Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:verootjoo schreef:Nee, ik koop geen zooi bij de actionDat is hetzelfde.
En meestal zijn de spullen van Ali/wish en consorten niet exact hetzelfde, maar een exacte replica maar dan veel goedkoper/minder duurzaam/zonder respect voor mens en milieu geproduceerd. Ik wil daar zo min mogelijk aan meewerken.
Wat ik koop dus wel, ABSOLUUT, 100% zeker. Ik heb dat uitgezocht omdat ik namelijk eerst in Nederland een lamp gekocht had. Zo ook met 18650 accu's, die van Panasonic zijn de beste, dus waarom hier 20 euro per stuk betalen en daar 3.50? Ik weet echt zeker dat het exact dezelfde produkten zijn.
Janneke2 schreef:Citaat:Ik bestel wel in China. Dezelfde produkten zijn hier soms 70 euro duurder. EXACT hetzelfde produkt. Dus nee, daar hoef ik me totaal niet schuldig om te voelen.
Ik erken dat 'schuld' een begrip is dat naar geld verwijst.
Maar goedkope spullen kopen wil helaas nog wel eens betekenen dat iemand anders er voor opdraait.
En het in een hoeveelheid van 1 stuk(s) de halve wereld over laten vliegen is geen milieuvriendelijk gedrag.
Dus hoezo spreekster 'zich niet schuldig hoeft te voelen'?
Ik doe mijn voordeel, "dus" is het goed...?
(Je portemonnee kan er zo over denken, Dagobert Duck zal het begrijpen, maar echt logisch kan ik het niet vinden.)Citaat:En nodig heb je het duurzame produkt toch wel (want de lampen zijn gewoon erg robuust). Dus waar je het koopt maakt niet uit, verscheept wordt het toch.
Gesteld dat de goede kwaliteit idd alleen aan de andere kant van de wereld wordt gemaakt, zal het idd verscheept moeten worden.
Waarbij de vraag gesteld kan worden: schip of vliegtuig?
Beiden zijn ernstig vervuilend....
Janneke2 schreef:Gesteld dat de goede kwaliteit idd alleen aan de andere kant van de wereld wordt gemaakt, zal het idd verscheept moeten worden.
Waarbij de vraag gesteld kan worden: schip of vliegtuig?
Beiden zijn ernstig vervuilend....
Ilsey schreef:Weer eens een trajectkost uitgerekend OV vs auto... brandstofkost zou ons iets van een 3-4 euro kosten, reken het wat ruimer naar 5-6 euro als we onderhoud willen meerekenen. Zelfde traject met de trein: meer dan 15 euro... en dat is een weekendbiljet (50% reductie) dus op een weekdag is het nog duurder. Dus ja... zeker als je met meerdere personen rijdt (+ in ons geval de honden, want die betaal je ook op de trein), kom je VEEL goedkoper uit met de auto...
Ondanks dat wij echt graag meer het OV zouden nemen, groeit het geld ons nu eenmaal ook niet op de rug hé...
Magrathea schreef:Ilsey schreef:Weer eens een trajectkost uitgerekend OV vs auto... brandstofkost zou ons iets van een 3-4 euro kosten, reken het wat ruimer naar 5-6 euro als we onderhoud willen meerekenen. Zelfde traject met de trein: meer dan 15 euro... en dat is een weekendbiljet (50% reductie) dus op een weekdag is het nog duurder. Dus ja... zeker als je met meerdere personen rijdt (+ in ons geval de honden, want die betaal je ook op de trein), kom je VEEL goedkoper uit met de auto...
Ondanks dat wij echt graag meer het OV zouden nemen, groeit het geld ons nu eenmaal ook niet op de rug hé...
Jeetje wat duur![]()
Ik dacht dat de trein in België juist relatief goedkoop was?
Ik heb tegenwoordig (weer) een weekendabonnement, mag het hele weekend gratis, 31 euro per maand. De trein is hier ook best duur maar als je meer dan een paar keer per jaar reist is een abonnement van het een of ander het eigenlijk altijd wel waard heb ik gemerkt, en dan valt het weer heel erg mee. (Vind sowieso de trein 100x fijner dan de auto, je gaat zitten, boekje erbij,en je bent er)
Magrathea schreef:Je moet er 20 euro op hebben staan als je incheckt omdat je anders de rit niet kunt betalen, dat is toch logisch? Vroeger moest je ook minstens 20 euro bij je hebben om een kaartje te kopen. Ik snap nooit zo waarom dat een probleem is![]()
Ik ben echt super blij met mijn OV kaartje, kon mijn abonnement gewoon thuis regelen, reizen declareren is super makkelijkmoet er echt niet aan denken om nog te gaan lopen hannesen met losse treinkaartjes haha. En wat ik al zei, zodra je iets vaker de trein pakt is een kortings- of ander abonnement vaak al goedkoper.
Oja en ik reis nu op rekening dus ik mis nooit meer een trein omdat ik mijn kaart moet opladenof erger nog, dat mijn salaris nog niet gestort is ofzo en dus helemaal niet weg kan. (Reizen op rekening wordt achteraf geïncasseerd.)
Magrathea schreef:Ilsey schreef:Weer eens een trajectkost uitgerekend OV vs auto... brandstofkost zou ons iets van een 3-4 euro kosten, reken het wat ruimer naar 5-6 euro als we onderhoud willen meerekenen. Zelfde traject met de trein: meer dan 15 euro... en dat is een weekendbiljet (50% reductie) dus op een weekdag is het nog duurder. Dus ja... zeker als je met meerdere personen rijdt (+ in ons geval de honden, want die betaal je ook op de trein), kom je VEEL goedkoper uit met de auto...
Jeetje wat duur![]()
Ik dacht dat de trein in België juist relatief goedkoop was?
Ik heb tegenwoordig (weer) een weekendabonnement, mag het hele weekend gratis, 31 euro per maand. De trein is hier ook best duur maar als je meer dan een paar keer per jaar reist is een abonnement van het een of ander het eigenlijk altijd wel waard heb ik gemerkt, en dan valt het weer heel erg mee. (Vind sowieso de trein 100x fijner dan de auto, je gaat zitten, boekje erbij,en je bent er)