Karl66 schreef:Sunnda schreef:_penotti/mindim: respect dat jullie nog in staat zijn om te discussieren met mensen die zo vreselijk laag bij de grond aanvallen op een woord dat helemaal niet raar is in de content waarin het geschreven was.![]()
Sterker nog: de dikke van dale geeft ook gewoon aan dat volk in die context een normaal woord is.
Maar nee, hier zie je precies waar het fout gaat. Je mag niemand aanspreken op gedrag, maar iemand voor racist uitmaken is doodnormaal.
Mensen willen ruimte voor iedereen, zolang het maar in hun straatje is.
Echt idioot.
Het probleem is dat je aan de ene kant zegt dat niemand aangesproken mag worden op zijn gedrag, maar op het moment dat iemand hier wordt aangesproken op een bericht wat ze plaatst, dan zijn de rapen gaar, want dan wordt de discussie verpest. Als je vindt dat mensen aangesproken moeten kunnen worden, dan zal je moeten accepteren dat dat twee kanten op gaat, doe je dat niet, dan ben je geen onderdeel van de oplossing maar van het probleem.
En in dit geval gaat het juist om context. Om de verbinding van Molenbeek naar terroristen naar dat volk. Door een algemene groep en een specifieke groep aan elkaar te verbinden en ze dat volk te noemen, generaliseer je die algemene groep en dat is een schoolvoorbeeld van racisme. Dat wil niet gelijk zeggen dat Mindim een racist is, dat weet ik namelijk niet, ik ken haar niet. Maar dat verandert er niks aan dat het wel een racistische bewering is die ze plaatst. En in de plaats van te zeggen: "Goh, nu je het zegt, ik had me niet gerealiseerd dat het zo overkomt.", wordt gelijk de verdediging gezocht en moeten de meelezers maar geen lange tenen hebben en mag er vooral niks van gezegd worden dat het een veel te kort door de bocht en daardoor fout bericht was.
En dat is nou net het hele probleem met dit topic, er wordt een behoorlijke hoop racistische bagger geplaatst, onder het motto dat het gezegd moet kunnen worden. Maar het wordt dan opeens magisch geen racisme, doordat er gezegd wordt dat het niet racistisch bedoeld was of dat het nooit om een groep in het algemeen ging. Maar als je jezelf op die manier achteraf moet verduidelijken, omdat je het niet op die racistische manier bedoelde, dan had je het in de eerste plaats misschien niet op die racistische manier op moeten schrijven.
En dan kom ik weer bij het eerste deel van dit bericht. Als je er niet tegen kan om op je eigen gedrag aangesproken te worden, dan mis je ook het gezag om anderen op hun gedrag aan te spreken.
Je weet het mooi in te pakken, zeggen dat je niet weet of ik een racist bent, maar tegelijkertijd alles benoemen waarom je me dat wel vindt.
Goed gedaan Karl

En eh, jij was de eerste die zei dat de discussie verpest was (door mij), dus schuif dat niet in andermans schoenen.