Ja jeetje, welke dokter wil nou een kind om het leven brengen dat prima geboren kan worden... ik denk dat het wel goed is dat er een bepaalde leeftijd is, waarop moeder nog steeds baas is over eigen lijf, maar het kindje ook rechten krijgt. En moeder wel het recht heeft op hulp bij het afbreken van de zwangerschap / verwijderen van het kindje uit haar lijf, maar dat het vanaf week zoveel dan alleen nog maar mag door een opgewekte bevalling of keizersnede, zodat het kindje een kans heeft om te overleven
Ik vind iets van een bedenktijd bij een normale abortus wel goed eigenlijk

Het lijkt mij niet goed als iemand in een vlaag van wanhoop een kliniek binnen kan komen en bij wijze van spreken een half uur later al behandeld wordt...ook al is het een vrouw haar goed recht om dat te willen

Ik vind wel dat zo'n beslissing echt veel aandacht verdient en dat er wel wat aan gedaan moet worden om te voorkomen dat zo'n vrouw later vreselijke spijt krijgt omdat ze wellicht andere opties niet gezien heeft in haar situatie

Dus sowieso een goed gesprek waarbij verschillende opties besproken / aangeboden worden.
Contactmogelijkheden met hulp organisaties bijvoorbeeld. En dan minstens 1 nachtje er over slapen om alle tijdens het voorgesprek gegeven informatie even goed te kunnen verwerken voordat de ingreep plaatsvindt.
Er lijkt mij niks mis mee om een gesprek te houden, en dan de datum van de ingreep 2-5 dagen later te plannen? Zodat de zwangere nog de kans heeft om de tijdens het voorgesprek geboden andere opties goed te overwegen

edit vanwege tiepvaut