enzino schreef:Ik snap je punt en ik denk dat we het voornamelijk oneens zijn over het punt waar een foetus levensvatbaar wordt (buiten de baarmoeder) of een zelfstandig organisme is. Levensvatbaar is wat mij betreft te rekbaar; jij voegt er aan toe dat het levensvatbaar moet zijn zonder "extreme maatregelen" wat het nog rekbaarder maakt. Iemand noemde een kostplaatje van 250,000 euro, dat noem ik al extreem. Het is dan ook levensvatbaar in een ziekenhuis, op een speciale afdeling met speciale apparatuur en veel toezicht en hulp. Ook is het in mijn ogen nog geen zelfstandig organisme om de simpele reden dat het in de baarmoeder zit en afhankelijk is van de navelstreng. Knip die door en het is snel klaar. Hopelijk wordt abortus beter geaccepteerd in de toekomst en kunnen de volgende stappen gezet worden naar meer keuzemogelijkheden voor de man en vrouw, een trend de andere kant op lijkt me gelukkig onwaarschijnlijker.
Een betere acceptatie van abortus ben ik helemaal voor inderdaad. Weg uit het taboehoekje en weg uit het strafrecht. De abortuspil gewoon via de HA.
Ik denk dat we ook vooral verschillen mbt die levensvatbaarheid idd. Daarin zit ook een flink grijs gebied. Anderzijds, de 1 minuut voor de bevalling is dan weer niet grijs m.i.