Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:12

Dat is dus geen passieve euthanasie. Dat is de keuze in overleg met de behandelend arts om de behandeling te stoppen, of niet te starten.
Iemand in slaap houden is palliatieve sedatie, om het lijden dus te verlichten. Geen euthanasie, en ook geen zogenoemde ‘passieve euthanasie’.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:14

Ik vind dit echt heel laag Anjali en geloof dan ook echt niets van je verhaal.
Als er besloten wordt met het stoppen van eten en drinken, gaat daar ook een heel traject aan vooraf en kan jij dat als mantelzorger niet eens even stop zetten omdat je het er niet mee eens bent.

Ik vindt het heel erg dat je zulke verkeerde info gebruikt om mensen dingen wijs te maken die niet bestaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:28

Sunnda schreef:
Als er besloten wordt met het stoppen van eten en drinken, gaat daar ook een heel traject aan vooraf en kan jij dat als mantelzorger niet eens even stop zetten omdat je het er niet mee eens bent.

Ik vindt het heel erg dat je zulke verkeerde info gebruikt om mensen dingen wijs te maken die niet bestaan.

Hoe dan ook valt het niet onder hetgeen wat Baudet als euthanasie omschrijft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:29

Als artsen voorstellen niet te starten met sondevoeding of sondevoeding te stoppen (wat dan 'versterven' wordt genoemd), dan is dat omdat iemand echt letterlijk aan het sterven is. Iemand bijvoorbeeld nog sondevoeding geven die dit lichamelijk domweg niet meer kan verwerken omdat de bloedsomloop alleen nog maar richting hersenen gaat (omdat de rest van het lichaam al dood aan het gaan is), maakt dat je zo'n stervend persoon letterlijk kotsmisselijk maakt. Dat is niet bepaald 'het lijden verlichten'.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:36

Djilna schreef:
De vraag is dan nog waarom hij het ter discussie stelt. Daar moet een reden achter zitten toch? Anders doe je dat niet.

Als je filosoof bent niet; maar als je politicus bent kun je er donder op zeggen dat mensen op hun achterste benen staan bij dit soort uitspraken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:01

HorseTimeXL schreef:
Shaggy09 schreef:
Hij wilde Fortuyn zijn gedachtegoed toch naleven?
Hij bakt er niks van in dat geval..

Ik ga er nu eigenlijk van uit dat de stemmen voor het Forum stevig gaan dalen. Niet alleen door deze narigheid maar sowieso doordat het Forum al een poosje niet al te positief in de media verschijnt.
Baudet is extreem doorzichtig en mensen beginnen dat nu langzamerhand te zien volgens mij.

Mocht hij ooit hier premier worden dan ben ik weg :evaw:

Precies en bij Pim Fortuyn kon ik mij ergens nog wel vinden. En vond ik hem als persoon ook eemnstuk prettiger en slimmer.

Fortuyn was wat dit betreft compleet het omgekeerde.
Fortuyn was zeer voor de emancipatie van de vrouw en de homoseksuelen.
Hij was eerder vrij feministisch kun je ook zeggen.

Baudet is gewoon een narcist die het liefst weer terug wilt naar de jaren 50. Lekker de vrouw onderdrukken en behandelen als minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:07

Taffje schreef:
Even los van wat ik van die man vind (nee zou niet op hem stemmen) vind ik dit hele verhaal wel enorm opgeblazen door de pers..
Hij geeft in dat essay idd reactie op een boek en spiegelt dit naar onze maatschappij, hier worden nu stukjes uitgeknipt en uit de context getrokken als zijnde dat hij dit zou willen wat hij nergens gezegd heeft.

Ja het wordt opgeblazen maar uit de context getrokken? Ik denk van niet. Waar rook is is vuur. Als je zo'n stuk schrijft heb je linksom of rechtsom ook sympathie voor de inhoud. Heb je dat niet dan zet je terplekke een gefundeerd tegen betoog neer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:16

Sunnda schreef:

Het is wel zo gebeurd. Ik heb het meegemaakt,jij niet.En liegen doe ik nooit,dat mag nl. niet van mijn geloof.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:21

Je noemt het alleen euthanasie, wat het niet is. Dat maakt de discussie wat lastig...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:22

Dat is vergelijkbaar aan zeggen dat door rood rijden toegestaan is omdat je het wel eens gezien hebt >;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:23

Dan zou ik aangifte doen Anjali

Overigens...helemaal niemand mag liegen. Dat geld niet alleen voor gelovige mensen.

Maar liegen wordt door iedereen gedaan. Ook door gelovige.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:30

Ik denk niet dat het bewust liegen is, eerder een geval van onwetendheid :)

En als je echt denkt dat er iemand niet goed is behandeld kun je een gesprek met de arts aanvragen als eerste contactpersoon en die kan je alles uitleggen.
Als je daarna nog denkt dat er iemand is vermoord kan je het natuurlijk laten uitzoeken door de tuchtraad oid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:35

anjali schreef:
Het is wel zo gebeurd. Ik heb het meegemaakt,jij niet.En liegen doe ik nooit,dat mag nl. niet van mijn geloof.

Anjali, als behandelaars voorstellen te stoppen met een behandeling/sondevoeding, etc, dan wordt aan de patient als die nog aanspreekbaar is, of aan de familie als de patient niet aanspreekbaar is, gevraagd of die het er mee eens is. Als al jouw familieleden hebben gezegd dat zij het er mee eens zijn, en jij niet, dan kan dat. Dat maakt het voorstel geen euthanasie en ook geen poging tot moord, en ook geen 'de familie kon niet wachten op de erfenis'. Het maakt hooguit dat jouw familie het beter met de patient voor had dan jijzelf (zie mijn eerder post over het gevolg van doorbehandelen bij iemand die stervend is)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:40

Ibbel schreef:
anjali schreef:

Anjali, als behandelaars voorstellen te stoppen met een behandeling/sondevoeding, etc, dan wordt aan de patient als die nog aanspreekbaar is, of aan de familie als de patient niet aanspreekbaar is, gevraagd of die het er mee eens is. Als al jouw familieleden hebben gezegd dat zij het er mee eens zijn, en jij niet, dan kan dat. Dat maakt het voorstel geen euthanasie en ook geen poging tot moord, en ook geen 'de familie kon niet wachten op de erfenis'. Het maakt hooguit dat jouw familie het beter met de patient voor had dan jijzelf (zie mijn eerder post over het gevolg van doorbehandelen bij iemand die stervend is)

Jij beschrijft het beter en netter dan ik :')

De dood hoort ook bij het leven. Koste wat kost mensen in leven houden met allerlei kunst en vliegwerk vind ik ook mensonwaardig. Als het lichaam aangeeft niet meer te kunnen moet je dat respecteren en iemand begeleiden bij het sterven van een waardige dood.
Daar zijn artsen (SO bv) speciaal voor opgeleid, om mensen op een waardige manier naar hun einde te begeleiden. Of dat nu met een natuurlijke dood is of euthanasie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:41

Ibbel schreef:
Het maakt hooguit dat jouw familie het beter met de patient voor had dan jijzelf (zie mijn eerder post over het gevolg van doorbehandelen bij iemand die stervend is)

Het kan zelfs zo zijn dat beide partijen het goed met de patiënt voor hadden, maar één van beiden (ook) daarbij niet zo gehinderd werd door kennis van zaken en daarbovenop haar definities niet correct gebruikt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:42

anjali schreef:
Sunnda schreef:

Je kunt ook voor jezelf dingen bedenken en beamen zonder telkens achter je geloof te schuilen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:50

Shaggy09 schreef:
Je kunt ook voor jezelf dingen bedenken en beamen zonder telkens achter je geloof te schuilen.

"Nee, want dat mag ik niet van mijn geloof/man/lavendelleider."

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:09

oomens schreef:
Shaggy09 schreef:

"Nee, want dat mag ik niet van mijn geloof/man/lavendelleider."

En zo is een normale discussie voeren onmogelijk 8)7

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:34

Shaggy09 schreef:
En zo is een normale discussie voeren onmogelijk 8)7

Dat was hij al bij "ik kan niet liegen want dat mag ik niet van mijn geloof".

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:45

Anjali, als je lef hebt pb je mij en zal ik je vertellen hoe streng het is omtrend euthanasie.
Ik heb vorig jaar zo'n proces meegemaakt, en echt je bent oliedom als je denkt dat dat zomaar mag.
Hier heeft dat jaren geduurd, jaren voordat deze vrouw toestemming kreeg.
Als je dan zo kortzichtig bent, heb dan in elk geval het lef eens te vragen hoe het is om mee te maken van dichtbij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:23

Anjali heeft het niet over euthanasie dus totaal niet van toepassing. Die bepaalt blijkbaar haar eigen definities.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:25

Wat ik wel altijd besef met dit soort discussies, is dat we het toch best heel goed in Nederland hebben. Vrijheid, keuzes die we kunnen maken en successen die we zelf kunnen bewerkstelligen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:26

Anjali, iedereen mag een mening hebben, maar probeer je iets beter in te lezen en laat je niet alles wijsmaken wat men je verteld. Filter dingen op mogelijkheden en niet op achterklap en gossip.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:03

Boras schreef:
Askja schreef:
Het sneaky punt is dat Baudet geen rechttoe rechtaan uitspraken doet, maar dingen suggereert. Maar wel vrij nadrukkelijk, en bij herhaling. Als de media die 'suggesties' vervolgens letterlijk benoemen, krabbelt Baudet terug door te stellen dat hij verkeerd is geciteerd, of dat de soep niet zo heet gegeten moet worden. Maar ondertussem heeft hij zijn punt gemaakt en bovendien weer een hoop aandacht gegenereerd.
Dit is een bewuste en behoorlijk sluwe tactiek die, zoals in enkele posts hierboven ook weer duidelijk wordt, bij de doelgroep haar doel niet mist.

Uitstekende, inhoudelijke reactie op het knip- en plakwerk van janderelaa.

Niets geknipt en geplakt, 2 losse artikelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:04

Benzz schreef:
Waarom zou je abortus ter discussie willen stellen?

Je bent voor of je bent tegen, veel meer dan dat is het niet.

Er is veel meer. Ik ben voor abortus maar vind de termijn van 24 weken bezopen lang. Dan is het al een mensje dat op de moeder reageert.