pompadour schreef:beide! Mijn man wilt dat niet zien, dat in alle kanten in de maling worden
Dan zou ik me daarmee gaan bemoeien.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Als er trouwens iets is wat de gele hesjes hebben klaargespeeld is het:
1) dat elk land super huiverig gaat zijn om klimaatmaatregelen door te voeren die ook maar enigszins effect hebben op de burger
2) dat de mensen (en de Fransen specifiek) nu zien dat als je hard genoeg een paar auto's in de fik steekt en winkels kort en klein slaat je je zin krijgt, ongeacht of je een punt hebt of niet
pompadour schreef:Magrathea schreef:Als er trouwens iets is wat de gele hesjes hebben klaargespeeld is het:
1) dat elk land super huiverig gaat zijn om klimaatmaatregelen door te voeren die ook maar enigszins effect hebben op de burger
2) dat de mensen (en de Fransen specifiek) nu zien dat als je hard genoeg een paar auto's in de fik steekt en winkels kort en klein slaat je je zin krijgt, ongeacht of je een punt hebt of niet
ik heb twitter , en ik zie dingen voor bij komen vanuit Parijs. De burgers met gele vesten worden aangevallen de politie. Dan is het niet raar dan de burgers kwaad gaan worden
Thioro schreef:Hij heeft de belasting op fortuin idd deels afgeschaft. Enkel vastgoed werd nog belast.
Maar hij heeft voor de allerrijksten wel de inkomensbelasting verhoogd.
Die belastingverhoging heeft een veelvoud meer opgeleverd dan wat de fortuinbelasting voorheen opleverde.
En waarom heeft hij de fortuinbelasting afgeschaft? Om het voor grote internationals aantrekkelijker te maken zich in Frankrijk te vestigen.
En eenmaal in Frankrijk moeten ze dan wel op hun inkomen/omzet belasting betalen ìn Frankrijk en niet ergens in de Bahamas.
Citaat:@Janneke: de maatregelen zijn voor 2019 dus bedrijven moeten niet nu gauw gauw een premie geven.
Ze moeten het zelfs helemaal niet, enkel als ze het kunnen en willen.
Citaat:Hij had beter van in het begin duidelijk gesproken.(...)
Qua politieke maatregelen vind ik persoonlijk dat het belasten van overuren en pensioenen een foute zaak was, draait hij nu ook weer terug.
Maar hij heeft niet alleen maar slechte maatregelen genomen, hij heeft ook al veel zitten schuiven met lasten voor bedrijven waardoor er makkelijker aangenomen kan worden en er netto meer overblijft door minder lasten.
Maar dat is minder zichtbaar dan hup 100 euro erbij.
Schuiven met lasten is economisch echter wel draaglijker, vooral op langere termijn dan cadeautjes uitdelen.
Vraag is dus maar wie de cadeautjes gaat betalen.
Maargoed, zover denken de gele nitwits niet na. Die willen gewoon koste wat kost cadeautjes.
Marie_Anne schreef:pompadour schreef:
ik heb twitter , en ik zie dingen voor bij komen vanuit Parijs. De burgers met gele vesten worden aangevallen de politie. Dan is het niet raar dan de burgers kwaad gaan worden
Misschien moet je Twitter eens afsluiten en in plaats daarvan naar het nieuws kijken of een krant lezen.
Janneke2 schreef:...mbt Unilever was de inschatting twintig.
Waarvan 15 in de schoonmaak.
Loretta schreef:Janneke2 schreef:...mbt Unilever was de inschatting twintig.
Waarvan 15 in de schoonmaak.
En daarvoor zal mogelijk 2 miljard euro uitgegeven worden. Ik ken de situatie in Frankrijk verder ook niet. Maar als Macron op dezelfde manier bezig is zoals Rutte hier dan begrijp ik de Fransen heel goed. Van mij mogen er in Nederland ook nog wel wat gele hesjes bij.
Loretta schreef:MoniqueT schreef:Het is alleen zo jammer dat je de situatie in Nederland ook niet helemaal begrijpt ...
Ik denk dat ik de situatie in Nederland beter begrijp dan iemand die in Spanje woont.