Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:36

Renske_W schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/299 ... en-geruimd

Varkens moeten mogelijk geruimd worden.

Vind het echt te absurd voor woorden. Mensen uit Oost-Europa, waar de stallen er toch een heel stuk anders bij staan dan hier... (in de negatieve zin) komen hier protesteren. Oh en we ontsmetten onszelf even niet. Deze radicalen mogen gewoon straf krijgen.

Een hoesje om de schoenen is níet genoeg.
Met 100 man een stal ingaan om biggen te gaan aaien: Dat levert stress op.

Ja, varkens zijn slimme dieren én ja er kan nog heel veel verbeterd worden. Maar een actie als deze... :n

We hebben allemaal het geluk dat we zelf mogen kiezen wat we eten. Maar kies dan bewust! Koop dan lokaal bij de boer zelf, vraag wat er mogelijk is, ga die verdomde dialoog aan. Maar doe zoiets niet...

(zelf eet ik gewoon vlees, kom ik van oorsprong gewoon van een boerderij, ben ik trots op onze agrarische sector want er gaat veel goed. En ja, er is altijd ruimte voor verbetering, maar dan moet de consument er wel voor willen betalen!)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:39

ruitje schreef:
Ik vind dat helemaal niet het kernwoord.

Het feit dat je als dierenactivist bewust een actie inzet waardoor dieren mogelijk geruimd worden.

Dat vind ik dom en het niet volgen van je principes.

Je beheerst je moedertaal niet. Whatever. De reacties hier worden me een tikje te hysterisch. *Ontstipt*

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:42

Bubblewrap schreef:
dakplaat schreef:
Het is allang bekend dat deze terroristen niet terugdeinzen voor het offeren van dieren. Ze krijgen zelfs les in het laten ontstaan van stalbranden en waren ook betrokken bij het verspreiden van varkenspest.. Het is puur terrorisme

Heb je hier een bron van? Het klinkt zo bizar dat ik het bijna niet wil geloven :P

Zou ik even moeten zoeken. Ik weet dat iemand undercover is geweest bij zo'n club (in Engeland?) en die kreeg daar gewoon een lesje brandstichting en vandalisme. En Volkert van der G. is tijdens de varkenspest in verschillende varkensbedrijven betrapt.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:46

Wauw... Bizar joh

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:51

ElviraKelan schreef:
Jennyj01 schreef:
In het topic staat ook een reactie van iemand waarbij de varkens van een ander type bedrijf komt. En als jullie allemaal zoveel verstand hebben van varkenshouderij dan weten jullie dat zelf ook. Maar ik heb het vermoeden dat er in dit topic een heleboel zijn die deze “foute” karbonade op het menu hebben.

Ik zou zeggen verdiep je er eens echt in.
Ga praten met boeren en gebruik dan je “stadse” verstand.
Ik heb nog nooit zoveel onzin in berichten gelezen als in die paar berichten van jou in dit topic

_O- stadse verstand.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:57

Bubblewrap schreef:
dakplaat schreef:
Het is allang bekend dat deze terroristen niet terugdeinzen voor het offeren van dieren. Ze krijgen zelfs les in het laten ontstaan van stalbranden en waren ook betrokken bij het verspreiden van varkenspest.. Het is puur terrorisme

Heb je hier een bron van? Het klinkt zo bizar dat ik het bijna niet wil geloven :P

Het zou mij in ieder geval niets verbazen.
Extremisten, voor welk doel ze dan ook staan, deinzen voor niets terug.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:58

https://www.ad.nl/binnenland/stallen-br ... ~a2ac522d/

https://www.ad.nl/politiek/kamer-boos-o ... ~ae7a35d5/

Citaat:
Ook GroenLinks en de Partij voor de Dieren namen afstand van de bezetting. ,,Wij vinden dat je je altijd netjes aan de wet moet houden. Ook de boeren. En ook de activisten’’, aldus de Europese lijsttrekker Anja Hazekamp van PvdD gisteravond. ‘Wij keuren het binnendringen en bezetten van stallen af. Er zijn veel diervriendelijkere manieren om het probleem op de agenda te zetten en aan te pakken. Wij zullen dit dan ook blijven doen’, laat de Brabantse fractie van GroenLinks weten.

https://www.ad.nl/boxtel/woede-bij-cda- ... ~a47e78d5/

Citaat:
Het CDA krijgt bijval van de Dierenbescherming en Wakker Dier, die in gesprek met deze krant hun verbijstering uitspraken. Bij Partij voor de Dieren bleef het wonderwel stil.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:06

Ik zou zeggen gegevens noteren van alle 125 activisten en ze gewoon laten opdraaien voor de kosten die het de boer kost. Of voorgoed opsluiten in een instituut voor gekken, want dat is wat ze zijn :n

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:13

imaudy schreef:
Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.

Varkens zijn inderdaad superleuke beesten,
maar stel je voor dat er 120 vreemden bij een fokstal gaan zitten en alle veulens gaan aaien.
Denk je dan niet dat de merries ook compleet gestresst raken?

De meeste merries die ik ken willen echt geen vreemden bij hun veulens :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:25

gerlindie schreef:
imaudy schreef:
Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.

Varkens zijn inderdaad superleuke beesten,
maar stel je voor dat er 120 vreemden bij een fokstal gaan zitten en alle veulens gaan aaien.
Denk je dan niet dat de merries ook compleet gestresst raken?

De meeste merries die ik ken willen echt geen vreemden bij hun veulens :n

laat ik voorop stellen dat ik ook absoluut niet pro megastal of bio industrie ben
maar het is heel simpel
de dieren worden vrij prikkelarm gehouden, er is geen tijd of geld voor gezellige onderonsjes
dus zijn ze gewoon weinig gewend
als er dan opeens een kudde mensen in die stallen rondneust dan gaat de boel over de zeik ja
en dat is info en kennis die je als militantje heel simpel kunt vinden
ik vind het sowieso erg kwalijk dat daar door die zogenaamde dierenredders zo makkelijk overheen gestapt woord

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:50

Jorex schreef:
Ik zou zeggen gegevens noteren van alle 125 activisten en ze gewoon laten opdraaien voor de kosten die het de boer kost. Of voorgoed opsluiten in een instituut voor gekken, want dat is wat ze zijn :n

Niet alleen de kosten van de boer, laat ze ook maar opdraaien voor de kosten van politie, ME en wat er verder nog is uitgerukt. Want hun stommiteiten gaat de belastingbetaler zo ook nog een leuk bedrag kosten.
Eens kijken of protesteren nog zo leuk is als je een rekening van een paar ton krijgt.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:59

dakplaat schreef:
Zou ik even moeten zoeken. Ik weet dat iemand undercover is geweest bij zo'n club (in Engeland?) en die kreeg daar gewoon een lesje brandstichting en vandalisme. En Volkert van der G. is tijdens de varkenspest in verschillende varkensbedrijven betrapt.

Je hebt dus geen bron.

Bijzonder hoe hier steeds geroepen wordt dat activisten niet weten waar ze het over hebben, maar dit soort statements zonder kritiek gemaakt kunnen worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:03

Cowboy55 schreef:
ruitje schreef:
Ik vind dat helemaal niet het kernwoord.

Het feit dat je als dierenactivist bewust een actie inzet waardoor dieren mogelijk geruimd worden.

Dat vind ik dom en het niet volgen van je principes.

Je beheerst je moedertaal niet. Whatever. De reacties hier worden me een tikje te hysterisch. *Ontstipt*

Typisch, iemand nog een persoonlijke sneer geven die niets met de discussie te maken heeft voordat je een topic verlaat.

Wat mij betreft typerend voor hoe de discussie niet te voeren is met activisten of mensen die dit goedkeuren :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:05

PlantsTho schreef:
dakplaat schreef:

Je hebt dus geen bron.

Bijzonder hoe hier steeds geroepen wordt dat activisten niet weten waar ze het over hebben, maar dit soort statements zonder kritiek gemaakt kunnen worden.

Jij negeert posts waarin ik je vragen stel net zo hard, pot verwijt ketel :) .

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:14

Zou me niets verbazen als ze gesponsord worden door een of ander heel vuil zaakje om bewust de varkenspest of andere ziekte hier te brengen. Er gebeuren hele rare dingen en dit is heel raar volk.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:14

PlantsTho schreef:
dakplaat schreef:

Je hebt dus geen bron.

Het lukt me niet om het hier te plaatsen, maar het was een artikel van Caroline van der Plas.
Graag gedaan.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:16

Ruitje, ik had je post inderdaad gemist. Bij deze:

ruitje schreef:
Best knap dat je het doden van dieren voor eten niet acceptabel vind maar het doden van dieren vanwege activisme wel acceptabel vind PlantsTho.

Hoe kan jij dit voor jezelf hetzelfde vinden en vergelijken en dan ook nog rechtpraten?

Je verdedigt nu gewoon het doden van dieren, als je zo principieel bent geef je aan dat je ook hier zwaar tegen bent. Want dood is dood.

Maar blijkbaar is het doden van dieren als het voor de goede zaak is ineens ondergeschikt?

Ik zeg nergens dat ik het doden van dieren acceptabel vind, onder welke omstandigheid dan ook. Ik spreek alleen mijn verbazing uit dat mensen zich ineens zorgen maken over het doden van dieren, als dat uiteindelijk toch al het geval zou zijn. Activisten in de schuur of niet. Naar mijn mening zouden deze dieren er in eerste instantie al niet eens moeten zijn. Het lijkt er dus op dat je mij woorden in de mond wil leggen.

dakplaat schreef:
Het lukt me niet om het hier te plaatsen, maar het was een artikel van Caroline van der Plas.
Graag gedaan.

Caroline van der Plas, het boerenpropaganda-opperhoofd? Dat lijkt me nou niet een betrouwbare bron. En als je het niet kan plaatsen dan vind i khet nog steeds een apart verhaal. Een linkje copy-pasten lukt niet?
Laatst bijgewerkt door PlantsTho op 14-05-19 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:19

Ja hoor. Wakker Dier en Animal Rights beschouw je natuurlijk wel als betrouwbare bron :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:19

PlantsTho schreef:
Ruitje, ik had je post inderdaad gemist. Bij deze:

ruitje schreef:
Best knap dat je het doden van dieren voor eten niet acceptabel vind maar het doden van dieren vanwege activisme wel acceptabel vind PlantsTho.

Hoe kan jij dit voor jezelf hetzelfde vinden en vergelijken en dan ook nog rechtpraten?

Je verdedigt nu gewoon het doden van dieren, als je zo principieel bent geef je aan dat je ook hier zwaar tegen bent. Want dood is dood.

Maar blijkbaar is het doden van dieren als het voor de goede zaak is ineens ondergeschikt?

Ik zeg nergens dat ik het doden van dieren acceptabel vind, onder welke omstandigheid dan ook. Ik spreek alleen mijn verbazing uit dat mensen zich ineens zorgen maken over het doden van dieren, als dat uiteindelijk toch al het geval zou zijn. Activisten in de schuur of niet. Naar mijn mening zouden deze dieren er in eerste instantie al niet eens moeten zijn. Het lijkt er dus op dat je mij woorden in de mond wil leggen.

Klein detail dat ze normaal gesproken gedood worden om te kunnen worden geconsumeerd, want ja, mensen eten vlees en daarvoor worden dieren geslacht als de tijd rijp is..
Nu worden ze gedood en vernietigd, dat is gewoon voedselverspilling..
Hetzelfde vind ik overigens ook van de mensen die de auto's van activisten met plakken ham gingen behangen, dat doe je niet, onnodige voedselverspilling.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:21

dakplaat schreef:
Ja hoor. Wakker Dier en Animal Rights beschouw je natuurlijk wel als betrouwbare bron :')

Wakker dier absoluut niet, Animal Rights niet altijd, al spreken beelden met misstanden wel meer dan een geschreven artikel.

Citaat:
Klein detail dat ze normaal gesproken gedood worden om te kunnen worden geconsumeerd, want ja, mensen eten vlees en daarvoor worden dieren geslacht als de tijd rijp is..
Nu worden ze gedood en vernietigd, dat is gewoon voedselverspilling..
Hetzelfde vind ik overigens ook van de mensen die de auto's van activisten met plakken ham gingen behangen, dat doe je niet, onnodige voedselverspilling.

Voor het dier maakt het niet uit wat het uiteindelijke doel is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:22

PlantsTho schreef:

Het verschil is dat in het ene geval de dieren sterven voor consumptie dus met een doel. Als ze nu moeten worden afgemaakt dan heeft dat geen doel. Sterker nog, dan wordt het een kostenpost.

Wat er gisteren gebeurde is niet in het belang van de dieren. Ze hebben stress ervaren, de actievoerders hebben IN de luchttoevoer voor dieren gezeten. Daar zijn dieren aan overleden. Dus ik vraag mij af: Is het een doel van deze actievoerders geweest om juist extra leed te veroorzaken puur voor naamsbekendheid? Het grootste deel van de actievoerders (80%!!!) kwam niet uit Nederland. Hebben dus al helemaal geen weet van de regelgeving hier en hoe de lijnen lopen. Sterker nog, het overgrote gedeelte van de Nederlandse bevolking heeft al geen idee.

'De boer kan heus wel wat aanpassen'. Nee, de meeste boeren zitten al met het minimumloon, verdienen in veel gevallen onder modaal. Waar moet het geld dan vandaan komen voor aanpassingen? Juist, uit een betere prijs. Maar die willen onze vrienden van unilever niet betalen. Want de consument wil zo goedkoop mogelijk en unilever wil ook een inkomen hebben.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:24

De activisten geld in laten zamelen zodat de boer aanpassingen kan doen ;)
Laatst bijgewerkt door Djilna op 14-05-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:25

PlantsTho schreef:
dakplaat schreef:

Wakker dier absoluut niet, Animal Rights niet altijd, al spreken beelden met misstanden wel meer dan een geschreven artikel.

Behalve dat die beelden ook gemanipuleerd worden. Recent nog een filmpje van een stal bij een pluimveehouder, daar hadden ze zelf dode kippen meegenomen en in het hok geslingerd, want het waren niet eens zijn eigen dode kippen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:26

Djilna schreef:
De activisteren geld in laten zamelen zodat de boer aanpassingen kan doen ;)

Fijne utopie!

Samen met zijn allen bouwen aan een houderij die iedereen tevreden stelt zou perfect zijn. Maar in dit geval zijn dit mensen die echt anti-dieren-eten zijn.

(zouden ze wel eens een mug doodslaan?)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:29

Zeker een utopie ;). Er wordt veel te makkelijk gedacht over verbeteren van leefomstandigheden.

Ik denk dat van alle voor vlees gehouden dieren varkens het waarschijnlijk nog het slechtst hebben (ook qua wetgeving dus), maar zolang een varkenshouder zo al amper een belegde boterham kan verdienen omdat de consument het vertikt om wat meer voor een stukje vlees te betalen, gaat hij nooit genoeg geld verdienen om te investeren in het omgooien van zijn houderij.

En als we meer zouden betalen voor vlees en het minder vaak zouden eten, zouden er idd ook minder varkens nodig zijn om dat inkomen te verdienen. We zitten in een cirkeltje. Maar het begint overduidelijk bij de consument. Wie betaalt, bepaalt.
Dus moet je de consument 'lastigvallen' en niet de boer..

Deze actie is echt niet goed te praten.