Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Net als dat ik ook corona hierin niet meeneem trouwens..
Jessix schreef:Relaxed schreef:Net als dat ik ook corona hierin niet meeneem trouwens..
In z’n algemeen wel. Maar ik ben er ook niet ontevreden over. Ben het niet overal mee eens en net als iedereen ben ik de maatregelen helemaal zat. Maar ik zou niet weten hoe anders of wie het beter had kunnen doen...
Maar m’n stem hangt daar niet vanaf inderdaad. Dat gaat over veel meer onderwerpen en ook mijn eigen idealen.
elnienjo schreef:Enige coronagerelateerde wat ik meeneem is dat een partij de pandemie serieus neemt en de bevolking wil beschermen.
Relaxed schreef:elnienjo schreef:Enige coronagerelateerde wat ik meeneem is dat een partij de pandemie serieus neemt en de bevolking wil beschermen.
Idd, ik snap echt niet waarom je op fvd zou stemmen.. Geen maatregelen meer? Denken ze nou echt dat voor elkaar te krijgen? Tegen de tijd dat er met hun een akkoord ligt (als die al komt) mag ik hopen dat er sowieso niet veel maatregelen meer nodig zijn.
fransje23 schreef:Ik hoop dat er een frisse wind komt na deze verkiezingen!
Liefst een keer een kabinet zonder VVD maar dat is denk ik een illusie.
Een crisis die door de bezuinigingen op de zorg in de periode voor Corona nog serieuzer uitpakte dan bij een iets beter voorbereid land.
Het bijzonder kleine aantal ic-bedden per hoofd van de bevolking, de GGZ die mensen niet kan ondersteunen, jeugdzorg die het werk niet aan kan en een verschrikkelijk lastig "iinfrastructuur" om de vaccinaties rond te krijgen.
Maar gelukkig staan we wel bekend als belastingparadijs voor de rest van de wereld
Jessix schreef:Ik vind het gewoon democratie. Je kan je verkiesbaar stellen maar het is aan de bevolking om op je te stemmen. Blijkbaar willen veel mensen nog steeds vvd.
Ik vermoed dat Rutte ook geen doorstart zou willen maken als hij in de peilingen er slecht voor zou staan. Maar dat was en is gewoon niet het geval.
En of die mensen dan allemaal te dom zijn om niet te zien dat ze gemanipuleerd worden... ach... dat mag je uiteraard denken.
November108 schreef:Ik ben bestuurskundige en ik kies zeer bewust voor de VVD hoor, ik weet opzich wel wat van politiek en machtsdenken en theorieën af, dus weinig intrappen bij. Dat jij van mening bent dat de marktwerking in de zorg weg zou moeten en de inkomens verdeeld moeten worden ben ik het grondig mee oneens, maar dat mag en dan ga ik niet insinueren dat je dan maar trapt in 'de leugens van links' of wat anders spannends wat flink klinkt.
fransje23 schreef:Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat mensen het niet zien dat de VVD verantwoordelijk zijn voor veel dingen die niet goed gaan.
Grotere kloof tussen arm en rijk en het niet nemen van verantwoordelijkheid.
Elisa2 schreef:Jessix schreef:Ik vind het gewoon democratie. Je kan je verkiesbaar stellen maar het is aan de bevolking om op je te stemmen. Blijkbaar willen veel mensen nog steeds vvd.
Ik vermoed dat Rutte ook geen doorstart zou willen maken als hij in de peilingen er slecht voor zou staan. Maar dat was en is gewoon niet het geval.
En of die mensen dan allemaal te dom zijn om niet te zien dat ze gemanipuleerd worden... ach... dat mag je uiteraard denken.
Denk je dat die peilingen niet gemanipuleerd worden? het is allemaal psychologie.
Ik bedoel niet dat te zeggen dat mensen dom zijn, of ergens intrappen. Maar het is imo belangrijk om het psychologische spelletje te doorzien in de politiek. En ja, alle partijen doen daar aan mee. De een erger dan de ander.
CharleyT schreef:fransje23 schreef:Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat mensen het niet zien dat de VVD verantwoordelijk zijn voor veel dingen die niet goed gaan.
Ik vind het bijzonder dat er steeds op de VVD gehakt wordt, alsof dat een partij is met meer dan 75 zetels in de kamer. De VVD regeert altijd samen met andere partijen. En die andere partijen stemmen voor of
tegen de plannen van de regering(niet alleen de VVD dus.)
Samen regeren=samen verantwoordelijk.
Elisa2 schreef:fransje23 schreef:Ik hoop dat er een frisse wind komt na deze verkiezingen!
Liefst een keer een kabinet zonder VVD maar dat is denk ik een illusie.
Een crisis die door de bezuinigingen op de zorg in de periode voor Corona nog serieuzer uitpakte dan bij een iets beter voorbereid land.
Het bijzonder kleine aantal ic-bedden per hoofd van de bevolking, de GGZ die mensen niet kan ondersteunen, jeugdzorg die het werk niet aan kan en een verschrikkelijk lastig "iinfrastructuur" om de vaccinaties rond te krijgen.
Maar gelukkig staan we wel bekend als belastingparadijs voor de rest van de wereld
Nou dit dus..VVD die eerst heeft lopen bezuinigen op de zorg, de VVD waardoor alle rijken rijker zijn geworden en de armen armer. Een minister die niet het fatsoen heeft af te treden en zich doodleuk weer verkiesbaar stelt.
De marktwerking in de zorg die niet is afgeschaft door de VVD, de VVD is alleen goed voor bedrijven. Mensen trappen doodleuk in Rutte's manipulaties en de NOS is ook niet anders dan in dienst van de overheid. Manipulatie al om.
fransje23 schreef:Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat mensen het niet zien dat de VVD verantwoordelijk zijn voor veel dingen die niet goed gaan.
Zonnetje81 schreef:fransje23 schreef:Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat mensen het niet zien dat de VVD verantwoordelijk zijn voor veel dingen die niet goed gaan.
De vvd regeert nooit in zijn uppie en daarbij wat is er mis met rijk/arm? Als ik hard werk voor mijn centen hoef ik niet 3 dubbel belasting te betalen omdat een ander te lam is om van zijn reet te komen, om die persoon vervolgens te sponseren. . (even heel zwart wit ja)
Mizora schreef:Voor de mensen die geen bezuinigingen maar juist extra geld in de zorg willen. Willen jullie daar 5% van jullie bruto salaris (dus netto bijna 10%) voor opofferen zodat de zorg er 15% bij krijgt? Of willen jullie dat anders financieren?
Edit: de bezuinigingen in de zorg zijn altijd relatief geweest. Er is niet minder geld naar de zorg gegaan, alleen minder bij gekomen.