Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 14:52

Dinopino , wat zal er een wereld voor je opengaan aangezien je YouTube hebt gevonden. Want je deed toch niets met YouTube en wij wel?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:53

Ik vind complottheorieën en de aanhangers machtig interessant. Ze zijn zo creatief! Tot het ziekelijke af soms, maar oké. Ik vind het echt intrigerend hoe ver ze denken.

Zoals de maanlanding dan, waarom zouden ze dat überhaupt in scène willen zetten? Wat hebben ze daar mee te winnen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:54

Telpeva schreef:
Ik hou van deze wending :')

Tja, als iemand zodanig van de werkelijkheid is vervreemd dat een serieuze discussie niet mogelijk is, dan heeft een serieuze discussie ook weinig zin. Beter niet teveel energie aan verspillen dan.

rien10

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:59

Ok. Terug on topic.
Ik denk dat het echt een coping strategy is. Zie mijn eerdere post. Je kan niet alles weten.
Ik kan ook overweldigd worden door sommige zaken. Maar mijn brein denkt dan gewoon “dit snap ik niet maar ik kan niet alles snappen”.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 15:02

Inderdaad, wanneer je alles zou snappen waren we geen scholen of mensen nodig die de zaken wel uitzoeken .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:17

rien10 schreef:
Ok. Terug on topic.
Ik denk dat het echt een coping strategy is. Zie mijn eerdere post. Je kan niet alles weten.
Ik kan ook overweldigd worden door sommige zaken. Maar mijn brein denkt dan gewoon “dit snap ik niet maar ik kan niet alles snappen”.

Daar vind ik de volledig onbegrepen creatie theorie een fantastisch voorbeeld van. Mensen die niets begrijpen van fotonen en quantumtheorie die dus gehinderd door geen enkele kennis op basis daarvan beweren dat je alles kunt creeeren/scheppen door observatie.
Dat was heb moment dat de onderkaak naar beneden ging, ik hem weer dicht duwde en dacht.......juist ja, veel plezier met scheppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:24

Maar ik snap nog steeds niet wat de muis en de vuilniszak inhouden. -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:25

Resistance schreef:

Dat zal je ook nooit snappen want zo werkt jouw brein niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:26

rien10 schreef:
Ok. Terug on topic.

Hoe overleef ik (op) Bokt :D

Maar serieus, je hebt gelijk. De wereld is chaotisch, onoverzichtelijk en moeilijk te begrijpen, en er is ook nog eens een oneindige stroom informatie beschikbaar. Het brein zoekt daarin naar ordening en simpele verklaringen. Dat geeft houvast.

Die muis en die vuilniszak blijven idd een enigma ...
Misschien een metafoor voor het 1 of and eer?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:37

Resistance schreef:

Ik ben al aan het googelen geweest, maar het is mij ook echt een raadsel!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:50

Ik denk dat Pocca-Locca het zelf ook niet snapt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:10

nynke55 schreef:
Ik denk dat Pocca-Locca het zelf ook niet snapt.

Zijn die twee dan toch wel dezelfde?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:19

Oh, sorry, ik bedoelde Dino-pino, zat even in het andere topic terug te lezen. Maar inderdaad, ik snap mijn eigen vergissing wel. ;) Zelfde soort naam, zelfde ideeen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:37

1. naam belachelijk maken. Weet niet wat dat voor functie heeft want die is toch verzonnen. Moet ik nou om een mod. gaan roepen. Oh wacht effe dat doen jullie. Want er vind een ontiegelijke zinvolle discussie plaats. Hoe je het ook wend of keert.

Jullie laten je eigen van je onmenselijkste kant zien.

2. Succes met het vinden van de muis en vuilniszak.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:43

Ik maak toch niks belachelijk? De namen lijken een beetje op elkaar en ik zei toch dat het een vergissing was, ik heb me zelfs ge-excuseert, wou je daarom een mod roepen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:45

Dinopino schreef:
1. naam belachelijk maken. Weet niet wat dat voor functie heeft want die is toch verzonnen. Moet ik nou om een mod. gaan roepen. Oh wacht effe dat doen jullie. Want er vind een ontiegelijke zinvolle discussie plaats. Hoe je het ook wend of keert.

Probeer je weer een doos chocola te winnen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:45

Ze verwisselde je met iemand anders, dat is niet belachelijk maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:08

8nnemiek schreef:
Geweldige reactie :))

Op Dinopino ga ik niet meer reageren. Ik krijg nu helemaal het idee dat het gewoon een trol is en zich rot lacht om mensen die haar reacties serieus nemen.. Een soms platte soms ronde aarde? :') Die is helemaal nieuw voor mij :))

Ik ben zelf voorstander van de donut-vormige aarde. Zowel rond als plat. Iedereen blij +:)+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:13

Sizzle schreef:
rien10 schreef:
Ok. Terug on topic.

Daar vind ik de volledig onbegrepen creatie theorie een fantastisch voorbeeld van. Mensen die niets begrijpen van fotonen en quantumtheorie die dus gehinderd door geen enkele kennis op basis daarvan beweren dat je alles kunt creeeren/scheppen door observatie.
Dat was heb moment dat de onderkaak naar beneden ging, ik hem weer dicht duwde en dacht.......juist ja, veel plezier met scheppen.

Toch ken ik een vrouw die de creatie-theorie aanhangt maar ook bezig is met wetenschappelijk cel-onderzoek, ik geloof naar kanker.
Ik heb niet direct met haar hierover gesproken maar op zich hoeven wetenschap en religie elkaar in die zin niet uit te sluiten. Want wat nou als God de Big Bang heeft gecreëerd en dat evolutie een zelflerend algoritme is van een grotere macht :j

En inderdaad, er zijn onderwerpen waar ik gewoon van wegloop omdat het mijn petje te boven gaat :') niks mis mee. Betekent niet dat het niet echt is, dat anderen erop uit zijn om mij te ondermijnen ofzo. Je kunt niet alles snappen.
Ja of wel, maar dat lijkt me ook geen leuk leven als ik eerlijk ben :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 17:14

Dinopino schreef:

Niets met belachelijk maken van namen te doen, je zou een tweelingzus of kloon van haar kunnen zijn.
Helaas is ze permanent geband van bokt maar misschien kun je nog contact opnemen want bij haar vind je gehoor en iemand die volledig in je gedachtegang meegaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:15

Is die geband ja? Ik vroeg me al af waarom die zich nog niet had gemeld in dit topic

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:52

Ik ben jaaaaren geleden een bij een graancirkel lezing geweest van Janet Ossenbaard. Ik geloof niet dat aliens naar de aarde komen om hier leuke tekeningetjes te maken, maar vind graancirkels wel heel mooi.
De lezing was leuk en ze had mooie foto's en een leuk verhaal. Leuke avond gehad en er verder niets.

Een week geleden stond er een artikel over haar in de krant. Kinke heeft die op pagina 3 van dit topic geplaatst. Ongelofelijk welke kant deze vrouw opgegaan is. Echt helemaal doorgeslagen. En ook gevaarlijk, ze zet mensen in om doodsbedreigingen te plaatsen bij een journalist die een (niet zo aadig) artikel over haar geschreven had. De man en zijn gezin hebben politiebescherming gekregen. Ze woont op een camping waar ze een alienparkeerplaats wil bouwen en waar ze ook de andere gasten bedreigd.
Was echt met stomheid geslagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 17:57

Klopt, Ossenbaard is een typisch voorbeeld van iemand die compleet paranoia is. Maar ondertussen er wel van kan leven dus vrolijk doorgaat , snap ergens niet dat er een podium aan dit soort wartaal idioten word gegeven.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:57

En hebben jullie mijn filmpje gezien. Ziet er toch wel heeel erg echt uit zo n maanlanding. En al die oorlogen van de afgelopen tijd...vreselijk. Die bombardementen echt vreselijk. Toevallig heb ik van een zo n bombardement een filmpje. Afschuwelijk al die doden.
Echt leuk ik heb inderdaad ook you tube ontdekt. Dat mag want daar halen jullie ook je filmpjes weg.

https://www.youtube.com/watch?v=GMH9eD9 ... e=youtu.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:00

Je zal maar zoveel te bewijzen hebben.