Cer schreef:_San87_ schreef:Zet de vuurwerkbranche zichzelf even flink te kakken. Willen ze een punt maken door cijfers te manipuleren?
Ik denk dat nog best schokkend veel mensen het blind geloven...
Ik weet het wel zeker.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Het stuk komt wel op een "goed" tijdstip.
Dat verbod is er namelijk nog helemaal niet, daar wordt pas morgen over beslist in de Kamer.
De VVD was éérst tegen, maar had zich laten overhalen.
Deze schreeuw van de vuurwerk branch kan hopelijk de meningen terugdraaien.
En het schopt inderdaad een hoop onrust op.
Sorry voor degenen die vóór een verbod zijn, ik vind dit een goed stuk en hoop dat er nog eens kritisch naar dat verbod gekeken wordt.
bigone schreef:Zag vandaag de paginagrote advertentie van de vuurwerk branche. Daarin zeggen ze dat van de 385 SEH gevallen weinig overblijft wanneer je de verboden vuurwerken en illegalen er af haalt . Dat is wat anders dan in onderstaand artikel . Hoorde ook al een handelaar zeggen dat ze ook de winst vergoed moeten krijgen want daarmee kopen ze in voor volgend jaar. Tja, ik vind het nogal een bullshit verhaal want wanneer je je winst volledig investeert kun je er beter mee stoppen want dan heb je veel winst en houd je er blijkbaar niets aan over ?
https://www.veiligheid.nl/organisatie/a ... rwisseling
secricible schreef:Alleen al omdat er door dit verbod op zo'n korte termijn straks bakken vuurwerk opgeslagen liggen. Ik zou het ze gunnen dat ze die nog kunnen verkopen volgend jaar.
secricible schreef:bigone schreef:Zag vandaag de paginagrote advertentie van de vuurwerk branche. Daarin zeggen ze dat van de 385 SEH gevallen weinig overblijft wanneer je de verboden vuurwerken en illegalen er af haalt . Dat is wat anders dan in onderstaand artikel . Hoorde ook al een handelaar zeggen dat ze ook de winst vergoed moeten krijgen want daarmee kopen ze in voor volgend jaar. Tja, ik vind het nogal een bullshit verhaal want wanneer je je winst volledig investeert kun je er beter mee stoppen want dan heb je veel winst en houd je er blijkbaar niets aan over ?
https://www.veiligheid.nl/organisatie/a ... rwisseling
Bovendien hebben ze hun voorraad toch nog? Die kunnen ze dan volgend jaar toch prima verkopen?
Hilary schreef:Geloof het of niet: ook vuurwerk heeft een houdbaarheidsdatum. Als het kruit te oud is, werkt het niet goed meer (dan krijg je weigeraars). Ik weet niet of het ook gevaarlijker wordt als je het te lang bewaart, dat zou ik aan m’n opa moeten vragen (maar daar kom ik al 8 maanden niet, want tja, risicogroep en ik werk in een ziekenhuis).
Volgens mij is de periode om vuurwerk in te kopen zo’n beetje april/mei, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Kan de laatste jaren ook wel veranderd zijn natuurlijk.
purny schreef:Ik ben benieuwd waar ze al die containers die nog aankomen gaan laten, mij te link allemaal
Hilary schreef:secricible schreef:
Bovendien hebben ze hun voorraad toch nog? Die kunnen ze dan volgend jaar toch prima verkopen?
Geloof het of niet: ook vuurwerk heeft een houdbaarheidsdatum. Als het kruit te oud is, werkt het niet goed meer (dan krijg je weigeraars). Ik weet niet of het ook gevaarlijker wordt als je het te lang bewaart, dat zou ik aan m’n opa moeten vragen (maar daar kom ik al 8 maanden niet, want tja, risicogroep en ik werk in een ziekenhuis).
Volgens mij is de periode om vuurwerk in te kopen zo’n beetje april/mei, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Kan de laatste jaren ook wel veranderd zijn natuurlijk.
Morganlefay schreef:Ik was toen thuis en heb met afgrijzen tv zitten kijken het leek wel een oorlogsgebied.
Telpeva schreef:Misschien is deze link al oud nieuws voor sommigen, maar in Rotterdam is zo te zien in elk geval een vuurwerkverbod:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ort-geding.
corientjuhh schreef:Ik vind het jammer dat er een vuurwerkverbod is
Ja ik heb een hekel aan die bommen, maar die zijn toch al illegaal en dus al verboden. Daar zijn ze hiet al mee begonnen met afsteken![]()
Maar die ene dag in het jaar (waarvan de tijd van 10.00 al verlaat is naar 18.00 om het af te steken) vind ik dat dat behouden kan worden. Voor mijn paarden zorg ik dat ze naar een plekje gaan waar weinig vuurwerk is. Mijn katten geef ik een plekje in huis ipv in de ren/schuur. Het overgrote deel van de verwondingen en vernielingen komen door het illegale. En hetgeen wat komt van het legale is door verkeerd gebruik ervan. Uitgezonderd van een paar pechgevallen (denk aan omvallende flessen als er een pijl wordt afgestoken en zelfs dan kun je zeggen niet goede voorbereiding getroffen)
Ja ik heb een hekel aan bommen etc. Nee ik heb geen hekel aan het legale vuurwerk en vind een verbod dan ook erg jammer.
Zo'n dag wordt toch wel gemaakt door overdag carbit schieten kijken (of zelf doen) en vanaf 18.00 af en toe zelf wat af steken en om 00.00 direct naar buiten te vliegen en heerlijk t nieuwe jaar in te knallen met een paar mooie potten siervuurwerk, dat geeft voor mij, maar ook voor heel veel anderen toch het ultieme oud en nieuw gevoel om het zelf af te steken