Asciogamamo: Ik voel me weldegelijk gediscrimideerd.
Enige is dat ik het zonde van mijn energie vind om te drammen om iets wat ik toch niet kan veranderen.
Met daten ben ik bijvoorbeeld geregeld de banketstaaf geweest om afgeschreven worden door mijn medische situatie, terwijl deze niet onmogelijk is.
Ik moet vooral leven op 30% van wat meeste mensen kunnen, ik kan lopen, rennen, alles, maar korter en de rekening de dagen erna is onbekend.
Maar ik kan niet werken, en dat is voor veel mannen toch echt belangrijk blijkbaar.
Heb ik daar keihard om gejankt soms? JA!
Volmondig ja!
Maar wat schiet ik er mee op om te gaan protesteren? Niks.
Ik bedenk dan maar dat ze een heel lief meisje laten schieten wat alle tijd heeft om als hij vrij is er voor hem te zijn.
Dat ik niet wakker lig van een lege rol pleepapier en ik niet val over eigenaardigheden of onhandige banen waar de gemiddelde vrouw iemand op afschrijft.
Hun verlies niet de mijne, en ja ik zal er heus nog wel eens flink verdriet van gaan hebben als iemand mij niet wil omdat ik niet topfit ben.
Maar ik ga niet demonstreren en gebruik mijn energie voor de mensen om me heen die wel van mij houden zoals ik ben.
En mijn mening, dat zouden de anti zwarte piet mensen ook moeten doen.
Overigens vind ik dat dit prima in de discussie hier past, je zou bijna zeggen waarom maken donkere mensen hier heisa om, terwijl er zoveel meer is wat niet fair is.
Klinkt even heel, heel zwart-wit, maar jullie snappen vast wat ik zeg.
En ja ik heb alles wat hier staat gelezen, maar ik blijf bij mijn gevoel dat ik niet tegen zwarte piet ben en de mix zwarte pieten en roetveegpietjes een compromis vind.