US Capitol bestormd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:47

Samy schreef:
Rutte: Trump, erken Biden vandaag nog als president
Premier Rutte roept president Trump in een tweet op om Biden vandaag nog als president van de Verenigde Staten te erkennen. Hij vindt de beelden die vanuit Washington verschijnen "verschrikkelijk".

Mark Rutte
@MinPres
Horrible images from Washington D.C. Dear @realDonaldTrump, recognise @JoeBiden as the next president today.
7 minuten geleden

Zo zie je maar, dat is het verschil tussen een leider met wie je het niet eens bent (even voor mij persoonlijk) en een "leider" die totaal ongeschikt en compleet gestoord is.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:47

Smee__ schreef:
Ja hele fijne man vind ik dat!

Opvolger van Biden? :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:48

Jilletje schreef:
[ Video ]

Ja, dat ging over het Amerika van Bush junior. We dachten toen (2004) dat we niet erger konden krijgen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:48

Femke_Tweety schreef:
Check. Ik had het officiele account.

Vind Twitter wel lastig, omdat je nergens echt kunt checken of het de persoon zelf is, of iemand die diens naam gebruikt. Maar op het persoonlijk account lijkt het te kloppen.

Die banner, wat zien we daar precies? Is dat Biden tijdens de bekendmaking van de uitslagen??

Twitter is wat mij betreft geen communicatiemiddel voor presidenten. Ook Rutte mag wat mij betreft andere media kiezen...

Tis verdorie net zowat de pennyclub.

Als er een blauw vinkje achter staat dan is het een geverifieerd account, en kun je er dus vanuit gaan dat het echt die persoon is :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:49

Femke_Tweety schreef:

Vind Twitter wel lastig, omdat je nergens echt kunt checken of het de persoon zelf is, of iemand die diens naam gebruikt. Maar op het persoonlijk account lijkt het te kloppen.

Die banner, wat zien we daar precies? Is dat Biden tijdens de bekendmaking van de uitslagen??

Twitter is wat mij betreft geen communicatiemiddel voor presidenten. Ook Rutte mag wat mij betreft andere media kiezen...

Precies helemaal mee eens. Bizar (vice) presidenten die dit soort dingen twitteren.

Iris82

Smee__

Femke_Tweety schreef:

Het blauwe vinkje is daarvoor wel een goeie indicatie. Dan is het account 'verified' ofwel bevestigd dat het echt die persoon is.
Laatst bijgewerkt door Smee__ op 06-01-21 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

musiqolog schreef:
Samy schreef:
Premier Rutte roept president Trump in een tweet op om Biden vandaag nog als president van de Verenigde Staten te erkennen. Hij vindt de beelden die vanuit Washington verschijnen "verschrikkelijk".

Mark Rutte
@MinPres
Horrible images from Washington D.C. Dear @realDonaldTrump, recognise @JoeBiden as the next president today.
7 minuten geleden

Zo zie je maar, dat is het verschil tussen een leider met wie je het niet eens bent (even voor mij persoonlijk) en een "leider" die totaal ongeschikt en compleet gestoord is.

De enige juist (symbolische) reactie van onze minister president inderdaad.

Femke_Tweety

Burgemeester van Washington nu live.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:50

Ik kijk nooit Trump filmpjes deze wel de gekeken.. is dat echt lijkt net een slechte film...

Hij blijft de verkiezingen fraude noemen maar vraagt wel of ze weg gaan naar huis hij snapt ze en voelt met ze mee .. Maar wil niemand gewond hebben

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:50

Ingrijpen zit eraan te komen.

Nu hoofd politie Washington live.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:51

Giolli schreef:
Volgens mij heeft hij meerdere accounts ja, hij zal het doen om een statement te maken.

Volgens mij heeft mevr Biden blond haar en is ze niet zo groot , dit is gewoon Pence en zijn vrouw vier jaar geleden die je op de rug ziet .

Ladybird
Moderator Algemeen

Giolli schreef:
musiqolog schreef:
Samy schreef:

Mark Rutte
@MinPres
7 minuten geleden

De enige juist (symbolische) reactie van onze minister president inderdaad.

En dat als 1 van de eerste leiders in de wereld. Teminste, net op de NOS was dat het nog rustig was qua reacties van (wereld)leiders

Berdien

Poeh, je moet er als journalist ook maar tussen willen en durven staan hoor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:52

Berdien schreef:
Poeh, je moet er als journalist ook maar tussen willen en durven staan hoor.

Nou, wat een lefgozer die journalist uit Nederland. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan...

Edit: het filmpje uit LA is ook echt lelijk zeg.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:53

Avondklok zo, in ieder geval in een deel van Washington.

Er is nu in ieder geval bevestigd 1 burger neergeschoten. Hoe het. nu met haar gaat is verder nog niet verteld,

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:53

bigone schreef:
Giolli schreef:
Volgens mij heeft hij meerdere accounts ja, hij zal het doen om een statement te maken.

Volgens mij heeft mevr Biden blond haar en is ze niet zo groot , dit is gewoon Pence en zijn vrouw vier jaar geleden die je op de rug ziet .

Nee, de mevrouw die bij Biden staat is de toekomstige vicepresident. Ben even haar naam kwijt. Eindigt op een a.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:54

Kamala Harris?

FemkeTweety: bedoel je de vrouw die in de borst is geschoten? Ik vind het heftig dat dat overal op het nieuws te zien is. Zij is in zeer kritieke toestand.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:55

Annemeik schreef:
Echwel schreef:
Kunnen ze hem arresteren wegens opruiing

Nee, de president kan niet vervolgd worden, en dat is hij nu nog... -O-

Het is lang geleden dat ik bij een college Amerikaanse geschiedenis zat.
Sommige aspecten van The Constitution ben ik dus vergeten.

Maar veel landen hebben een mogelijke "ontsnappingsroute" voor als er dingen echt mis gaan met het staatshoofd.
Zouden The Founding Fathers dit vergeten zijn/ wouldn't there be some Amendement...?

(Excuses voor de hoofdletters. De huidige bewoners van het Schildpad eiland vereren hun grondwet en de opstellers....)

Foaly

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:56

Het 25e amendement :j Daarmee kan de vicepresident het overnemen als de president om wat voor reden dan ook ongeschikt is/wordt verklaard

_Nancy

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:57

Afbeelding

Die titel ook :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:57

politie aan het formeren, linie rondom het kapitool.
Avondklok gaat over ongeveer een uur in.

Verwachting is dat het zodirect wel ontruimd gaat worden.

Verslaggever die ik steeds live zie, moest een stuk verderop gaan staan vanwege de formerende politie

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:58

Foaly schreef:
Het 25e amendement :j Daarmee kan de vicepresident het overnemen als de president om wat voor reden dan ook ongeschikt is/wordt verklaard

Ja, maar de regering (incl. vicepresident) moet dat wel zelf doen. Ze hebben de afgelopen vier jaar genoeg reden gehad om hem ongeschikt te verklaren, maar daar nooit gebruik van gemaakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:59

Riot police bovenaan de trap, vegen de trap beheerst schoon. Maar ze lijken de meeste mensen maar gewoon te laten gaan. Nadat ze daar uren (!) hun gang hebben kunnen gaan.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:59

Op welke zender kijken jullie? Ik zit op CNN maar daar zie ik geen verslaggevers in de meute.