George Floyd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:33

Alles vernielen heeft natuurlijk ook nergens meer mee te maken.
Maar als de politie ingrijpt hebben ze het weer gedaan ook.
Wat een land wat een land. En wij gaan er achter aan.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:34

Overigens vind ik wel dat activisme een morele plicht is, zeker als je geniet van privilege. Ik persoonlijk zie niet af van racisme, ik hoef niet bang te zijn dat ik door de politie word geprofileerd. Ik heb toegang tot uitstekende ziekenzorg, en ik word niet minder geholpen omdat ik wit ben. Maar er zijn dus héél veel mensen die dat niet krijgen. Om dan niets te zeggen, om dan niet de voet neer te zetten en te zeggen van, voor hen ook wat ik heb, dat vind ik niet kunnen.

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:34

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:35

Ja, democratische plicht. Weet ik eigenlijk niet. Het is in elk geval wel aan te bevelen om je te informeren over de actualiteit. Maar aan de andere kant, er spelen zo veel dingen. Je kunt je ook niet overal in verdiepen of opwinden.

Om even bij racisme te blijven: antisemitisme speelt al eeuwenlang. En neemt weer toe.

Palestijnen hebben nog steeds geen eigen land.

In grote delen van de wereld wordt honger geleden. Vindt uitbuiting plaats.

Het milieu/klimaatverandering staat hoog op het lijstje van zorgwekkende ontwikkelingen.

De bio-industrie is een heet hangijzer.
Vermoed dat iedereen daar toch zo zijn prioriteiten in stelt.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:35

_Penotti schreef:

Heel veel van de schade is door de politie zelf veroorzaakt. Er zijn genoeg videos op social media waar te zien is waar politieagenten zelf hun auto's in brand steken en beschadigen zodat ze een reden hebben om hardhandig in te grijpen. Vergeet ook niet dat er heel veel steden zijn waar alles wel rustig verloopt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:42

Quebelle schreef:
_Penotti schreef:

Heel veel van de schade is door de politie zelf veroorzaakt. Er zijn genoeg videos op social media waar te zien is waar politieagenten zelf hun auto's in brand steken en beschadigen zodat ze een reden hebben om hardhandig in te grijpen. Vergeet ook niet dat er heel veel steden zijn waar alles wel rustig verloopt.

En ook genoeg filmpjes van witte mensen die winkels kapot maken, oproepen tot geweld etc. En dat ze dan door de echte protest gangers op hun plek worden gezet of zelfs overhandigt aan politie.

Ik vraag mij dan af of diegene echt bij t protest hoorden of gewoon gegaan zijn om chaos te maken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:45

Om chaos te maken, net als hooligans niet voor voetbal komen.
Net als gisteren op de dam, waar ze met zoveel zijn omdat het kan.
Provoceren. Kijken wanneer de grens is bereikt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:55

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:29

Quebelle schreef:
__Sannne schreef:
Doel je hiermee op mijn bericht? Want dan raad ik je aan deze nogmaals even te lezen.

Heb ik gereageerd met dit op jouw bericht?

Joh, dat vraag ik toch letterlijk in mijn eerste zin hierboven. Mijn hemel. :')

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:41

Dat stond niet als reactie op jouw bericht, dus nee :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:56

Quebelle schreef:

Nee want dat is de enige manier waarop je kan reageren op elkaar. :+ Zo flauw doen is niet nodig hoor.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:59

mysa schreef:
Ja, democratische plicht. Weet ik eigenlijk niet. Het is in elk geval wel aan te bevelen om je te informeren over de actualiteit. Maar aan de andere kant, er spelen zo veel dingen. Je kunt je ook niet overal in verdiepen of opwinden.

Om even bij racisme te blijven: antisemitisme speelt al eeuwenlang. En neemt weer toe.

Palestijnen hebben nog steeds geen eigen land.

In grote delen van de wereld wordt honger geleden. Vindt uitbuiting plaats.

Het milieu/klimaatverandering staat hoog op het lijstje van zorgwekkende ontwikkelingen.

De bio-industrie is een heet hangijzer.
Vermoed dat iedereen daar toch zo zijn prioriteiten in stelt.

Helemaal mee eens. Je kan niet verwachten dat iedereen overal actief mee bezig is. Mensen zullen automatisch meer bezig zijn met de items waar ze dagelijks geconfronteerd mee worden, dat kun je ze niet kwalijk nemen imo.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:10

__Sannne schreef:
Quebelle schreef:

Nee want dat is de enige manier waarop je kan reageren op elkaar. :+ Zo flauw doen is niet nodig hoor.

.....maar ik heb al op de vorige pagina op je bericht gereageerd? :') Volgens mij kijk je erover.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:58

Quebelle schreef:
_Penotti schreef:

Hou toch op, er zijn al genoeg problemen, zonder dat er allerlei complottheorieën bijgesleept worden. Nee de politie is niet bewust bezig hun eigen auto's te beschadigen om zo hardhandig in te kunnen grijpen. Ten eerste kan de politie ook prima hardhandig ingrijpen zonder dat ze hun eigen auto's in de brand steken en ten tweede, nee de politie zit ook niet op rellen te wachten.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:28

In Parijs loopt het ook aardig uit de hand

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:37

Karl66 schreef:
Hou toch op, er zijn al genoeg problemen, zonder dat er allerlei complottheorieën bijgesleept worden. Nee de politie is niet bewust bezig hun eigen auto's te beschadigen om zo hardhandig in te kunnen grijpen. Ten eerste kan de politie ook prima hardhandig ingrijpen zonder dat ze hun eigen auto's in de brand steken en ten tweede, nee de politie zit ook niet op rellen te wachten.

Dat kan ik eigenlijk niet bevestigen Karl. Er is volgens mij al vrij veel bewijs dat er wel degelijk sprake is van bewust opstoken, vernielen en uit de hand laten lopen. Dat is bovendien niets nieuws, en daarnaast is het een van de problemen die het nieuws meestal niet halen. Maar (ik geloof in Baltimore) had de politie een voorraadje wapens om bij de verdachte neer te leggen om hun geweld te verklaren. Alleen halen dat soort dingen zelden ons nieuws en ook maar beperkt de grotere media in de VS.

Welbewuste uitlokking is niets nieuws - daarnaast is de situatie in de VS wel zo extreem dat er een heleboel mensen echt geloven in white supremacy / fascisme / geweld en nu de mogelijkheid zien. Aangemoedigd door hun eigen president bovendien.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:32

"Chaos is what killed the dinosaurs".

Chaos is nooit goed, demonstreren omdat je kan demonstreren ook niet. Alle chaos die uitbreekt in de VS en zelfs in Europa.. Allereerst wordt het punt er niet duidelijker van en zorg je alleen maar voor meer tegenstand tegen je actie en ten tweede is het ontzettend respectloos voor alle mensen, wereldwijd, die in de gezondheidszorg werken, die dierbaren verloren hebben aan het corona virus etc.

Demonstreren en activisme is naar mijn mening nog altijd een recht, geen plicht. Ik vind niet dat je iemand mag dwingen om iets uit te dragen. Ook niet als diegene eigenlijk hetzelfde standpunt heeft maar actie voert op zijn/haar eigen manier (door het te delen en het te bespreken met dierbaren). Niemand zegt hier "yay racisme is goed". Iedereen is het er volgens mij mee eens dat het goed is dat hier actie tegen gevoerd wordt maar de manier waarop mag wel ter discussie worden gesteld imo.

Ik vind het wel erg dat er hier in het topic mensen aangevallen worden omdat ze zich te "stil" houden. Misschien hebben deze mensen wel uitgebreid actie gevoerd tegen homogeweld oid terwijl een hoop anderen stil waren.

Laat elkaar in zijn/haar waarde, iedereen doet dit op zijn eigen manier en dat is goed. Maar laten we geen gebouwen, auto's, winkels, eigendommen of levenswerken van anderen vernielen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 22:55

Ondertussen zijn die andere 3 politie agenten nog niet opgepakt. Ze vechten volgens mij liever terug dan dat ze er 3 van zichzelf nu pakken. Volgens mij willen ze dat sowieso eigenlijk als doel, de demonstranten daar.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:39

Volgt hier iemand ook Balleralert op Instagram? Die filmpjes de hele dag :oo

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:50

Askja schreef:
Activisme is geen morele plicht.
De morele superioriteit van sommige activisten vind ik zacht gezegd irritant. Je kunt best stilzwijgend, als in: niet-activistisch, tegen racisme zijn. Het is een standpunt, en wat je ermee doet en hoe je het uitdraagt is een individuele keuze. Respecteer dat.

Ik ben het 100% eens met wat jij zegt. Ik vind het ook echt heel bijzonder dat sommigen van mening zijn dat niet-activistisch zijn net zo erg is als actief racist zijn.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:54

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 00:02

sureido schreef:
Heeft iemand enig idee hoe het in Washington is?

Je kan nu live meekijken jn Washington

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 00:06

Interessant die live streams. Ben dan toch blij dat het gisteren zo vredig was

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 04:08

De organisatie is Groningen is zelf racistisch bezig.

RTV Noord schreef:
Opvallend was dat de organisatie aangaf dat zwarte mensen vooraan moesten zitten, en witte mensen achteraan. Volgens de organisatie is dit gevraagd om zwarte mensen zichzelf zo veel mogelijk te laten zien. Het was geen keiharde regel, maar vooral een oproep, aldus de organisatie.

De ironie.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/709207/V ... aal-update

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 04:57

Daar komt het meestal toch op neer?

Mensen die het hardst roepen tegen racisme te zijn spenderen hun hele dag met andere mensen te classificeren op basis van ras in de hoop een "misstand" te vinden waar ze zich kwaad om kunnen maken. Tegen racisme zijn maar wel mensen verschillend behandelen op basis van huidskleur.