[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:51

En dan laat ik alle misstanden bij de Belastingdienst waarvoor Rutte zelf geen verantwoordelijkheid neemt buiten beschouwing.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:55

Relaxed schreef:
Net als dat ik ook corona hierin niet meeneem trouwens..

In z’n algemeen wel. Maar ik ben er ook niet ontevreden over. Ben het niet overal mee eens en net als iedereen ben ik de maatregelen helemaal zat. Maar ik zou niet weten hoe anders of wie het beter had kunnen doen...

Maar m’n stem hangt daar niet vanaf inderdaad. Dat gaat over veel meer onderwerpen en ook mijn eigen idealen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:15

Jessix schreef:
Relaxed schreef:
Net als dat ik ook corona hierin niet meeneem trouwens..

In z’n algemeen wel. Maar ik ben er ook niet ontevreden over. Ben het niet overal mee eens en net als iedereen ben ik de maatregelen helemaal zat. Maar ik zou niet weten hoe anders of wie het beter had kunnen doen...

Maar m’n stem hangt daar niet vanaf inderdaad. Dat gaat over veel meer onderwerpen en ook mijn eigen idealen.

Idd en ik ga ervan uit dat corona niet nog 4 jaar bovenaan de agenda staat.. En je kiest wel weer een partij voor 4 jaar.

elnienjo

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:19

Enige coronagerelateerde wat ik meeneem is dat een partij de pandemie serieus neemt en de bevolking wil beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:36

elnienjo schreef:
Enige coronagerelateerde wat ik meeneem is dat een partij de pandemie serieus neemt en de bevolking wil beschermen.

Idd, ik snap echt niet waarom je op fvd zou stemmen.. Geen maatregelen meer? Denken ze nou echt dat voor elkaar te krijgen? Tegen de tijd dat er met hun een akkoord ligt (als die al komt) mag ik hopen dat er sowieso niet veel maatregelen meer nodig zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:50

Relaxed schreef:
elnienjo schreef:

Idd, ik snap echt niet waarom je op fvd zou stemmen.. Geen maatregelen meer? Denken ze nou echt dat voor elkaar te krijgen? Tegen de tijd dat er met hun een akkoord ligt (als die al komt) mag ik hopen dat er sowieso niet veel maatregelen meer nodig zijn.

Nja, de kans is groot dat er richting de zomer steeds minder maatregelen nodig gaan zijn vanwege het verloop van het virus en de toenemende vaccinaties, dus daar kunnen ze dan mooi mee pronken :+ dat zij dat voor elkaar gekregen hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:54

Jaa precies :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:12

fransje23 schreef:
Ik hoop dat er een frisse wind komt na deze verkiezingen!

Liefst een keer een kabinet zonder VVD maar dat is denk ik een illusie.

Een crisis die door de bezuinigingen op de zorg in de periode voor Corona nog serieuzer uitpakte dan bij een iets beter voorbereid land.

Het bijzonder kleine aantal ic-bedden per hoofd van de bevolking, de GGZ die mensen niet kan ondersteunen, jeugdzorg die het werk niet aan kan en een verschrikkelijk lastig "iinfrastructuur" om de vaccinaties rond te krijgen.

Maar gelukkig staan we wel bekend als belastingparadijs voor de rest van de wereld :j

Nou dit dus..VVD die eerst heeft lopen bezuinigen op de zorg, de VVD waardoor alle rijken rijker zijn geworden en de armen armer. Een minister die niet het fatsoen heeft af te treden en zich doodleuk weer verkiesbaar stelt.

De marktwerking in de zorg die niet is afgeschaft door de VVD, de VVD is alleen goed voor bedrijven. Mensen trappen doodleuk in Rutte's manipulaties en de NOS is ook niet anders dan in dienst van de overheid. Manipulatie al om.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:24

Ik vind het gewoon democratie. Je kan je verkiesbaar stellen maar het is aan de bevolking om op je te stemmen. Blijkbaar willen veel mensen nog steeds vvd.

Ik vermoed dat Rutte ook geen doorstart zou willen maken als hij in de peilingen er slecht voor zou staan. Maar dat was en is gewoon niet het geval.

En of die mensen dan allemaal te dom zijn om niet te zien dat ze gemanipuleerd worden... ach... dat mag je uiteraard denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:35

Ik vind het echt zo'n dooddoener om meteen te zeggen dat het ergens intrappen is. Zo is toch de hele politiek? Ze doen allemaal beloftes om stemmen te winnen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:39

Jessix schreef:
Ik vind het gewoon democratie. Je kan je verkiesbaar stellen maar het is aan de bevolking om op je te stemmen. Blijkbaar willen veel mensen nog steeds vvd.

Ik vermoed dat Rutte ook geen doorstart zou willen maken als hij in de peilingen er slecht voor zou staan. Maar dat was en is gewoon niet het geval.

En of die mensen dan allemaal te dom zijn om niet te zien dat ze gemanipuleerd worden... ach... dat mag je uiteraard denken.

Denk je dat die peilingen niet gemanipuleerd worden? het is allemaal psychologie.

Ik bedoel niet dat te zeggen dat mensen dom zijn, of ergens intrappen. Maar het is imo belangrijk om het psychologische spelletje te doorzien in de politiek. En ja, alle partijen doen daar aan mee. De een erger dan de ander.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:44

Je vermoedt een complot van de opiniepeilers? En ze doen allemaal mee in het complot?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:11

Ik ben bestuurskundige en ik kies zeer bewust voor de VVD hoor, ik weet opzich wel wat van politiek en machtsdenken en theorieën af, dus weinig intrappen bij :'). Dat jij van mening bent dat de marktwerking in de zorg weg zou moeten en de inkomens verdeeld moeten worden ben ik het grondig mee oneens, maar dat mag en dan ga ik niet insinueren dat je dan maar trapt in 'de leugens van links' of wat anders spannends wat flink klinkt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:14

Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat mensen het niet zien dat de VVD verantwoordelijk zijn voor veel dingen die niet goed gaan.
Grotere kloof tussen arm en rijk en het niet nemen van verantwoordelijkheid.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:16

November108 schreef:
Ik ben bestuurskundige en ik kies zeer bewust voor de VVD hoor, ik weet opzich wel wat van politiek en machtsdenken en theorieën af, dus weinig intrappen bij :'). Dat jij van mening bent dat de marktwerking in de zorg weg zou moeten en de inkomens verdeeld moeten worden ben ik het grondig mee oneens, maar dat mag en dan ga ik niet insinueren dat je dan maar trapt in 'de leugens van links' of wat anders spannends wat flink klinkt.

Waarom vermeld je erbij dat je bestuurskundige bent?
:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:26

fransje23 schreef:
Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat mensen het niet zien dat de VVD verantwoordelijk zijn voor veel dingen die niet goed gaan.

Ik vind het bijzonder dat er steeds op de VVD gehakt wordt, alsof dat een partij is met meer dan 75 zetels in de kamer. De VVD regeert altijd samen met andere partijen. En die andere partijen stemmen voor of
tegen de plannen van de regering(niet alleen de VVD dus.)
Samen regeren=samen verantwoordelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:33

Voor de mensen die geen bezuinigingen maar juist extra geld in de zorg willen. Willen jullie daar 5% van jullie bruto salaris (dus netto bijna 10%) voor opofferen zodat de zorg er 15% bij krijgt? Of willen jullie dat anders financieren?

Edit: de bezuinigingen in de zorg zijn altijd relatief geweest. Er is niet minder geld naar de zorg gegaan, alleen minder bij gekomen.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 10-03-21 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:35

Elisa2 schreef:
Jessix schreef:

Denk je dat die peilingen niet gemanipuleerd worden? het is allemaal psychologie.

Ik bedoel niet dat te zeggen dat mensen dom zijn, of ergens intrappen. Maar het is imo belangrijk om het psychologische spelletje te doorzien in de politiek. En ja, alle partijen doen daar aan mee. De een erger dan de ander.

Nee dat denk ik niet. Kijk ook maar eens naar deze poll.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:43

CharleyT schreef:
fransje23 schreef:

Ik vind het bijzonder dat er steeds op de VVD gehakt wordt, alsof dat een partij is met meer dan 75 zetels in de kamer. De VVD regeert altijd samen met andere partijen. En die andere partijen stemmen voor of
tegen de plannen van de regering(niet alleen de VVD dus.)
Samen regeren=samen verantwoordelijk.

Andere partijen bekennen wel schuld en nemen hun verantwoordelijkheid zoals met de toeslagenaffaire.

Overigens zijn veel andere partijen ook afgestraft op fouten in hun regeerperiode.
Bij de VVD lijkt het er op de een of andere manier allemaal af te glijden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:49

Elisa2 schreef:

Ik zou zeggen, leg uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:52

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:
Ik hoop dat er een frisse wind komt na deze verkiezingen!

Liefst een keer een kabinet zonder VVD maar dat is denk ik een illusie.

Een crisis die door de bezuinigingen op de zorg in de periode voor Corona nog serieuzer uitpakte dan bij een iets beter voorbereid land.

Het bijzonder kleine aantal ic-bedden per hoofd van de bevolking, de GGZ die mensen niet kan ondersteunen, jeugdzorg die het werk niet aan kan en een verschrikkelijk lastig "iinfrastructuur" om de vaccinaties rond te krijgen.

Maar gelukkig staan we wel bekend als belastingparadijs voor de rest van de wereld :j

Nou dit dus..VVD die eerst heeft lopen bezuinigen op de zorg, de VVD waardoor alle rijken rijker zijn geworden en de armen armer. Een minister die niet het fatsoen heeft af te treden en zich doodleuk weer verkiesbaar stelt.

De marktwerking in de zorg die niet is afgeschaft door de VVD, de VVD is alleen goed voor bedrijven. Mensen trappen doodleuk in Rutte's manipulaties en de NOS is ook niet anders dan in dienst van de overheid. Manipulatie al om.

Je insinuaties omtrent de NPO is een roeptoeter van FvD en een kopie van Trump zijn leugens.
FvD, het voorbeeld van het verspreiden van leugens en haat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:52

fransje23 schreef:

De vvd regeert nooit in zijn uppie en daarbij wat is er mis met rijk/arm? Als ik hard werk voor mijn centen hoef ik niet 3 dubbel belasting te betalen omdat een ander te lam is om van zijn reet te komen, om die persoon vervolgens te sponseren. . (even heel zwart wit ja)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:02

Zorg in Nederland is de meest efficiënte van heel Europa. Gemiddeld 7 ligdagen en niet onnodig, zoals bvb in Duitsland vijf dagen liggen voor een simpele bevalling.
Er word elk jaar meer geld in de zorg gepompt terwijl je kunt zeggen IC bedden erbij, echter , door Corona is het spaak gelopen omdat de ligdagen eerder een maand dan een week is. Normaal staan 26% van de ic bedden leeg en 10.000 lege ic bedden erbij betekend 17.000.000 PER DAG . En je lost het probleem van Corona niet op. Dus 365 x 17.000.000 , wie betaald dat ? Wij , en het is niet alleen de zorgpremie die we betalen , ook ongeveer 7 % van je inkomen word al ingehouden. Terwijl de rekening dan wederom bij diegenen terecht komt die nergens voor in aanmerking komen want de mensen met minder krijgen allerlei toeslagen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:02

Zonnetje81 schreef:
fransje23 schreef:

De vvd regeert nooit in zijn uppie en daarbij wat is er mis met rijk/arm? Als ik hard werk voor mijn centen hoef ik niet 3 dubbel belasting te betalen omdat een ander te lam is om van zijn reet te komen, om die persoon vervolgens te sponseren. . (even heel zwart wit ja)

Het is dus niet zwart wit, dat bestaat namelijk niet.
Harder werken betekent niet automatisch ook veel meer geld.

Daarbij geld maakt geld en geld geeft mensen betere kansen op nog meer geld.
Als kind van ouders met een hoger inkomen heb je meer kansen,ben je bevoorrecht.
Helaas kan niemand kiezen waar hij geboren wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:09

Mizora schreef:
Voor de mensen die geen bezuinigingen maar juist extra geld in de zorg willen. Willen jullie daar 5% van jullie bruto salaris (dus netto bijna 10%) voor opofferen zodat de zorg er 15% bij krijgt? Of willen jullie dat anders financieren?

Edit: de bezuinigingen in de zorg zijn altijd relatief geweest. Er is niet minder geld naar de zorg gegaan, alleen minder bij gekomen.

Hoe kun je nou van 5% bruto 10% netto maken? Dat is wel heel creatief rekenen..