sommige van die landen wel uitzonderlijk is gezien hun immigrantenbeleid.

Het is zoals ik al eerder schreef in en intriest dat we anno 2022 blijkbaar nog steeds niet voldoende geëvolueerd zijn om dit fatsoenlijk op te lossen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:16

Sunnda schreef:
Nanne schreef:
Cyberaanvallen worden ook al de hele dag uitgevoerd op Oekraïne

Duitsland heeft vanmiddag ook al aangegeven hun cybersecurity drastisch op te schalen.

We weten allemaal dan hoe dit voor nederland afloopt. :') Nederland en cybersecurity..
(Sorry even een geintje tussendoor)

Ze lekken enkel je gegevens, verder is alles bien! Great succes! :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:16

Immigratie is niet vergelijkbaar met wat er nu gebeurt, natuurlijk. Oekraïeners willen zich niet elders vestigen, die vluchten voor hun leven en keren terug zodra dat kan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:17

Nanne schreef:
Gelukkig zijn de buurlanden van Oekraïne bereidt de mensen op te vangen, wat voor sommige van die landen wel uitzonderlijk is gezien hun immigrantenbeleid.

Het is zoals ik al eerder schreef in en intriest dat we anno 2022 blijkbaar nog steeds niet voldoende geëvolueerd zijn om dit fatsoenlijk op te lossen.

Mensen vanuit een vergelijkbare cultuur is makkelijker te handelen dan vanuit een botsende cultuur. Dat hebben ze in Oost Europa wel goed begrepen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:17

elnienjo schreef:
Nanne schreef:

Mensen vanuit een vergelijkbare cultuur is makkelijker te handelen dan vanuit een botsende cultuur. Dat hebben ze in Oost Europa wel goed begrepen.

En dit, natuurlijk :j.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:19

Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste of hij verder zal gaan. Ik vermoed dat dit puur machtsvertoon is. Laten zien aan Amerika en Europa dat ie niet bang is.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben er glad niet gerust op. Imo is Poetin volledig de weg kwijt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:20

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste of hij verder zal gaan. Ik vermoed dat dit puur machtsvertoon is. Laten zien aan Amerika en Europa dat ie niet bang is.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben er glad niet gerust op. Imo is Poetin volledig de weg kwijt.

De Amerikanen denken iig van wel.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:21

Denk jullie dat Nederland sancties op gaat leggen? Geen Russische vluchten, geld stoppen en zo voort?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:22

pien_2010 schreef:
Citaat:

Oh, maar dat is ie sowieso :')
Daar heb ik zelf ook geen twijfel over, ik geloof oprecht dat deze man zo paranoïde is dat hij rare beslissingen neemt.

En idd San87, ik ben blij dat deze mensen ergens terecht kunnen. Kan mij, gelukkig, niet voorstellen dat die nu ervaren. -O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:27

Kabayo schreef:
Ik vind het toch wel heel heftig dat de bankpassen zijn geblokkeerd...
[ [url=m/sIJsir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er vertelde toch ook een NL ondernemer in Rusland dat ze vandaag nog zoveel mogelijk geld afhaalden en personeel betaalden, omdat dat morgen waarschijnlijk al niet meer zou lukken?
En dat het russische bankpersoneel vooraan stond in de rijen..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:28

Kuggur schreef:
HorseTimeXL schreef:
Bah ik wordt er echt bang van. Ik kan me zo opvreten. Vooral het niet te weten wat er gaat gebeuren. Met de economie met de toekomst etc. Wie zegt dat Poetin Europa er niet bij wil. Hitler begon ook met een landje en nam zo de rest...

De landen die Hitler aanviel hadden geen kernwapens....

Wij wel? (Geen flauw idee hoor)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:29

Nanne schreef:
pien_2010 schreef:

Oh, maar dat is ie sowieso :')
Daar heb ik zelf ook geen twijfel over, ik geloof oprecht dat deze man zo paranoïde is dat hij rare beslissingen neemt.

En idd San87, ik ben blij dat deze mensen ergens terecht kunnen. Kan mij, gelukkig, niet voorstellen dat die nu ervaren. -O-

Ik ook niet. Ik ken de verhalen van mijn grootouders natuurlijk (beide de oorlog meegemaakt), dus ik heb wel een idee, maar echt weten, gelukkig niet :\.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:30

HorseTimeXL schreef:
Kuggur schreef:

De landen die Hitler aanviel hadden geen kernwapens....

Wij wel? (Geen flauw idee hoor)

Toen niet, nu wel, in Volkel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:32

Wij hebben vrij veel kennissen en vrienden die in de jaren 90 als tiener uit Bosnie en Servie gevlucht zijn. Voor hen is dat gevoel nog heel vers ben ik bang. Die ervaren dat gevoel mogenlijk opnieuw.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:34

Wat denken de Amerikanen van wel San? Dat hij wel verder gaat of dat het blijft bij de Oekraïne?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:34

Sansevieria schreef:
Er vertelde toch ook een NL ondernemer in Rusland dat ze vandaag nog zoveel mogelijk geld afhaalden en personeel betaalden, omdat dat morgen waarschijnlijk al niet meer zou lukken?
En dat het russische bankpersoneel vooraan stond in de rijen..

tja, dat bankpersoneel heeft dezelfde problemen als de rest van de burgers, ik zie niet in waarom die niet in de rij mogen staan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:37

pien_2010 schreef:
Wat denken de Amerikanen van wel San? Dat hij wel verder gaat of dat het blijft bij de Oekraïne?

Van wat ik uit het gebrabbel kon opmaken, denken de Amerikanen dat hij verder gaat, idd.

Maar wel een sidenote, ik kon niet alles goed verstaan, dus ik kan het verkeerd begrepen hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:41

_San87_ schreef:
pien_2010 schreef:

Van wat ik uit het gebrabbel kon opmaken, denken de Amerikanen dat hij verder gaat, idd.

Maar wel een sidenote, ik kon niet alles goed verstaan, dus ik kan het verkeerd begrepen hebben.

Een journalist uit de zaal vroeg hem of hij dacht dat Poetin verder zou gaan. Zijn antwoord daarop was ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:43

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

Een journalist uit de zaal vroeg hem of hij dacht dat Poetin verder zou gaan. Zijn antwoord daarop was ja.

Ja, zo verstond ik het ook. Er ligt een nogal luid snurkende hond naast me, soms vallen woorden weg :)). Naast dat er, vind ik, niet altijd even duidelijk gesproken wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:44

OK bedankt. Dat denk ik ook helaas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:48

Citaat:
Oekraïne – Rusland en het effect op de gasprijzen
Het gewapende conflict tussen Oekraïne en Rusland heeft de situatie op de energiemarkt laten escaleren. Nu Duitsland de goedkeuring van de nieuwe Nord Stream 2 gaspijpleiding opschort, lijkt er geen rem meer op de stijging van gasprijzen.

Als Duitsland dit tegenhoud, maar wel leuk ons gas koopt? Thnx Rutte

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:09

en dan te hopen dat we ontzien worden, want Rotterdamse haven zal aankomst punt worden/zijn voor oa Amerika om EU binnen te komen. Russen zullen dat vast willen saboteren, in de Oekraïne hebben ze het al voor elkaar, landing plaatsen buitenlandse legers zijn al gebombardeerd