Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snorlex schreef:Wintertijd.
Ik heb met de zomertijd altijd het idee dat ik “achter de tijd aan loop”. Kom pas heel laat op gang en kom altijd tijd te kort.
In de winter minder last van ondanks dat het aantal zonuren minder is.
Snorlex schreef:Snorlex schreef:Wintertijd.
Ik heb met de zomertijd altijd het idee dat ik “achter de tijd aan loop”. Kom pas heel laat op gang en kom altijd tijd te kort.
In de winter minder last van ondanks dat het aantal zonuren minder is.
En ik kom er nu achter dat dit gewoon niet klopt
Sinds de zomertijd zit ik “veel beter” in de tijd.
karuna schreef:Maar zomertijd omdat het automatisch gevoel van zon warm en zomer oproept?
Dat blijvend is nu wel duidelijk is erg ongezond voor ons ivm bioritme. En onze echte tijd is eigenlijk meer naar Greenwich tijd
karuna schreef:Dat blijvend is nu wel duidelijk is erg ongezond voor ons ivm bioritme. En onze echte tijd is eigenlijk meer naar Greenwich tijd
karuna schreef:En schoolkinderen in het donker fietsen s ochtends. Voor de meeste kantoortijd werkmensen betekent het in donker weg en alleen op vrije dagen ochtend licht zien
karuna schreef:Toch is ochtend licht vele malen effectiever dan avondlicht voor instelling van je lichaam
Shaggy09 schreef:karuna schreef:Toch is ochtend licht vele malen effectiever dan avondlicht voor instelling van je lichaam
Ochtend licht blijft hetzelfde licht alleen is het later licht dus krijg je het later over je heen.
En daarnaast is het toch een persoonlijke kwestie, voor jou kan dat ochtendlicht een bron van energie zijn. Voor mij is het langere avondlicht iets waar ik enorm van opknap.