Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:Shadow, ja ik krab mij wel achter de oren bij zo'n combinatie omdat een heel groot deel van de formulieren regelmatig fout/verkeerd/slecht/half of helemaal niet ingevuld worden.
Citaat:Je kan mensen trouwens alleen de juiste zorg bieden als men de juiste informatie verschaft. Dat blijkt soms ook al een hele opgave te zijn. Wij denken echt wel verder dan het formulier, maar zijn ook gebonden aan regels en wetgeving etc. Welkom in de bureaucratie van de zorg.
LadyMadonna schreef:Iedereen die er enigszins twijfels over heeft of het lastig (te begrijpen) vindt is een badguy lijkt het....
Wat ik me wel nog afvroeg (mag dat wel? Je iets afvragen?)
Als het naar de wc moet op bijv een station.... heren of dames toilet? In de huidige situatie... daar wordt een keuze gemaakt, en die keuze maak je dan op basis met waar je je het meest mee identificeert toch?
Qerty schreef:Ik vind het juist raar dat er zoveel mensen in dit topic zijn die vinden dat er geen ruimte mag zijn voor deze persoon om in plaats van M of V een X/X in haar paspoort te laten zetten en dan net doen alsof hen iets wordt afgenomen.
Palmera schreef:lieveli schreef:Het zit nu bij RTL 4 aan tafel.
Ik snap dat je het zo zegt, het is zeker geen aanval.
Maar ik vind dit dus gewoon heel onvriendelijk overkomen.
Shadow, op jouw ga ik niet meer in.
Shaggy09 schreef:Dit vind ik echt zo'n dooddoener. Lekker in de slachtofferrol kruipen.Nee, ik word er alleen een beetje moe van dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen.
Marie_Anne schreef:Shaggy09 schreef:Dit vind ik echt zo'n dooddoener. Lekker in de slachtofferrol kruipen.Nee, ik word er alleen een beetje moe van dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen.
Je mag binnen de wet alles zeggen wat je wilt in dit land. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen daar niet op mogen en zullen reageren.
Mars schreef:Special snowflake generatie slaat weer toe...
lieveli schreef:Palmera schreef:Het zit nu bij RTL 4 aan tafel.
Ik snap dat je het zo zegt, het is zeker geen aanval.
Maar ik vind dit dus gewoon heel onvriendelijk overkomen.
Mars schreef:Sorry, maar je kwam primair met enkele dooddoeners en als er mensen inhoudelijk reageren komt er geen reactie meer. Om wat later, als er weer een mogelijkheid is ontstaan, vrolijk verder te gaan met oneliners. Ik kan van mezelf zeggen dat ik best objectief kan kijken. Vaak ontstaat er in beide 'kampen' een soort wijscultuur, zal vast bij de mens horen.Piepen wordt hier door alle partijen gedaan dus ik zou dan het topic iets beter lezen. En ja juist met dat gekwetste/overgevoelige gedrag doel ik op de special snowflake generatie. Dat kan een ander anders zien, prima.
Mars schreef:Je bedoelt inhoudelijk met elkaar van gedachten wisselen, zoals jij in je eerste bericht doet?Dat is dan ook de SJW cultuur van tegenwoordig op het internet. Men raakt enorm getriggert/gekwetst/beledigd om elke vorm van kritiek of een tegengeluid van de niet-PC kant. Jammer want discussies gaan zelden nog over wat inhoudelijk het onderwerp is maar vooral om te roepen hoe intolerant, bekrompen etc de andere partij is en hoe gekwetst men zich voelt of kan gaan voelen.
Inhoudelijk met elkaar van gedachten wisselen is daarmee nogal lastig geworden.
Mars schreef:Special snowflake generatie slaat weer toe...
Marie_Anne schreef:Mars schreef:Je bedoelt inhoudelijk met elkaar van gedachten wisselen, zoals jij in je eerste bericht doet?Dat is dan ook de SJW cultuur van tegenwoordig op het internet. Men raakt enorm getriggert/gekwetst/beledigd om elke vorm van kritiek of een tegengeluid van de niet-PC kant. Jammer want discussies gaan zelden nog over wat inhoudelijk het onderwerp is maar vooral om te roepen hoe intolerant, bekrompen etc de andere partij is en hoe gekwetst men zich voelt of kan gaan voelen.
Inhoudelijk met elkaar van gedachten wisselen is daarmee nogal lastig geworden.Mars schreef:Special snowflake generatie slaat weer toe...
dromertje2 schreef:Ik heb totaal geen probleem met in paspoort x te zetten bij mensen die genetisch geboren zijn met kenmerken van beide geslacht. ( Wel met kanttekening dat ze niet van voordelen van beide geslachten kan genieten navenant hoe het hen voordelig uitkomt)
Wat ik niet ok vind, dat men dit ook zou gaan toepassen bij mensen die wel als vrouw of als man geboren zijn.
Ben je als man geboren maar voel je je vrouw, dan wordt je vrouw en omgekeerd.
Officieel dan he, als je op oneven dagen vrouw wilt zijn en op even dagen man, doe gerust maar op je paspoort moet wel je officiële geslacht op staan.
dromertje2 schreef:Oprechte vraag: Waarom is het niet ok? Wat maakt het jou nou uit hoe iemand wil worden aangesproken/aangezien/aangeduid? Daar heeft een ander toch 0,0 last van.Ik heb totaal geen probleem met in paspoort x te zetten bij mensen die genetisch geboren zijn met kenmerken van beide geslacht. ( Wel met kanttekening dat ze niet van voordelen van beide geslachten kan genieten navenant hoe het hen voordelig uitkomt)
Wat ik niet ok vind, dat men dit ook zou gaan toepassen bij mensen die wel als vrouw of als man geboren zijn.
Ben je als man geboren maar voel je je vrouw, dan wordt je vrouw en omgekeerd.
Officieel dan he, als je op oneven dagen vrouw wilt zijn en op even dagen man, doe gerust maar op je paspoort moet wel je officiële geslacht op staan.