Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:40

Anouk is een superstoer wijf. Damn, zou misschien echt wel het einde van The Voice kunnen zijn inderdaad Ö

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:41

Ik vind het wel apart dat er blijkbaar veel mensen zijn die dit al jááááren wisten...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:46

Biebz schreef:
Anouk stapt op als coach bij The Voice vanwege kwesties rond ongewenst gedrag
https://www.nu.nl/media/6178549/anouk-s ... edrag.html

*\o/*

Heb haar vorig jaar eens helemaal uit haar plaat zien gaan tegen een deelneemster....dat was ook grensoverschreidend verbaal gedrag.

Ik kijk dat programma eigenlijk nooit tot die keer en was gelijk genezen :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:48

Dit topic laat precies zien waarom grensoverschrijdend gedrag voort kan blijven bestaan.
Slachtoffers willen zelden het Slachtoffer uithangen, maar een ander beschermen.
Alleen zij kennen de werkelijke gevolgen van misbruik, verkrachting of grensoverschrijdend gedrag.
Echter wanneer je naar buiten komt loop je het risico dat jij degene bent die aan de schandpaal genageld word, helemaal wanneer het een bner betreft.
Een slachtoffer wil gehoord worden en geld is voor de meeste niet van belang.
Alsof je van die €1500,- schadevergoeding(als er binnendringen van het lichaam aan de orde is geweest) rijk word.
We leven niet in Amerika he.

Het is niet voor niets dat veel dader de verzoening inzetten om het onder het tapijt te kunnen houden.

Victim blaming is hier vaak genoemd en een enkeling neigt er erg hard naar.

Alles wat niet onder goedkeuring van 2 personen plaats vind is per definitie grensoverschrijdend.

Dat man/vrouw x alles tot (en met) de daad oke vind wil niet zeggen dat man/vrouw y zoenen oke vind :n

Vooralsnog weet niemand wat het grensoverschrijdende gedrag is geweest maar een programma word echt niet stop gezet omdat er een hand op een schouder gelegt is.
Laatst bijgewerkt door moyra op 16-01-22 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:49

Als ik dat artikel in het Ad lees van Anouk gaat het over veel meer mensen dan Ali en Rietbergen en dat diverse mensen er van af wisten.
Ben erg benieuwd wat voor beerput er open gaat donderdag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:53

Helaas menen heel veel rijke of machtige of bekende mannen dat ze zomaar vrouwen kunnen pakken. Wat me verbaast is dat deze personen meestal getrouwd zijn,een gezin hebben. Heeft dat dan geen waarde voor hen?
Laatst bijgewerkt door anjali op 16-01-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:54

Maar als ik seks heb met mijn leidinggegevende (heb ik niet, even een ‘als’ :P ) en een paar jaar later doe ik aangifte en zeg ik dat ik geen nee durfde te zeggen, wat dan?
Of is de les dan dat je als man nooit moet seksen met een werknemer?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:59

Suzanne F. schreef:
Maar als ik seks heb met mijn leidinggegevende (heb ik niet, even een ‘als’ :P ) en een paar jaar later doe ik aangifte en zeg ik dat ik geen nee durfde te zeggen, wat dan?
Of is de les dan dat je als man nooit moet seksen met een werknemer?

Daar moet dan ook nog bewijs van zijn...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:00

AmyII schreef:
Popstra schreef:
Die Yvonne is de grootste roddeltante die er bestaat. Als je het dan over overschrijdend gedrag hebt dan kun je wat zij doet ook niet goed keuren!

Eens. Ik ga dan ook liever niet af op wat Yvonne of media als ‘roddelpraat’ te zeggen hebben.
Echter, de timeline te zien zoals in het artikel van Flair dat San_87 dan weer deelde zie ik als meer betrouwbaar.
Waarom, al sla je me dood, wellicht doordat een medium als Flair wat meer richting de mainstream hoek gaat? Daarbij denk ik ook dat John van de Heuvel zich niet zou bemoeien met zaken waar alleen maar de spreekwoordelijke rook is: hij is niet de minste zegmaar.

Die hele timeline van Flair is wel gebaseerd op Roddelpraat en Yvonne. Zij hebben de aanzet gegeven.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:08

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:10

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:18

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:28

Ik vraag me echt af of Chantal, Martijn en Anouk er echt niet van op de hoogte waren. Hoe kun je dat verborgen houden :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:30

Fitzroy schreef:
Ik vraag me echt af of Chantal, Martijn en Anouk er echt niet van op de hoogte waren. Hoe kun je dat verborgen houden :?

Dat is toch makkelijk? Of deel jij met jan en alleman je whatsapp berichten en privé afspraken? In een onbewaakt moment een hand op een bil bij één-op-één coaching, een subtiele hint waar je zonder inside info niet meteen wat achter zoekt als buitenstaander.

Nou ja, ik denk dat ik niet door hoef te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:30

Ik ben wel een beetje bang wat zoveel nieuwe slachtoffers doet met zaken die nog lopen...
De zedenrecherche heeft al een gigantische achterstand. Het duurt soms maanden voor je aangifte kunt doen. Zaken die veel media aandacht krijgen gaan stiekem voor. Wie bekommert zich om de slachtoffers die nog langer moeten wachten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:32

Fitzroy schreef:

Net zoals het nu pas naar buiten komt? Ongetwijfeld weten meerdere mensen ervan , Linda de Mol bvb en misschien Wendy van Dijk , maar ik denk dat je je niet moet vergissen op de macht van John de Mol, de tv tycoon die overal een vinger in de pap hebben. Chantal Martijn en Anouk redden zich ook wel zonder hem en zijn programma’s maar genoeg mensen die niets zeggen om de angst eruit geschopt te worden.
Samantha Steenwijk valt me trouwens ook vies tegen, die doet alleen aan victim blaming.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:40

Spoiler:
DP: jij vroeg oprecht waarom je posts als victim blaming gezien worden. Ik ga een poging doen :) ben ook niet zo goed in uitleggen maar ok!

Wat me bij gebleven is uit je reacties zijn twee dingen:

1 is het niet een kwade vrouw die wraak wil of gewoon een bekend persoon wil kapot maken? Of geld wil?

Ipv je empathisch op te stellen, te luisteren, af te wachten, stel jij gelijk de integriteit van de slachtoffers in vraag. Liegen die niet? Doordat je dit vaker aanhaalt komt het ook over alsof je die kans vrij redelijk acht (terwijl al duidelijk is dat dit in realiteit niet zo is en de meerderheid van de klachten waar zijn). Voor het slachtoffer , die ontzettend veel moed nodig heeft om dit soort klachten in te dienen, voelt dit als een klap in het gezicht. Naast dat je iets overkomen is, vragen mensen zich ook nog even openlijk af of je niet gewoon een slecht mens bent dat liegt.
Door niet eerst open en oprecht te luisteren maar gelijk te oordelen ( want er hangt wel degelijk een oordeel aan bovenstaande) zeg je letterlijk dat veel slachtoffers niet te vertrouwen zijn en dat de dader net zo goed onschuldig kan zijn. Dat is victim blaming.

2 je vraagt je af of het niet over een goedbedoeld gebaar als een arm rond een schouder gaat.

Dit komt heel erg over als: ach zeg overdrijft die niet? Het slachtoffer die iets ontzettend moeilijk moet doen, wordt rustig weggezet als iemand die zich mogelijk aanstelt. Wat je overkomen is was misschien niet erg, jij bent gewoon een te tere ziel. Ook dit is victim blaming.

In beide gevallen beschuldig je het slachtoffer: mogelijks lieg en overdrijf je. Er is mogelijks niet gebeurd.

Bekijk het eens anders. Stel dat jij je arm breekt en het bot steekt eruit. Je belt de 100 ziek van de pijn. Je hebt geen verzekering en geen geld en je weet dat de medische zorg je zal ruïneren. Maar je kan niet verder met je leven zo.
De reactie van de 100: heb je je arm niet gewoon hard gestoten? Bot,bot, ben je wel zeker dat je bot ziet? Bel je niet gewoon voor aandacht?

Mijn poging :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:57

poes schreef:
Spoiler:
DP: jij vroeg oprecht waarom je posts als victim blaming gezien worden. Ik ga een poging doen :) ben ook niet zo goed in uitleggen maar ok!

Wat me bij gebleven is uit je reacties zijn twee dingen:

1 is het niet een kwade vrouw die wraak wil of gewoon een bekend persoon wil kapot maken? Of geld wil?

Dat heb ik niet gezegd.
Het enige wat ik heb gezegd is
"Of Juist wat Tita schrijft, vrouwen zijn soms ook erg gemeen.
krijgen ze hun zin niet gaan ze zoiets doen."

Heb dit dus ook niet vaker aangehaald. Dus wat je hier onder schrijft is al niet meer van toepassing.

Ipv je empathisch op te stellen, te luisteren, af te wachten, stel jij gelijk de integriteit van de slachtoffers in vraag. Liegen die niet? Doordat je dit vaker aanhaalt komt het ook over alsof je die kans vrij redelijk acht (terwijl al duidelijk is dat dit in realiteit niet zo is en de meerderheid van de klachten waar zijn). Voor het slachtoffer , die ontzettend veel moed nodig heeft om dit soort klachten in te dienen, voelt dit als een klap in het gezicht. Naast dat je iets overkomen is, vragen mensen zich ook nog even openlijk af of je niet gewoon een slecht mens bent dat liegt.
Door niet eerst open en oprecht te luisteren maar gelijk te oordelen ( want er hangt wel degelijk een oordeel aan bovenstaande) zeg je letterlijk dat veel slachtoffers niet te vertrouwen zijn en dat de dader net zo goed onschuldig kan zijn. Dat is victim blaming.

2 je vraagt je af of het niet over een goedbedoeld gebaar als een arm rond een schouder gaat.

Dit komt heel erg over als: ach zeg overdrijft die niet? Het slachtoffer die iets ontzettend moeilijk moet doen, wordt rustig weggezet als iemand die zich mogelijk aanstelt. Wat je overkomen is was misschien niet erg, jij bent gewoon een te tere ziel. Ook dit is victim blaming.

In beide gevallen beschuldig je het slachtoffer: mogelijks lieg en overdrijf je. Er is mogelijks niet gebeurd.
Nee ik vraag me af wat er is gebeurt, zonder te zeggen dat het niet waar is niet klopt of wat.
Dat word er van gemaakt door bijvoorbeeld jou nu.
Dat is invullen voormij dat ik wel denk dat ze zich aantellen of liegen of overdrijven. Terwijl ik dat niet bedoel. Ik vraag niet meer en niet minder, wat is grensoverschrijdend gedrag, is dat ook een goed bedoelde arm

Bekijk het eens anders. Stel dat jij je arm breekt en het bot steekt eruit. Je belt de 100 ziek van de pijn. Je hebt geen verzekering en geen geld en je weet dat de medische zorg je zal ruïneren. Maar je kan niet verder met je leven zo.
De reactie van de 100: heb je je arm niet gewoon hard gestoten? Bot,bot, ben je wel zeker dat je bot ziet? Bel je niet gewoon voor aandacht?

Mijn poging :D

Kan me niet vinden in je poging, al waardeer ik hem enorm.
Maar dit geeft mij juist aan dat er te snel victem blaming geroepen word.
Invulling die er niet is.
Want je vult nu heel veel gedachtes voor mij in die ik dus echt niet heb.

Nergens zeg ik en bedoel ik dat ze liegen, overdrijven of wat in die strekking.
Ja ik vraag me dingen af, maar zonder verdere intentie of onder de gordel gedachte of wat ook.

En ik denk dus echt als je zo met de term victem blaming om gaat de kracht van die term er af gaat, zonde.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:02

Ik schreef hoe het op mij overkwam en dus mogelijks op anderen. Dat je het goed bedoeld geloof ik je maar daarom komt het niet gepaster over wat mij betreft. Sinds wanneer is de eerste reactie niet meer iemand gewoon geloven? En meeleven. Je vragen openlijk stellen zijn nergens voor nodig toch? Er komt al onderzoek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:06

Fitzroy schreef:

Anouk heeft tijdens college tour 2014 als tip voor mensen die een carriere in de entertainment industrie willen dat als er moet worden gen**kt dat je dat moet doen.
Dus zo'n lekker voorbeeld is ze zelf ook niet := Die wist het volgens mij echt wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:09

poes schreef:
Ik schreef hoe het op mij overkwam en dus mogelijks op anderen. Dat je het goed bedoeld geloof ik je maar daarom komt het niet gepaster over wat mij betreft. Sinds wanneer is de eerste reactie niet meer iemand gewoon geloven? En meeleven. Je vragen openlijk stellen zijn nergens voor nodig toch? Er komt al onderzoek.

Nogmaals ik waardeer je uitleg. :j

Maar dan kan er na de OP beter een slotje.
Dat is toch een forum.
Er werd in eerste instantie niets gedeelt dus ja dan vragen mensen zich af. Wat is grensoverschrijdend gedrag.
En dat staat niet gelijk aan wat een aanstellers of leugenaars.

En de term VB misplaatst en verliest zo de betekenis.
En dat moeten we toch ook voorkomen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:10

Cayenne schreef:
Fitzroy schreef:

Anouk heeft tijdens college tour 2014 als tip voor mensen die een carriere in de entertainment industrie willen dat als er moet worden gen**kt dat je dat moet doen.
Dus zo'n lekker voorbeeld is ze zelf ook niet := Die wist het volgens mij echt wel.

2014 is 8 jaar geleden. Inzichten veranderen. En iets zelf willen is wat anders dan iets niet willen maar toch meegaand zijn uit angst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:11

Popstra schreef:
Die Yvonne is de grootste roddeltante die er bestaat. Als je het dan over overschrijdend gedrag hebt dan kun je wat zij doet ook niet goed keuren!

Ze is vreselijk irritant, maar keer op keer blijken haar bronnen wel valide. Dat vind ik trouwens best wel shocking, de macht die juicekanalen hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:13

DuoPenotti: dit is echt onversneden victim blaming hoor:
Citaat:
Of Juist wat Tita schrijft, vrouwen zijn soms ook erg gemeen.
krijgen ze hun zin niet gaan ze zoiets doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:14

Urbanus schreef:
Popstra schreef:

Ze is vreselijk irritant, maar keer op keer blijken haar bronnen wel valide. Dat vind ik trouwens best wel shocking, de macht die juicekanalen hebben.

Ik vind het eigenlijk wel goed. Het voordeel dat journalisten/roddelkanalen hebben ten opzichte van politie/justitie is dat zij hun bronnen niet prijs hoeven te geven en kunnen 'roepen wat ze willen', en zo veel meer benaderbaar zijn om anoniem je verhaal te doen. Waar de journalist vervolgens meer gevallen bij kan zoeken/kan aansporen je te melden.

Het verlaagt een drempel om te vertellen wat er gebeurd is.