Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Behalve de "experts" hier op bokt wees alles er toch op dat de conservatives een dikke meerderheid zouden krijgen en de bevolking een brexit wil zien?
Eulogy schreef:enzino schreef:Behalve de "experts" hier op bokt wees alles er toch op dat de conservatives een dikke meerderheid zouden krijgen en de bevolking een brexit wil zien?
Nee. Wat "de bevolking" wil is helemaal niet zo duidelijk, het is onwijs verdeeld (en in de polls de afgelopen dagen was zelfs een Tory meerderheid helemaal niet zo zeker) Bovendien zegt, met FPTP, dit niet zoveel over wat er daadwerkelijk gestemd is helaas, maar ja, ook dit is democratie. Helaas.
Ik had een meerderheid wel verwacht maar niet zo'n grote meerderheid. Ik heb serieus gehuild
Electra63 schreef:Eulogy schreef:Nee. Wat "de bevolking" wil is helemaal niet zo duidelijk, het is onwijs verdeeld (en in de polls de afgelopen dagen was zelfs een Tory meerderheid helemaal niet zo zeker) Bovendien zegt, met FPTP, dit niet zoveel over wat er daadwerkelijk gestemd is helaas, maar ja, ook dit is democratie. Helaas.
Ik had een meerderheid wel verwacht maar niet zo'n grote meerderheid. Ik heb serieus gehuild
Heeft het voor jou nog nadelige gevolgen?
NatasjavE schreef:Oh ik had deze uitslag wel verwacht. Het is niet anders.
Ben benieuwd wat de Schotten gaan doen. Gaan ze inderdaad zich afscheiden? En Ierland?
Het ergste is het inderdaad voor de mensen die het nu al financieel moeilijk hebben. De conservatieven gaan niks voor deze mensen doen.
Citaat:By enshrining in law his campaign promise not to extend the transition period beyond the end of 2020, Johnson cuts the amount of time he has to negotiate a trade deal to 10-11 months - and possibly quite a lot less, given the time needed for UK and EU parliamentary approval of any deal.
enzino schreef:Boris Johnson lijkt er nu serieus haast van te gaan maken:
https://www.reuters.com/article/uk-brit ... SKBN1YK25GCitaat:By enshrining in law his campaign promise not to extend the transition period beyond the end of 2020, Johnson cuts the amount of time he has to negotiate a trade deal to 10-11 months - and possibly quite a lot less, given the time needed for UK and EU parliamentary approval of any deal.
BMHP schreef:enzino schreef:Boris Johnson lijkt er nu serieus haast van te gaan maken:
https://www.reuters.com/article/uk-brit ... SKBN1YK25G
Niets veranderd, afgezien dat hij nu een meerderheid heeft.
ikke schreef:BMHP schreef:Niets veranderd, afgezien dat hij nu een meerderheid heeft.
Nou, dat is eigenlijk nog maar de vraag.
Op papier heeft Boris wel een (riante) meerderheid, maar gaan al die individuele parlementariërs ook echt zijn plannen steunen?
Ik kan me uit het recente verleden nog enige verdeeldheid herinneren......
NatasjavE schreef:Oh ik had deze uitslag wel verwacht. Het is niet anders.
Ben benieuwd wat de Schotten gaan doen. Gaan ze inderdaad zich afscheiden? En Ierland?
Het ergste is het inderdaad voor de mensen die het nu al financieel moeilijk hebben. De conservatieven gaan niks voor deze mensen doen.
Karl66 schreef:Frans Timmermans heeft een ingezonden brief geschreven: https://www.nu.nl/buitenland/6020220/ti ... elkom.html
Volgens mij is het soms verstandiger om gewoon je mond even te houden.