Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:12

MoniqueT schreef:
Ik vraag me eerlijk gezegd af of de meeste FvD-aanhangers weten wat de scheiding der machten betekent ...

Als het goed is heeft iedereen die drie machten op de basisschool al gehad met geschiedenis. Of iedereen het heeft onthouden is een tweede. Het is het beginsel van de Nederlandse Grondwet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:14

Winged schreef:
De oudere generatie is momenteel vooral boos omdat hun pensioen tig keer is uitgesteld. De rechten die de generatie voor hen had is er voor deze groep niet meer. Dat maakt emoties los als 'waarom mochten zij wel al op die leeftijd genieten en ik niet'.[...]

Nou ja het antwoord op die vraag is vrij simpel: omdat het eigenlijk van de gekke is dat we een systeem hebben ingericht dat alleen maar is ingericht op groeien en niet op welzijn van mensen (en de natuur, dieren, milieu, de planeet etc.) Ik heb echt moeite te geloven dat er na de oorlog zo hard is ingezet op schier oneindige groei zonder dat men zich serieus ging afvragen "kan dat eigenlijk allemaal wel, gaan we niet keihard tegen een muur op lopen straks?"

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:15

robert45 schreef:
Maar moet je dan als gevestigde partijen dan niet zorgen dat deze problemen opgelost worden? Dan is er immers ook geen ruimte voor een nieuwe partij die blijkbaar toch een bepaalde behoefte dekt.

Moet een groenlinks,vvd,d66,cda en dan zullen er nog een paar zijn, dan niet kijken hoe de onvrede ontstaat en dit proberen weg te nemen? Hun achterban wordt immers net zo geraakt want het is diezelfde achterban die overstapt naar een andere partij.

Als er onvrede is kan je je ogen sluiten, je kan ook kijken of er wellicht toch oplossingen/compromissen te bedenken zijn die bij je collega partijen de wind uit de zeilen nemen.

Klopt hoor. Ik begrijp ook niet waarom ze alleen maar over en weer aan het moddergooien zijn ipv aan de slag te gaan met echte problemen. In sommige gevallen die hier staan vraag ik mij af hoe urgent ze zijn:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:22

Magrathea schreef:
Winged schreef:
De oudere generatie is momenteel vooral boos omdat hun pensioen tig keer is uitgesteld. De rechten die de generatie voor hen had is er voor deze groep niet meer. Dat maakt emoties los als 'waarom mochten zij wel al op die leeftijd genieten en ik niet'.[...]

Nou ja het antwoord op die vraag is vrij simpel: omdat het eigenlijk van de gekke is dat we een systeem hebben ingericht dat alleen maar is ingericht op groeien en niet op welzijn van mensen (en de natuur, dieren, milieu, de planeet etc.) Ik heb echt moeite te geloven dat er na de oorlog zo hard is ingezet op schier oneindige groei zonder dat men zich serieus ging afvragen "kan dat eigenlijk allemaal wel, gaan we niet keihard tegen een muur op lopen straks?"

Dan ben je dus ook tegen de huidige immigratie mag ik aannemen? Zonder de immigratie aantallen ( ongeacht waar de mensen wegkomen binnen of buiten de EU) zou onze bevolking al stilstaan/krimpen.

Ik denk zelf dat krimp niet verkeerd zou zijn, op de hele wereld zou het niet zo verkeerd zijn. Dit betekend overigens niet dat ik er op tegen ben om hulp te bieden aan mensen die het echt nodig zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:25

MoniqueT schreef:
Ik vraag me eerlijk gezegd af of de meeste FvD-aanhangers weten wat de scheiding der machten betekent ...

Ik denk dat ze dat echt wel weten, maar Baudet wil de scheiding der machten opheffen om die linkse boomknuffelaars aan te pakken en daar staan ze helemaal achter. Wat ze vergeten is dat zij de volgende groep zijn, omdat het niet stopt bij de boomknuffelaars.

Wat het nog erger maakt is dat hij onderdeel van de wetgevende macht is. Hij zou het juist moeten toejuichen als de rechter de uitvoerende macht terugfluit, als ze zich niet aan de wetten houden die zij gemaakt hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:27

Shadow0 schreef:
8nnemiek: ik vind https://www.youtube.com/watch?v=P55t6eryY3g erg interessant. Maar het verklaart lang niet alles.

Ik heb de video even deels bekeken, erg interessant inderdaad, over de invloed van social media op extreem-rechts.
Vanavond ga ik de laatste helft kijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:35

robert45 schreef:
Magrathea schreef:

Dan ben je dus ook tegen de huidige immigratie mag ik aannemen? Zonder de immigratie aantallen ( ongeacht waar de mensen wegkomen binnen of buiten de EU) zou onze bevolking al stilstaan/krimpen.

Ik denk zelf dat krimp niet verkeerd zou zijn, op de hele wereld zou het niet zo verkeerd zijn. Dit betekend overigens niet dat ik er op tegen ben om hulp te bieden aan mensen die het echt nodig zijn.

Nou nee, ik ben er niet op tegen dat mensen hier een kans krijgen die dat in hun eigen land niet krijgen, of dat nu is door oorlog, corrupte regeringen, of een algemeen lage levensstandaard door een koloniaal verleden. (Sterker nog, er is bijvoorbeeld een aantal verpleeghuizen dat massaal jongeren uit Griekenland laat overkomen, die dolgraag een goede baan als ouderenverzorger willen. Daar kan je nauwelijks op tegen zijn lijkt me.)
Groei in mijn opmerking gaat erover dat bijv het BBP altijd moet groeien (stilstand is achteruitgang, ofzoiets), dat men niet inzag dat de gemiddelde leeftijd omhoog ging en dat je dus niet uit kan gaan van een rigide pensioenleeftijd als je diens uitkeringen ook maar enigszins betaalbaar wil houden. Dat er nu meer mensen hierheen komen die (mits ze goed begeleid worden) ook gewoon nuttig werk doen en bijdragen aan de staatskas helpt toch alleen maar? Al helemaal aangezien ze nooit als kind kinderbijslag hebben ontvangen, hier niet naar school zijn gegaan, geen zorg nodig hebben gehad... Super goedkoop toch :=
Helaas zorgt dit ook weer voor problemen in andere landen maar goed daar doen wij weinig aan.

Dit doet me denken aan een 18 jarige jongen die voor Nieuwsuur werd geïnterviewd. Hij vertelde dat hij FVD had gestemd maar dat hij ging emigreren omdat hij Nederland zo vreselijk achteruit vond gaan. Die opmerking zie ik vaker trouwens, "als Baudet geen premier wordt vertrek ik gewoon". Ja is goed, kan je even zien hoe mooi het elders allemaal geregeld is. Een kennis van me is op die manier heeeel snel alweer teruggekeerd uit Australië. Kwam er daar achter dat sommige dingen toch wel heel goed geregeld zijn in Nederland, en dat ze daar - gek genoeg - niet eens bereid waren om het godsgeschenk dat zijn aanwezigheid was op te nemen als burger :')
Leuke paradox: wel tegen immigratie in je eigen land zijn, maar als jij ergens anders heen gaat is dat natuurlijk alleen maar hartstikke tof :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:37

Magrathea schreef:

Die groei is er al vanaf de industriele revolutie, en die was ook niet zo erg best voor de natuur.

We hebben te danken aan de wetenschap dat het zichtbaar wordt wat de gevolgen zijn. En dan hebben we nog het geluk dat we het te weten krijgen als je bijvoorbeeld kijkt naar een paar andere grootmachten in de wereld die volop doorproduceren. Er zijn veel generaties opgegroeid dat het almaar mooi groter en beter kan.

Onze generatie heeft de luxe om te kijken wat we kunnen doen om te zorgen dat er veranderingen worden doorgevoerd. Hoe dat precies moet weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat het niet helpt als er groepen mensen lijnrecht tegenover elkaar worden gezet zoals nu. Op twitter zie je regelmatig 'het zou mijn tijd wel duren' voorbijkomen. En dat vind ik dan wel weer lastig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:45

Fijne reactie Amy dank je wel. Mijn reactie zet ik schuin er tussen, want echt niet alles zijn we het oneens hoor.

Amy223 schreef:
Nou oké. Waarom ik FvD stem.

FvD ziet in dat de klimaatverandering een hype is. Klimaatverandering is van alle tijden. Maar gebruikt men tegenwoordig alleen om geld af te troggelen van de burgers.
Citaat:
oneens. Het is zelfs zo bewezen dat de mens de veroorzaker is van de opwarming van de aarde, het gaat zo vreselijk snel vanaf de industriële revolutie, dat wetenschappers hebben aangegeven dat het percentage bewijs over de 98% is en dat betekent dat het gegeven dat de aarde opwarmt en demens er voor verantwoordelijk is bewezen is. Alle andere opvattingen vallen onder misleiding cq fakenieuws en de wetenschappers hebben heel bewust dit statement gemaakt om fakenieuws over zo'n belangrijk onderwerp tegen te gaan.

FvD staat er voor de boeren, zoals het nu is.
Citaat:
Dat mag, voor FvD is wel pas de boeren in the picture ggekomen tijdens de protesten. Van te vore heb ik FvD nooit gehoord. Vind het een beetje popie Jopie zijn en ik wantrouw het.

FvD staat voor MIJN nl's cultuur. Ik vind niet dat wij ons aan hoeven te passen aan roeptoeteraars die op hun pikkie getrapt zijn.
Citaat:
Ik weet niet wat jij onder mijn NL cultuur verstaat en roeptoeters. Ik vind de NL cultuur leuk en grappig en ik voel me thuis als het gaat m de mensen, die mensen die verdraagzaam zijn en ik vind het normaal dat bepaalde zaken zullen veranderen daar we nu in een totaal andere wereld wonen als 100 jaar geleden. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die zich daar ongemakkelijk onder voelen

EU: we zijn geen 1 Europa. In België bijvoorbeeld scheidt een koe minder fosfaat uit dan in NL. Het zijn cijfers die ieder land voor zich mag bepalen, daarom nu ook zogenaamd de stikstof problematiek, NL heeft een veeel strengere eis dan andere EU landen.
Citaat:
Klopt en de Belgen gaan gewoon maar verder met uitbreiden en uitstoten en dat is niet eerlijk, want boeren die toevallig 15 km verder wonen in Brabant mogen niets en dat is bizar en oneerlijk en ik vind dan ook dat in de Eu richtlijnen en regels opgesteld moeten worden dat voor ieder land geld en dat de terugdringing van stikstof gebaseerd is op cijfers die vastgelegd zijn na duidelijke meting van stikstof gehaltes overal.

Sanering NPO: weg met het subjectieve nieuws.
Citaat:
NPO heeft omroepen die links georiënteerd zijn en ook omroepen die meer rechts, gelovig of zelfs duidelijk rechts zijn. Dat is goed. Ben het dus niet eens met je.

Zorg: beter loon voor mensen werkzaam in de zorg, lager eigen risico.
Citaat:
Mee eens, of beter gezegd, meer meer aandacht voor de publieke sector door oa meer geld er naar toe en stoppen met de marktwerking.

Aow na 40 jaar zwaar werk (bouwvakkers bijvoorbeeld)
Citaat:
Mee eens

Sociaal vangnet, dus alleen bedoeld voor mensen die niet kunnen werken. Immigranten eerste 10 jaar sowieso geen uitkering, het is hier geen luilekkerland. Immigranten die in Nederland hun sociale premies hebben opgebouwd middels werk en dus ziek worden of anderszins zoals werkeloos gelijk behandelen als die mensen die Nederlander zijn. Dus die 10 jaar kan gewoon los gelaten worden voor die mensen die werken, want vind ik discriminerend. Immigranten ten gevolge van vluchteling zijn (bv Syriëres) wel gewoon opvangen en graag zsm laten integreren in onze samenleving. Ik ben het wel eens dat immigranten in principe zelf hun broek moeten kunnen ophouden (moeten wij hier ook in Frankrijk, ook al zijn wij zelfs Europeanen).

Voor onderwijs hebben ze veel goeie punten, onderwijs op maat, basisbeurs herinvoeren, meer praktijk op mbo (komt tekort aan mensen die met hun handen willen werken!) minder papierwerk voor de leraren.
Citaat:
Mee eens

Dit zijn voor mij zo de belangrijkste punten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:50

Om even Arjen Lubach te parafraseren: de Nederlandse cultuur is óók die van openheid, gezelligheid, niet teveel gedoe en aan het eind van de dag gezellig samen aan de borrel. Daar past het verwelkomen van nieuwkomers dan weer top in +:)+

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:54

Ik wil me toch nog even mengen in dit topic. Ik ben nergens nog inhoudelijk op in gegaan. Na een opmerking over twijfelachtige aannames over mij of ik dom was, wilde ik ook niet meer reageren. Maar ik ben het eens met Amy over haar redenen om voor Baudet te stemmen. Verder sluit ik mij volledig aan van de standpunten van fvd over transport. Onder andere deze standpunten hebben mij over de streep getrokken om fvd te stemmen. Daarbij zijn de standpunten wbt klimaat en immigratie ook belangrijke punten voor mij.
Om even Baudet op de achtergrond te zetten wil ik het even op mezelf betrekken. Ik ben geen racist en geen seksist. Iedereen is welkom in Nederland, maar ik ben wel van mening dat je hier wat voor moet doen. Dus actief inburgeren, laten zien dat je graag Nederlander wilt zijn. Leer Nederlands, leer een vak, maak er wat van in Nederland. Ga niet zo maar een uitkering aan vragen en heb je die wel, doe je best om een baan te krijgen. Dit geldt ook voor de mensen die in Nederland geboren zijn. Ik kan er slecht tegen dat mensen een uitkering hebben maar geen moeite doen om een baan te krijgen of de boel bedonderen. Of je nou wit, zwart of paars bent.
Verder over klimaat ben ik geen ontkenner. Ik geloof wel dat mensen een invloed kunnen hebben op het klimaat, wil niet zeggen dat dat ook echt zo is. Maar laatst was er nog in het nieuws dat knmi gesjoemeld had met data uit het verleden, zodat het aantal hittegolven uit het verleden drastisch verminderen. Dan ga ik toch wel twijfelen of het niet allemaal wat overdreven wordt. Daarbij vind ik het klimaatakkoord een bijhoorlijke kostenpost terwijl wij hier weinig voor terug krijgen. (0.5 graad wanneer de héle wereld zich hier aan zou houden).
Ik moet verder zeggen dat ik mij eerst goed in PVV kon vinden maar heb het idee dat FVD tegenwoordig net wat beter aansluit op mijn eigen ideeën. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het met alles eens ben. Zoals het scheiden der machten weet ik nog niet wat ik daar van moet vinden. Daar wil ik mij nog verder in verdiepen om een mening te kunnen vormen.

Verder raad ik iedereen aan dit filmpje te kijken: https://youtu.be/yOLK4Hke6Ss

8nnemiek

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:08

Dat immigranten Nederlands moeten leren en hier zelf hun best moeten doen om aan de samenleving mee te doen en hun eigen brood te verdienen ben ik het ook mee eens. Maar dat lijkt niet echt het doel te zijn van Baudet.

Ik snap ook dat je vindt dat het klimaatakkoord niks voorstelt. Dat klopt ook. Ik vind het persoonlijk lang niet ver genoeg gaan, want inderdaad, 0,5 graad minder is niet veel.. Máár, je kan beter íets doen dan helemaal niks doen. Liever een klein beetje opwarming, dan heel veel opwarming. In dit geval telt letterlijk elke graad.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:15

8nnemiek schreef:
Dat immigranten Nederlands moeten leren en hier zelf hun best moeten doen om aan de samenleving mee te doen en hun eigen brood te verdienen ben ik het ook mee eens. Maar dat lijkt niet echt het doel te zijn van Baudet.

Ik snap ook dat je vindt dat het klimaatakkoord niks voorstelt. Dat klopt ook. Ik vind het persoonlijk lang niet ver genoeg gaan, want inderdaad, 0,5 graad minder is niet veel.. Máár, je kan beter íets doen dan helemaal niks doen. Liever een klein beetje opwarming, dan heel veel opwarming. In dit geval telt letterlijk elke graad.

Baudet wil het Australische model invoeren. Er wordt dan een soort toets afgenomen en aan de hand van de uitslag mag je blijven of niet, als ik het me goed herinner. Ik vind dat persoonlijk een super goede manier.
Wat zijn jouw opvatting van het doel van Baudet?

Verder geef ik je wel gelijk dat iets doen beter is dan niets doen. Maar kunenn we dan niet beter wachten tot er een betere oplossing is? De Nederlandse burger wordt op deze manier op de kosten gejaagd voor iets met nihil effect.
Laatst bijgewerkt door Calixae op 06-02-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:19

Karl66 schreef:
MoniqueT schreef:

Ik denk dat ze dat echt wel weten, maar Baudet wil de scheiding der machten opheffen om die linkse boomknuffelaars aan te pakken en daar staan ze helemaal achter. Wat ze vergeten is dat zij de volgende groep zijn, omdat het niet stopt bij de boomknuffelaars.

Wat het nog erger maakt is dat hij onderdeel van de wetgevende macht is. Hij zou het juist moeten toejuichen als de rechter de uitvoerende macht terugfluit, als ze zich niet aan de wetten houden die zij gemaakt hebben.

In Polen zijn ze daar al druk mee bezig, met het opheffen van die scheiding. Door rechters te ontslaan en voor hen in de plaats nieuwe rechters te benoemen die op de hand van de regeringspartij zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ijke-macht

In Polen is ook voorgesteld om LHBT-vrije zones in te stellen................

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:21

Calixae schreef:
Iedereen is welkom in Nederland, maar ik ben wel van mening dat je hier wat voor moet doen. Dus actief inburgeren, laten zien dat je graag Nederlander wilt zijn. Leer Nederlands, leer een vak, maak er wat van in Nederland. Ga niet zo maar een uitkering aan vragen en heb je die wel, doe je best om een baan te krijgen. Dit geldt ook voor de mensen die in Nederland geboren zijn. Ik kan er slecht tegen dat mensen een uitkering hebben maar geen moeite doen om een baan te krijgen of de boel bedonderen. Of je nou wit, zwart of paars bent.

Hier wil ik wel even op inhaken, want ik ben het in principe helemaal met je eens. Maar zo werkt het niet in Nederland. Eerst moeten ze hele procedures doorlopen, voor ze in Nederland mogen blijven, ben je een paar jaar verder. Meteen Nederlands leren gaat volgens mij ook niet zo snel, daar zijn ook regels voor. En een baan zoeken is ook nog niet zo simpel voor de meesten, die nog niet zo goed Nederlands kennen. En dat zou allemaal veel sneller moeten, maar dat kun je die mensen niet verwijten, alleen de nederlands politiek en wetten.
En even een anekdote: Jaren geleden, mijn man had een baan bij een groot bedrijf. In het weekend werd hij ziek en hij zat op maandagmorgen om 8 uur bij de huisarts. (toen kon dat nog :)) De wachtkamer zat vol blanke mannen die even een briefje van de dokter kwamen halen om daarna naar Duitsland te vertrekken om te werken. Dat misbruik van uitkeringen is toen hard aangepakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:27

Misbruik maken van uitkeringen hoef je geen immigrant voor te zijn hoor.
Laatst nog in Nieuwsuur, een hele werkplaats vol mannen die graag in Nederland wilden blijven en een vak wilden leren (geloof dat ze in een meubelmakerij waren). Maar ze moesten weg omdat de situatie in hun land van herkomst niet dreigend genoeg was, ofzoiets. Een van die heren kwam uit Iran :o Heel goed Nederlands sprak hij niet, maar het was te volgen.
Ik heb ze echt nog niet gezien, die massa's mensen uit Afrika die hier lachend gratis geld zitten te vangen zonder er iets voor te hoeven doen. Wel de 'tokkie'-figuren, zijn toch meestal Nederlanders. :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:39

8nnemiek schreef:
Askja schreef:
De rest weet, vermoed ik, echt niet beter, of kiest ervoor om bewust onwetend te zijn.

Of gewoon uit frustratie, geloven ze alles wat de 'tegen-partij' roept..
Waar ik me echt enorm over verbaas de laatste jaren.. die enorme ontevredenheid. Waar komt dat vandaan? Het lijkt wel een besmettelijke ziekte, waar de een begint te klagen slaat het meteen over op de volgende lijkt wel.
En dat in een tijd waarin de economie beter draait dan ooit, waarin er bijna voor iedereen een baan te vinden is, waarin er geen oorlog is, en het overgrote deel zo luxe kan leven dat vliegvakanties en uiteten als normaal worden gezien.. En toch zijn mensen kwaad.

Ondanks dat ik FvD/PVV stemmers absoluut niet snap, snap ik die ontevredenheid wel.
De gehele onderklasse is namelijk wel getroffen door de welvarende economie, en als ik voor mijn eigen situatie mag spreken denk ik dat de middenklasse dat ook wel voelt. Mede hierdoor ben ik absoluut geen fan van de VVD, mi stimuleren zij alleen alles wat in hun straatje past maar kijken ze totaal niet naar de mensen die het minder breed hebben. Om even concreet te worden; boodschappen zijn nog nooit zo duur geweest, aan een (huur)woning komen is bijna onmogelijk, de huizenmarkt is overspannen, we komen tekort aan vakmensen, belangrijke beroepen zijn nog steeds zeer onderbetaald (met name dan natuurlijk de zorg), studieschulden lopen enorm hoog op, je ziet steeds meer welvaartsziektes en burn-outs.

Nu klinkt het ook wel heel ontevreden, de economie is immers op zijn top. Maar voor de mensen met weinig te besteden is dat helemaal niet prettig. Dus ik snap die ontevreden houding en het geklaag echt wel. Máár, moet je dan FvD of PVV gaan stemmen? Nee, zou ik niet doen.

Ik vind het ergens ook wel sneu dat er mensen zijn die oprecht geloven in de beloftes en uitspraken die deze partijen doen. Het klinkt mooi maar het is totaal niet haalbaar. Maar ik denk dat die mensen niet beter weten, en ik vind dat sneu voor hen.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:51

Ik weet niet wat de regels voor Nederlands leren zijn. Wel weet ik dat ik laatst een voorlichting heb gegeven op een school speciaal voor immigranten. Ze worden daar in 2 jaar klaar gestoomd voor het reguliere onderwijs in Nederland. Alle leerlingen konden onwijs goed Nederlands, en dat te bedenken dat ze dat in 2 jaar hebben gedaan. Echt oprecht respect voor. Overigens nog nooit zo veel motivatie gezien bij leerlingen, zoals ik bij deze klas heb gezien. Deze leerlingen kan ik dan ook echt alleen maar toejuichen. Zij maken er wat van. Komen in Nederland, gaan naar school, willen een vak leren. Waar menig Nederlander een schop onder de reet nodig heeft, nemen zij wel actie om iets van hun leven te maken.
52% van de mensen in de bijstand zijn niet-westerse immigranten. Dat vind ik gewoon jammer om te lezen. En het tokkievolk wat onterecht van een uitkering leeft kan ik slecht hebben. Ik ben opgevoed met dat ik moet werken voor mijn centjes...

Nou ben ik wel heel benieuwd waar jij op stemt Shaggy. Hoef je natuurlijk niet te delen als je dat niet wilt maar ben benieuwd nu :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:32

Calixae schreef:
Baudet wil het Australische model invoeren. Er wordt dan een soort toets afgenomen en aan de hand van de uitslag mag je blijven of niet, als ik het me goed herinner. Ik vind dat persoonlijk een super goede manier.

Het Australisch model, daar hoor je veel verschillende verhalen over. Volgens mij pikken ze voor een deel de 'goede' mensen eruit, de mensen met een goede opleiding of veel geld, en de rest kan vertrekken. Ik heb ook gelezen dat vluchtelingen op een eiland komen te zitten waar ze beoordeeld worden, en vervolgens mogen ze wel of niet naar het vasteland. En ze nemen maar héél weinig vluchtelingen aan. Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar heb niet echt het idee dat dit de ideale manier is. Persoonlijk zou ik liever zien dat alle mensen welkom zijn, als in, iedereen die het echt nodig heeft, dus niet de gelukszoekers.. maar dat vervolgens alleen de mensen mogen blijven die ook iets bijdragen aan de samenleving en graag willen werken. Geef ze onderdak, voedsel, zorg, een opleiding, en als ze geen werk vinden en een uitkering willen dan vind ik dat daar best iets tegenover mag staan zoals de werkzaamheden waar we nu duizenden arbeidsmigranten uit Polen eo voor naar Nederland halen. Ook de Nederlandse 'bijstandstrekkers' zouden daar aan mee mogen doen. En de raddraaiers mogen ze van mij direct terug sturen.
Tot zo ver ben ik best voor een strenger immigratiebeleid.
Maar het doel van Baudet, die is zó lastig te peilen.. Hij zegt het ene, maar bedoelt het andere. Ik krijg echt niet het idee dat hij serieus een goed beleid wil, maar meer dat hij een grote 'muur' om Nederland wil bouwen en alles daar buiten wil houden.

BigOne

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:03

https://nos.nl/l/2321863

In Duitsland zijn ze nog veel feller op partijen zoals FVD of PVV. Daar brak gisteren al grote verontwaardiging uit over samenwerking met deze partijen..

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:17

8nnemiek schreef:
Calixae schreef:

Het Australisch model, daar hoor je veel verschillende verhalen over. Volgens mij pikken ze voor een deel de 'goede' mensen eruit, de mensen met een goede opleiding of veel geld, en de rest kan vertrekken. Ik heb ook gelezen dat vluchtelingen op een eiland komen te zitten waar ze beoordeeld worden, en vervolgens mogen ze wel of niet naar het vasteland. En ze nemen maar héél weinig vluchtelingen aan. Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar heb niet echt het idee dat dit de ideale manier is. Persoonlijk zou ik liever zien dat alle mensen welkom zijn, als in, iedereen die het echt nodig heeft, dus niet de gelukszoekers.. maar dat vervolgens alleen de mensen mogen blijven die ook iets bijdragen aan de samenleving en graag willen werken. Geef ze onderdak, voedsel, zorg, een opleiding, en als ze geen werk vinden en een uitkering willen dan vind ik dat daar best iets tegenover mag staan zoals de werkzaamheden waar we nu duizenden arbeidsmigranten uit Polen eo voor naar Nederland halen. Ook de Nederlandse 'bijstandstrekkers' zouden daar aan mee mogen doen. En de raddraaiers mogen ze van mij direct terug sturen.
Tot zo ver ben ik best voor een strenger immigratiebeleid.
Maar het doel van Baudet, die is zó lastig te peilen.. Hij zegt het ene, maar bedoelt het andere. Ik krijg echt niet het idee dat hij serieus een goed beleid wil, maar meer dat hij een grote 'muur' om Nederland wil bouwen en alles daar buiten wil houden.

Ben het echt volledig met je eens.
Ik krijg juist wel het idee dat hij een goed beleid wil gaan voeren. Een grote 'muur' om Nederland heen bouwen zou mij te ver gaan. Maar ik denk niet dat dat geval is. Door bijvoorbeeld dat Australische model in te willen voeren, laat hij wel zien dat hij het mensen wel gunt die hun best doen imo. Het filtert naar mijn idee de zogenaamde 'gelukszoekers'. Ik mag hopen dat dat plan dan goed uitgevoerd wordt en iedereen een eerlijke kans krijgt. Zo niet dan mag het plan geschrapt worden. Als ze alleen gaan selecteren op de 'goede' mensen dan hoeft het voor mij niet zo. Walgelijk om iemand te selecteren op bijvoorbeeld geld.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:21

Calixae schreef:
Nou ben ik wel heel benieuwd waar jij op stemt Shaggy. Hoef je natuurlijk niet te delen als je dat niet wilt maar ben benieuwd nu :o

Ik moet eerlijk zijn dat ik de politiek op dit moment slappe hap vind en maar bij weinig partijen wat aansluiting kan vinden maar de laatste keer dat ik gestemd heb was dat op D66.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:43

mysa schreef:
Als er een te zware druk op vrouwen gelegd wordt, dan moeten we dus zorgen dat mannen hun verantwoordelijkheid nemen en een deel van die last overnemen. Was dat wat hij bedoelde?

Jazeker! De mannen moeten dan ‘het werk’ maar voor hun vrouwtjes overnemen, zodat deze lieve, naïeve Nederlandertjes het huishouden en de kinderen kunnen blijven doen! :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:48

Amy223 schreef:
Calixae schreef:
Zeker ja. En zeker geen racist. Wist dat ik belachelijk gemaakt ging worden. Ik trek me er niet meer zo veel van aan. :j

Hehe eindelijk een medestemmer _/-\o_

Ja, misschien eens wat meer echt zijn stukken gaan lezen ipv alleen schreeuwende krantenkoppen die alles uit zijn context trekken.

En nee, ik ben niet dom en nee ook niet verliefd op hem :')

https://decorrespondent.nl/9674/thierry ... 0-c9ab8f58

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:03

Karl66 schreef:
purny schreef:
Eigenlijk zouden ze het gewoon eens moeten proberen, maar geen enkele partij die met ze in zee wil gaan. En dat vind ik ook wel jammer. Dan kunnen ze na de 4 jaar of korter de rekening gepresenteerd krijgen. Toen de PVV de tweede grootste was wilde niemand met ze regeren terwijl het volk toch z'n stem heeft gegeven aan dat clubje.

Zowel FvD en net zoals elke andere partij roepen ze wat de burger willen horen.
En ze komen niet met oplossingen. Veel geschreeuw en weinig wol...

Alleen had het volk zijn stem niet aan de PVV gegeven. Er had ongeveer 20% van de stemmers op de PVV gestemd en dat betekent dat 80% van de stemmers niet op de PVV hadden gestemd en veel meer dan die 20% PVV stemmers had op partijen gestemd die niet met de PVV wilden regeren. Dus een groter deel van de bevolking was tegen regeringsdeelname van de PVV, dan het gedeelte dat voor was.

Het is echt een hele rare drogredenering dat de grootste partij in een meer partijensysteem de meerderheid van de bevolking representeert. Dat is niet zo en daarom hebben ze ook niet perse recht om in de regering te zitten. We kiezen een volksvertegenwoordiging en ze hebben het recht om hun deel van de stemmers te vertegenwoordigen. En ze hebben pas recht om in een regering te zitten als ze voldoende partijen kunnen overtuigen om met hun samen te werken en als ze met die partijen meer dan 50% van de bevolking representeren.

De PVV was de tweede grote partij van ons land dus in feite had de VVD op z'n minst een coalitie moeten vormen. Of tenminste moeten proberen. Waar hebben we anders op gestemd?
En dat is ook wel een beetje waarom er veel mensen niet meer gaan stemmen. Loze beloftes en niet luisteren naar het volk.
Laatst bijgewerkt door purny op 06-02-20 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt