Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Voor mij is het geen taboe, want ik hoop alleen maar dat diegenen die foute seksuele gevoelens/verlangens hebben zo snel mogelijk geholpen worden.
Maar ik kan wel boos worden als ik hoor hoe sommige mensen erop reageren. Alsof het in hetzelfde rijtje thuis hoort als 'homofilie' en 'transgenders'
Want dat zijn toch echt onvergelijkbare zaken als je het mij vraagt. Al is het alleen al omdat het één illegaal is en het ander niet. (Het handelen ervan, maar ik ga ervan uit dat wanneer jij bepaalde seksuele drang hebt dat je daar naar gaat handelen of je dat nou bewust of onbewust doet)
Shaggy09 schreef:Voor mij is het geen taboe, want ik hoop alleen maar dat diegenen die foute seksuele gevoelens/verlangens hebben zo snel mogelijk geholpen worden.
Maar ik kan wel boos worden als ik hoor hoe sommige mensen erop reageren. Alsof het in hetzelfde rijtje thuis hoort als 'homofilie' en 'transgenders'
Want dat zijn toch echt onvergelijkbare zaken als je het mij vraagt. Al is het alleen al omdat het één illegaal is en het ander niet. (Het handelen ervan, maar ik ga ervan uit dat wanneer jij bepaalde seksuele drang hebt dat je daar naar gaat handelen of je dat nou bewust of onbewust doet)
Nikass schreef:Voor mij is het ook geen taboe. Lekkere dooddoener als je gewoon een andere mening hebt. In de meeste topics op bokt ben je dan jaloers, maar omdat dat hier een beetje vreemd zou zijn, is het een taboe voor je.
Vreemde redenering.
Ik weet niet of mensen automatisch gaan handelen. Die man in dat zojuist geplaatste stuk niet. Maar als je therapie nodig hebt om je gevoelens onder controle te kunnen houden, dan kun je je afvragen of er niet op zijn minst enigszins sprake is van een probleem.
San: het feit dat je een liefdesrelatie op zou willen bouwen met een kind, zegt toch al genoeg... Waarom zou je dat verkiezen boven een gelijkwaardige relatie? Hoe kan je seksuele gevoelens hebben voor een kind dat nog niet eens in de pubertijd is?
_San87_ schreef:Nikass schreef:Voor mij is het ook geen taboe. Lekkere dooddoener als je gewoon een andere mening hebt. In de meeste topics op bokt ben je dan jaloers, maar omdat dat hier een beetje vreemd zou zijn, is het een taboe voor je.
Vreemde redenering.
Ik weet niet of mensen automatisch gaan handelen. Die man in dat zojuist geplaatste stuk niet. Maar als je therapie nodig hebt om je gevoelens onder controle te kunnen houden, dan kun je je afvragen of er niet op zijn minst enigszins sprake is van een probleem.
San: het feit dat je een liefdesrelatie op zou willen bouwen met een kind, zegt toch al genoeg... Waarom zou je dat verkiezen boven een gelijkwaardige relatie? Hoe kan je seksuele gevoelens hebben voor een kind dat nog niet eens in de pubertijd is?
Omdat diegene dus valt op kinderen. Lijkt me nogal logisch, want pedofiel. Overigens hebben pedofielen verliefde gevoelens he, die worden oprecht verliefd op een kind, het draait niet meteen om seks.
Nikass schreef:Ah dus dan is het een afwijkende geaardheid ofzo? Hoe moet ik het dan zien?
Of kun je dan spreken van een stoornis?
CharleyT schreef:_San87_ schreef:
Omdat diegene dus valt op kinderen. Lijkt me nogal logisch, want pedofiel. Overigens hebben pedofielen verliefde gevoelens he, die worden oprecht verliefd op een kind, het draait niet meteen om seks.
Is de nuance niet dat pedo's verliefde gevoelens kunnen! hebben, maar dat is geen standaard iets.
Er zijn er ook die alleen een fysieke drang hebben, net als in de grote mensen wereld.
_San87_ schreef:Nikass schreef:Voor mij is het ook geen taboe. Lekkere dooddoener als je gewoon een andere mening hebt. In de meeste topics op bokt ben je dan jaloers, maar omdat dat hier een beetje vreemd zou zijn, is het een taboe voor je.
Vreemde redenering.
Peetstap schreef:_San87_ schreef:
Nou dan wellicht een eye opener: zijn er ook vrouwelijke pedo's ?
Weet iemand dat ?
_San87_ schreef:Vroeger was pedofilie heel normaal. In bepaalde delen op de wereld nog steeds.
Babootje schreef:_San87_ schreef:Vroeger was pedofilie heel normaal. In bepaalde delen op de wereld nog steeds.
Dat het vroeger als "normaal" werd gezien wil toch niet zeggen dat het normaal is?
Tijdens de seksuele revolutie in NL in de jaren 60-70 was het hier ook een pedofielenparadijs.
Iedereen was bezig met de eigen sexualiteit, alles moest kunnen en op kinderen werd ook niet zo gelet.
Maar inmiddels weten we wel wat dat heeft aangericht en zijn er veel nu volwassenen ernstig beschadigd die op hun beurt ook weer kinderen misbruiken.
Ik zie pedofilie niet als geaardheid, maar wel als stoornis die wordt veroorzaakt in de omgeving waarin pedofielen opgroeien. waarin zij zelf met kindermisbruik te maken hebben gehad.
Citaat:Normaal is datgene wat door de meeste mensen geaccepteerd wordt of dat wat de meeste mensen doen. Het wijkt niet af van de gangbare praktijk, ofwel iets verloopt volgens de regel. Wat precies als normaal wordt gedefinieerd hangt dus af van de omstandigheden en is vaak cultuurgebonden.
Babootje schreef:Volgens mij was het in NL ook niet de norm. Er was alleen vrije seks en op kinderen werd niet zo gelet. Foto's van blote kinderen in een badje en blote kindertjes op het strand waren heel normaal. Ca 20 jaar geleden kwam wel het besef dat pedofielen of -seksuelen zich juist op deze plekken bevinden (strand, zwembad, recreatieplas, etc) en op een andere manier naar je kind kijken. En kwamen zaken die eerst altijd onder de radar konden blijven meer aan de oppervlakte.