Nou oké. Waarom ik FvD stem.
FvD ziet in dat de klimaatverandering een hype is. Klimaatverandering is van alle tijden. Maar gebruikt men tegenwoordig alleen om geld af te troggelen van de burgers.
Citaat:
oneens. Het is zelfs zo bewezen dat de mens de veroorzaker is van de opwarming van de aarde, het gaat zo vreselijk snel vanaf de industriële revolutie, dat wetenschappers hebben aangegeven dat het percentage bewijs over de 98% is en dat betekent dat het gegeven dat de aarde opwarmt en demens er voor verantwoordelijk is bewezen is. Alle andere opvattingen vallen onder misleiding cq fakenieuws en de wetenschappers hebben heel bewust dit statement gemaakt om fakenieuws over zo'n belangrijk onderwerp tegen te gaan.
FvD staat er voor de boeren, zoals het nu is.
Citaat:
Dat mag, voor FvD is wel pas de boeren in the picture ggekomen tijdens de protesten. Van te vore heb ik FvD nooit gehoord. Vind het een beetje popie Jopie zijn en ik wantrouw het.
FvD staat voor MIJN nl's cultuur. Ik vind niet dat wij ons aan hoeven te passen aan roeptoeteraars die op hun pikkie getrapt zijn.
Citaat:
Ik weet niet wat jij onder mijn NL cultuur verstaat en roeptoeters. Ik vind de NL cultuur leuk en grappig en ik voel me thuis als het gaat m de mensen, die mensen die verdraagzaam zijn en ik vind het normaal dat bepaalde zaken zullen veranderen daar we nu in een totaal andere wereld wonen als 100 jaar geleden. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die zich daar ongemakkelijk onder voelen
EU: we zijn geen 1 Europa. In België bijvoorbeeld scheidt een koe minder fosfaat uit dan in NL. Het zijn cijfers die ieder land voor zich mag bepalen, daarom nu ook zogenaamd de stikstof problematiek, NL heeft een veeel strengere eis dan andere EU landen.
Citaat:
Klopt en de Belgen gaan gewoon maar verder met uitbreiden en uitstoten en dat is niet eerlijk, want boeren die toevallig 15 km verder wonen in Brabant mogen niets en dat is bizar en oneerlijk en ik vind dan ook dat in de Eu richtlijnen en regels opgesteld moeten worden dat voor ieder land geld en dat de terugdringing van stikstof gebaseerd is op cijfers die vastgelegd zijn na duidelijke meting van stikstof gehaltes overal.
Sanering NPO: weg met het subjectieve nieuws.
Citaat:
NPO heeft omroepen die links georiënteerd zijn en ook omroepen die meer rechts, gelovig of zelfs duidelijk rechts zijn. Dat is goed. Ben het dus niet eens met je.
Zorg: beter loon voor mensen werkzaam in de zorg, lager eigen risico.
Citaat:
Mee eens, of beter gezegd, meer meer aandacht voor de publieke sector door oa meer geld er naar toe en stoppen met de marktwerking.
Aow na 40 jaar zwaar werk (bouwvakkers bijvoorbeeld)
Citaat:
Mee eens
Sociaal vangnet, dus alleen bedoeld voor mensen die niet kunnen werken. Immigranten eerste 10 jaar sowieso geen uitkering, het is hier geen luilekkerland.
Immigranten die in Nederland hun sociale premies hebben opgebouwd middels werk en dus ziek worden of anderszins zoals werkeloos gelijk behandelen als die mensen die Nederlander zijn. Dus die 10 jaar kan gewoon los gelaten worden voor die mensen die werken, want vind ik discriminerend. Immigranten ten gevolge van vluchteling zijn (bv Syriëres) wel gewoon opvangen en graag zsm laten integreren in onze samenleving. Ik ben het wel eens dat immigranten in principe zelf hun broek moeten kunnen ophouden (moeten wij hier ook in Frankrijk, ook al zijn wij zelfs Europeanen). Voor onderwijs hebben ze veel goeie punten, onderwijs op maat, basisbeurs herinvoeren, meer praktijk op mbo (komt tekort aan mensen die met hun handen willen werken!) minder papierwerk voor de leraren.
Citaat:
Mee eens
Dit zijn voor mij zo de belangrijkste punten.