DuoPenotti schreef:Pmarena
Nee ze hadden nooit mogen zeggen als je investeert gaat de stekker er niet uit.
Ze hadden toen moeten zeggen over x jaar stoppen wel....
Dat had mij betreft best gekund.
Maar niet eerst tonnen laten inverteren, dat is niet kloppend. En daarom konden ze daarna ook niet stoppen maar worden er wel op afgerekend als ze wisten het toch, eigen schuld.
Die kooitjes hebben wel allemaal een stro hokje, maar dat weten veel mensen niet.
Vind ik het zielig, laat ik zo zeggen ik draag niets aan bont, dus werk er niet aan mee.
Door mij bestaat deze industrie dus niet.
Maar.... er is vraag naar bont.
Dan zeg ik, beter zoals het dan in Nederland gaat dan zoals in China. Of zoals vroeger het neer knuppelen van zeehondjes.
Ik denk dat het leven van de nerts niet eens vaak slechter is dan van veel konijntjes...misschien zelf wel beter...
Zitten niet in de warme zon, word niet vergeten brokjes te geven omdat de kinderen hun taakje weer eens niet doen....
Dus ben ik voorstander, nee.
Denk ik dat de beestjes nu geholpen zijn.. nee. Integendeel.
en dat maakt het zo zuur voor mij.
Veel van dit soort dingen zijn zo kortzichtig, als het hier maar niet is bestaat het ineens niet meer???
Zo kan ik niet denken.
Ik denk verbeter de wereld begin bij jezelf. Het afschaffen van zaken die niet ethisch zijn moet toch ergens beginnen. Als je iets niet wilt, dan moet je het niet toestaan omdat het elders in de wereld nog erger is.... En aan die konijntjes moet ook iets gebeuren 
Ik ben geen nertsenhouder, kan niet in hun portemonnee kijken. Maar ik heb er geen medelijden mee, iedere gek kon zien dat het een (in ieder geval in Nederland) ten dode opgeschreven industrie was. Niemand heeft ze gedwongen om die investering X-jaar geleden te doen, daar hebben ze zelf voor gekozen in deze sector die al jaren onder vuur ligt 
Bovendien hebben ze wéér uitstel gekregen om die investering terug te verdienen toch?
Het was al van iets van 2012 weer uitgesteld tot 2024 dus dan hadden ze sowieso al hun bedrijf voor die tijd om moeten vormen. Nu is dat een paar jaar eerder èn ze krijgen nog een vergoeding als het goed is, door de Corona-situatie. Dat is dan nog een mazzeltje in het hele verhaal.
Ik zag iemand wel een treffend punt maken, dat als je als paardenhouder (pensionstal) nu nog stallen bouwt van 3x3 meter dat je niet slim bezig bent want je kan op je klompen aanvoelen dat dit gewoon niet volstaat voor een paard en niet voldoet in het kader van dierenwelzijn.
Stel dat er over X jaar regelgeving komt dat dit niet meer toegestaan wordt voor formaatje fatsoenlijk paard, dan gaan die mensen vast ook piepen van ja toen mocht het nog wel!!