Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Askja ik zou graag naar Rusland gaan. Had er ook een afspraak voor een leuke trektocht. Maar de vraag ging over onze democratie dus ik weet niet wat andere landen daar mee te maken hebben. Je woont toch in Nederland.
Dus wat jij van mij allemaal vind vind je belangrijker te benoemen, dan duidelijk aan te geven dat je het niet erg vind dat er onder je ogen mensen onnodig sterven
Dinopino schreef:Ja en dat weet je omdat je dat ergens gelezen hebt. Of werk jij met dat middel?
Hoe kun je zeker weten dat dat wat je zegt klopt. Heb jij recherche gedaan buiten media om?
Wanneer je niet 100 % zeker bent vind je nog steeds dat we moeten wachten tot de verkiezingen, zodat er meer mensen onnodig sterven?
tamary schreef:Astorga schreef:Hydroxychloroquine (al dan niet icm zink) is nog steeds geen bewezen geneesmiddel bij COVID-19. In het begin van de uitbraak in Nederland werd dit middel aan bijna alle in het ziekenhuis opgenomen patiënten gegeven, vanwege hoopvol wetenschappelijk onderzoek. Helaas bleken de klinische resultaten teleurstellend. Er wordt nu nog wel onderzoek gedaan naar het middel, maar buiten de onderzoeksopzet om wordt het niet meer voorgeschreven om te voorkomen dat er meer schade dan goed gedaan wordt.
Conclusie van onderzoek waar Dinopino naar verwijst was dacht ik dat het wel zou werken en veilig zijn, maar! dan moest het meteen bij de eerste symptomen gegeven worden ipv als laatste redmiddel bij patienten die al in coma op de IC liggen. Als dat correct is omdat de werking anders te sterk is voor het lichaam om aan te kunnen, is dat zeker een terecht punt van kritiek. Echter is er ook een beperkte hoeveelheid van dit middel beschikbaar en dat maakt het zonder bewijs uitdelen ervan aan iedereen die verdachte symptomen heeft alsof het een asperientje is ethisch problematisch. Er zijn nl mensen die dit middel slikken ivm chronische klachten en die zonder zetten is ook niet acceptabel.
Nu er minder patienten zijn en de vraag lager qua hoeveelheid, zou het zeker interessant zijn om een testonderzoek te starten bij patienten die ziekenhuis nodig hebben (ook ivm goed kunnen monitoren van wat het doet), maar ook daar zitten flinke haken en ogen aan, incl. terechte kritiek van nabestaanden van de patienten die al overleden zijn, mocht dit middel inderdaad zo goed werken als die arts uit de gelezen onderzoeken concludeert.
Dinopino schreef:Astorga je schrijft eerst dat het middel niet meer wordt toegepast en nu schrijf je dat het wel wordt toegepast?
Precies Kuggur ik heb ook geen beargumentatie van jou gezien.Dus snap ook niet helemaal wat je dan hier doet. Natuurlijk mag je reageren. Maar het is ook zinvol steeds te schrijven dat je niet moet reageren. Interessant uitgangspunt. Want je reageert dus wel met de intentie dat je niet moet reageren.
Aksja dat we een monarchie zijn lijkt me nu ook niet echt iets om trots op te zijn.
rien10 schreef:Dinopino (dit is geen onliner) jij maakt echt OVERAL een probleem van. Dat helpt niet mee aan de discussie en aan de leesbaarheid van dit forum.
Kuggur mag reageren. Ook al staat dat jou niet aan. Er is geen "Kuggur mag niet reageren" regel op Bokt. Jij kan dat poedersuiker vinden, maar Kuggur mag reageren.
Dinopino schreef:Astorga je schrijft eerst dat het middel niet meer wordt toegepast en nu schrijf je dat het wel wordt toegepast?
Precies Kuggur ik heb ook geen beargumentatie van jou gezien.Dus snap ook niet helemaal wat je dan hier doet. Natuurlijk mag je reageren. Maar het is ook zinvol steeds te schrijven dat je niet moet reageren. Interessant uitgangspunt. Want je reageert dus wel met de intentie dat je niet moet reageren.
Aksja dat we een monarchie zijn lijkt me nu ook niet echt iets om trots op te zijn.
Dinopino schreef:rien10 schreef:Dinopino (dit is geen onliner) jij maakt echt OVERAL een probleem van. Dat helpt niet mee aan de discussie en aan de leesbaarheid van dit forum.
Kuggur mag reageren. Ook al staat dat jou niet aan. Er is geen "Kuggur mag niet reageren" regel op Bokt. Jij kan dat poedersuiker vinden, maar Kuggur mag reageren.
Het herhalen van wat ik schrijf schiet ook niet op
Dinopino schreef:Shadow er zijn heel veel dingen en dit artikel is maar een voorbeeld. Wat de regering de laatste jaren zijn bevolking heeft afgenomen klopt gewoon niet.